AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #1 Skrevet 15. august 2020 Hei! Guttungen skal begynne på ungdomsskolen neste år. Jeg og den andre forelderen har delt omsorg (annenhver uke). Guttungen går på barneskole i skolekrets tilhørende min adresse. Den andre forelderen bor i en annen skolekrets (samme by). Guttungen har registrert fast bosted hos den andre forelderen i folkeregisteret (lar seg ikke å registrere to adresser der), men vi har skrevet avtale på delt fast bosted for mange år siden. I hvilken krets kommer guttungen til å komme inn på ungdomsskole? Hos meg der han har gått på barneskole hele tiden, eller følger det det som er registrert i folkeregisteret, slik at han kan risikere å måtte begynne på en ungdomsskole der han ikke kjenner noen? Vi voksne har et dårlig samarbeid, enda mer nå som jeg har giftet meg på nytt. Jeg frykter at den andre forelderen ikke vil samarbeide om en evt søknad for å holde guttungen i samme skolekrets, hvis det er slik at han ikke automatisk kommer inn på ungdomsskole her. Noen som kjenner til regelverket når det er delt fast bosted og delt omsorg, og barnet har gått på barneskole i en krets tilknyttet en adresse som ikke er folkeregistrert? Anonymkode: 692fd...6f0
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #2 Skrevet 15. august 2020 Folkeregistrert adresse gjelder. Anonymkode: dc19b...739 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #3 Skrevet 15. august 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folkeregistrert adresse gjelder. Anonymkode: dc19b...739 Ok, så det er ikke barneskolen som søker inn barna videre på ungdomsskoler? Anonymkode: 692fd...6f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå