AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #1 Skrevet 15. august 2020 Låne så mye man kan, eller være på den sikre siden? Anonymkode: 1c651...459
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #2 Skrevet 15. august 2020 Være på den sikre siden. Det kan fort oppstå uforventede utgifter. Veldig greit å ha litt penger i bakhånd. Da jeg kjøpte leilighet tømte jeg sparekontoen min og tok opp så mye lån jeg kunne. Det kom en del uforventede utgifter på både boligen og bilen min. Glad jeg hadde foreldre som kunne låne meg penger den gangen Anonymkode: 6d0af...e4a 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #3 Skrevet 15. august 2020 Sørg for at lånet tilsvarer en månedlig nedbetaling du kan klare selv om renta går opp+sørg for at du har økonomisk rom til å sette til side et par tusenlapper i måneden i tilfelle noe skulle skje, for plutselige utgifter hører med egen bolig Anonymkode: c88d9...b26 1
Karve Skrevet 15. august 2020 #4 Skrevet 15. august 2020 Rådgiveren vår nektet oss å makse ut. Vi fikk velge mellom å la en god slump bli stående som sikkerhet/buffer eller å få avslag på lånesøknaden, haha. Kul dame, vi digger henne. 😄 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #5 Skrevet 16. august 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Være på den sikre siden. Det kan fort oppstå uforventede utgifter. Veldig greit å ha litt penger i bakhånd. Da jeg kjøpte leilighet tømte jeg sparekontoen min og tok opp så mye lån jeg kunne. Det kom en del uforventede utgifter på både boligen og bilen min. Glad jeg hadde foreldre som kunne låne meg penger den gangen Anonymkode: 6d0af...e4a 2 hours ago, AnonymBruker said: Sørg for at lånet tilsvarer en månedlig nedbetaling du kan klare selv om renta går opp+sørg for at du har økonomisk rom til å sette til side et par tusenlapper i måneden i tilfelle noe skulle skje, for plutselige utgifter hører med egen bolig Anonymkode: c88d9...b26 1 hour ago, Karve said: Rådgiveren vår nektet oss å makse ut. Vi fikk velge mellom å la en god slump bli stående som sikkerhet/buffer eller å få avslag på lånesøknaden, haha. Kul dame, vi digger henne. 😄 Hvor mange ganger inntekt vil det si at dere har? Vi vurderer å gå fra 2,5 ganger inntekt til nærmere 4 ganger inntekt. Vi har en buffer som er stor nok til å betjene lånet i ganske mange måneder. Anonymkode: 1c651...459
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #6 Skrevet 16. august 2020 Det er greit å ha litt å gå på synes jeg. Jeg er glad for at jeg har det nå, her jeg sitter og ikke får meg jobb etter at coronaen kom. Snart tre måneder siden siste intervju. Anonymkode: 02480...0e7 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #7 Skrevet 16. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er greit å ha litt å gå på synes jeg. Jeg er glad for at jeg har det nå, her jeg sitter og ikke får meg jobb etter at coronaen kom. Snart tre måneder siden siste intervju. Anonymkode: 02480...0e7 Føler med deg ❤️. Håper det ordner seg snart! Anonymkode: 1c651...459 1
Nerine_ Skrevet 16. august 2020 #8 Skrevet 16. august 2020 Selvsagt best å være på den sikre siden. Låner du maks, skal det mindre til før du er ute å kjøre økonomisk.
Karve Skrevet 16. august 2020 #9 Skrevet 16. august 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange ganger inntekt vil det si at dere har? Vi vurderer å gå fra 2,5 ganger inntekt til nærmere 4 ganger inntekt. Vi har en buffer som er stor nok til å betjene lånet i ganske mange måneder. Anonymkode: 1c651...459 3 ganger inntekt. Vi fikk låne inntil 3,5 ganger inntekt, men endte med å kjøpe for mindre enn maks finansiering og trengte derfor ikke låne så mye.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #10 Skrevet 16. august 2020 Bi valgte å makse lånet, og har ikke angret. Da fikk vi råd til en utleieenhet og det kommer til å lønne seg på sikt. Vi har bunnet renta i 10 år, og etter det vet vi at vi tåler hvilken som helst rente. Anonymkode: 808e8...8ac
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #11 Skrevet 16. august 2020 Vi tok opp lån på 3 ganger inntekt da vi kjøpte der vi bor nå. Har betalt noe ekstra det lånet og har ikke brukt BSU (skrapte sammen andre sparepenger/forskudd på arv som egenkapital sist) Nå har vi fått lånetilbud på 5 x inntekt, også har vi 1,5 mill i egenkapital. Vi er to og har samlet inntekt på 1 mill i året, så vi har finansieringsbevis på 6,5 mill. Men det er risky å makse. Derfor ønsker vi å kjøpe for maks rundt 5 mill. Ulempen er at vi jobbet i Oslo og i Oslo-området er det dyrt å bo. Så jeg tror at det er mange her som må makse lånet. Anonymkode: 4ef5c...592
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå