AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #1 Skrevet 15. august 2020 Har en datter på 7 år. Ryddet litt på rommet hennes nå og så at hun hadde skrevet i en av bøkene sine. Det var nok meningen at det skal være en slags dagbok. Det var skrevet følgende,: - 1.aug: Mie mobbet meg og ville ikke bli med å svømme ut til brygga - 15.aug: jeg ødela nøkkenringen til pappa Jeg fikk klump i magen av å lese det. Vi var på stranda med min datters venninne Mie ca 1.aug. Mie turte ikke og svømme ut til flytebrygga.. Fikk overhodet ikke med meg noe mobbing. I dag ble nøkkelringen til mann ødelagt ved et uhell (utslitt...). Bør jeg late som ingenting? Bør jeg snakke med henne om dette på noe vis..? Anonymkode: edd9b...770
MiominMio Skrevet 15. august 2020 #2 Skrevet 15. august 2020 Hvorfor leser du dagboka til din datter? Det er da privat. Viser hun noen tegn daglig på at hun ikke har det bra? Det er disse dere bør følge med på. Synes det er ugreit å lese barnets egen dagbok. 19
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 15. august 2020 #3 Skrevet 15. august 2020 Hvorfor leser du dagboken hennes ?
Live88 Skrevet 15. august 2020 #4 Skrevet 15. august 2020 Dagbøker skal ikke leses av andre enn eieren selv! 11
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #5 Skrevet 15. august 2020 La henne ha et privatliv. Anonymkode: d10aa...cf5 6
WhiteSwan Skrevet 15. august 2020 #6 Skrevet 15. august 2020 Du kan jo nevne begge situasjonene for henne og se hva hun sier
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #7 Skrevet 15. august 2020 Prøv å snakk med henne helt tilfeldig om disse tingene Anonymkode: d74c5...1e8 7
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #8 Skrevet 15. august 2020 Jeg visste ikke at hun hadde "dagbok". Boken lå åpen på skrivebordet på rommet hennes da jeg skulle rydde litt. Syns hun virker blid og fornøyd til vanlig. Men dette er åpenbart (negative) ting hun tenker på, så jeg ble litt usikker på om vi bør snakke om det.. Kanskje prøve og snakke tilfeldig rundt det! TS Anonymkode: edd9b...770 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #9 Skrevet 15. august 2020 Var det kun disse to, eller liksom side på side med negativt om seg selv? Anonymkode: bc613...f75
Gjest theTitanic Skrevet 15. august 2020 #10 Skrevet 15. august 2020 Det var jo bare to ting. Og det er viktig at hun ikke får vite at du snoker i tingene hennes.
jukkapalme Skrevet 15. august 2020 #11 Skrevet 15. august 2020 Hvorfor i helvete leser du dagboken til datteren din? Selv om boken lå åpen har du ingenting med å snoke i den! 8
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #13 Skrevet 15. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var det kun disse to, eller liksom side på side med negativt om seg selv? Anonymkode: Det var første siden i boken, så det var bare det som sto der ja. TS Anonymkode: edd9b...770
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #14 Skrevet 15. august 2020 Ungen er 7 år. De klarer ikke å linke at noen spør om noen de har skrevet ned i en bok. Anonymkode: aa93d...e7c 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #15 Skrevet 15. august 2020 Slutt å heng dere opp i at hun leste dagboken - den lå åpen og der sto to korte setninger. Noe sånt har man lest og forstått før man engang resgistrerer at man gjør det. Jeg har, ved uhell, lest brev om inkassogjeld, innkalling til sykehus etc, venner har liggende etc, selv om jeg prøver å la være, men i det blikket glir over er det jo for sent. Ts, hva med om du spør henne hva den boken er, uten å nevne at du har lest det? Sånn tilfeldig en gang du er inne på rommet hennes og du ser den et sted? Anonymkode: 59c69...27a 15
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #16 Skrevet 15. august 2020 24 minutter siden, jukkapalme skrev: Hvorfor i helvete leser du dagboken til datteren din? Selv om boken lå åpen har du ingenting med å snoke i den! Var da voldsomt til reaksjon! TS visste ikke at det var en dagbok! Helt naturlig at man registrerer hva som står hvis man går fordi pulten da. Ungen er 7 år, så crazy er ikke dagboken. Slapp helt av.. Anonymkode: 156f0...6a8 10
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #17 Skrevet 15. august 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var da voldsomt til reaksjon! TS visste ikke at det var en dagbok! Helt naturlig at man registrerer hva som står hvis man går fordi pulten da. Ungen er 7 år, så crazy er ikke dagboken. Slapp helt av.. Anonymkode: 156f0...6a8 Enig! Latterlig å klikke fordi foreldrene leser noe en sjuåring har skrevet i en kladdebok. Privatliv ja, men det er begrenset for så små barn. Anonymkode: 6d7b5...e5b 9
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #18 Skrevet 15. august 2020 Ikke fortell henne at du leste dagboken, men vær ekstra obs på hvordan hun har det fremover. Lurt å ta en prat om f.eks. mobbing uansett. Jeg lærte alle mine barn å si i fra tidlig til oss foreldre hvis noen barn var slemme, og det gjorde at vi senere tok tak i problemet svært tidlig. Mange barn blir skremt av mobberen til å tie og det er helt uakseptabelt! Anonymkode: bdddf...369 7
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #19 Skrevet 15. august 2020 Høres ut som hun skriver ned ting som har gjort henne trist, som en måte å bearbeide følelser. Kanskje du kan fokusere litt på følelser osv fremover, uten å si at du har lest dagboka? Anonymkode: 49e4d...f24 5
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #20 Skrevet 15. august 2020 Noen barn forstår ikke hva som ligger i begrepet mobbing. Det kan hende denne Mie sa noe frekt den ene gangen, men at de ellers er gode venner. Men at dattera di da tror det er mobbing. Følg litt med. Spør om dattera di liker å leke med Mie. Er det ikke noe spesielt der, så går det nok bra. Selvfølgelig kan barn også tenke negativt. De er også mennesker. Anonymkode: 001c1...b21 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå