Celiclya Skrevet 17. juli 2005 #1 Skrevet 17. juli 2005 Hvor skal man legge målebåndet når man skal måle hofter og midje/liv? Jeg har hørt at hoftene skal måles der de er bredest - men det blir helt feil for meg, for jeg må i så fall måle under rumpa da...
Tinge_Ling Skrevet 18. juli 2005 #3 Skrevet 18. juli 2005 Det jeg har hørt, er at når du måler hoftene, så skal du måle rundt hoftebeinet.. altså øverst der du har bukselinningen...Ikke rundt midjen men litt nedenfor-om du skjønner? ikke verdens flinkeste til og forklare... Midjen går vel rett over bukselinningen...... Mulig dette er feil- men det er i allefall det jeg har hørt... Går jo kanskje ann å se på ellos sine sider el lignende... De pleier jo å ha sånne måleformater..... Skal se- hmmm--- utdrag av ellos måletabell. Hvordan man måler : A = Bryst/bystvidde Mål rundt kroppen der brystet/bysten er størst. Mål med en BH på. B = Mål under bysten Gjelder BH og korselett. Måles rundt kroppen under bysten. Mål så stramt som mulig. C = Midjemål Mål rundt midjen. D = Hoftevidde Mål rundt kroppen der hoften er bredest. F = Beninnerlengde, plaggmål Dame: Oppgis i produktteksten der plagget vises. G = Skjørtelengde, plaggmål Mål fra linningens underkant. Lengden oppgis i produktteksten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå