AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #1 Skrevet 15. august 2020 Hei, går på medisinen metotrexate og på arket jeg fikk utlevert står det at jeg bare kan drikke beskjedne mengder alkohol en sjelden gang. Lurer på om andre har erfaringer med dette, hva det vil si og hvor alvorlig man burde ta dette? Man kan jo ikke drikke alkohol på antibiotika heller.. Anonymkode: 8b802...8f8
Candiru Skrevet 15. august 2020 #2 Skrevet 15. august 2020 Det med alkohol og antibiotika er bare en myte. Det er kun en type antibiotika, Flagysl, som ikke kan kombineres med alkohol. Metotrexate er litt heavy for leveren, det er derfor du ikke skal belaste den enda mer med alkohol.
Tessa12 Skrevet 15. august 2020 #3 Skrevet 15. august 2020 Beskjeden jeg fikk av legen var at hvis jeg skulle drikke alkohol så burde det være lengst mulig tid etter en dose, altså hvis jeg tok metex på søndag, så gikk det greit å drikke litt fredag/lørdag, før neste dose. Da jeg tok sprøyter tok jeg en i uka, på tabletter måtte jeg dele opp dosen og ta to ganger i uka. Drakk vel bare et par ganger i løpet av de årene jeg gikk på den medisinen. Ble bare ekstra kvalm, noe jeg generelt var hele tiden av medisinen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå