AndreasBR Skrevet 16. august 2020 #21 Skrevet 16. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Slutt å mase om grunnloven, og les smittevernloven. https://lovdata.no/lov/1994-08-05-55/§4-1 Anonymkode: 463f2...9a0 Smittervernloven er ikke over Grunnloven, så nei, det behøver jeg ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #22 Skrevet 16. august 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Studentene her i Bergen gir faen i smittevern (og naboene sine) Det har vært MYE fest og bråk i sentrum siste drøye uken, selv etter at bystyret forbød sammenkomster over 20 stk. I vår bygård har det vært mye mer enn 20 personer inne i student leilighetene,bare i går kveld telte jeg 29 stk som løp ut da politiet kom. Å gi beskjed hjelper ikke, for musikken er så høy at de hører ikke ringeklokken, så da må vi ringe politiet men de har det supertravelt og ofte kommer de ikke. Jeg har vært på døren på dagtid til to av våre naboleiligheter for å snakke med de om festbråk, men de gidder ikke åpne døren. Vi hører at de er inne i leiligheten eller vi ser at de går ut, men de unngår oss. Fy flate for noe drittmennesker. Dette er bortskjemte unge jenter og gutter som gir blaffen og bare tenker på sine egne behov og DRITER i korona. Jeg må le når jeg har sett videoer på nettet av studenter som sitter gråtkvalt og forteller at de kommer til å få en fæl studietid når de ikke har muligheten til å være dritings hver dag i fadderuken, for da kan de ikke bli kjent med medelever 😃buhu😢 Jeg har vært student selv, bodd i kollektiv, hatt fester og laget bråk, men når naboen eller politiet kom så kuttet vi musikken. Vi hengte opp nabovarsel og ofte beskjed til naboene muntlig, når vi visste at det kom til å bli fest. Jeg husker at jeg og mine venninner flere ganger bakte kake og satte på trappen til naboen med et kort, der vi ba om unnskylding for masse festbråk, en annen gang kjøpte jeg en stor blomsterbukett til enkefru Halstensen som bodde under oss, og som måtte holde ut med en del baluba. Det er skremmende at disse jyplingen skal være med å lede landet vårt om tre-fire år🙄🤮 Anonymkode: 73b15...6d1 Avsporing: Hvordan hjelper det naboen med et nabovarsel? De får jo fremdeles kvelden ødelagt av noen som synes de har lov til å drite i hvordan det er for andre, bare fordi de har hengt opp en lapp!!? Anonymkode: dd9d6...57a 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #23 Skrevet 16. august 2020 4 minutter siden, AndreasBR skrev: Smittervernloven er ikke over Grunnloven, så nei, det behøver jeg ikke. Men forsamlingsretten er ikke uten unntak, og smittevernslovgivningen er nettopp et slikt unntak, så jo, det behøver du. Demonstrasjoner, som vi så i juni, har et særskilt grunnlovsvern. Party? Tror ikke det Anonymkode: dd9d6...57a 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #24 Skrevet 16. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Avsporing: Hvordan hjelper det naboen med et nabovarsel? De får jo fremdeles kvelden ødelagt av noen som synes de har lov til å drite i hvordan det er for andre, bare fordi de har hengt opp en lapp!!? Anonymkode: dd9d6...57a For at naboene skal være forberedt på baluba i huset, sånn at de kan gi beskjed om at nå har det vært så mye fester at i kveld blir det ikke aktuelt. Eller at naboene faktisk kan velge å reise vekk den kvelden. Anonymkode: 73b15...6d1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #25 Skrevet 16. august 2020 Akkurat nå, AndreasBR skrev: Smittervernloven er ikke over Grunnloven, så nei, det behøver jeg ikke. «Tiltakene det gis hjemmel til i smittevernloven griper inn i menneskerettigheter og grunnlovsbestemte rettigheter. Det er adgang til å gripe inn i slike rettigheter dersom nærmere bestemte krav er oppfylt.» https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/prop.-130-l-20192020/id2705033/?ch=4 Anonymkode: 463f2...9a0 3
AndreasBR Skrevet 16. august 2020 #26 Skrevet 16. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: «Tiltakene det gis hjemmel til i smittevernloven griper inn i menneskerettigheter og grunnlovsbestemte rettigheter. Det er adgang til å gripe inn i slike rettigheter dersom nærmere bestemte krav er oppfylt.» https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/prop.-130-l-20192020/id2705033/?ch=4 Anonymkode: 463f2...9a0 Nei, det er det ikke. Paragrafen i grunnloven åpner ikke for dette. Dette er ren misbruk av norske statsborgere sine rettigheter... Flertallstyranni.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #27 Skrevet 16. august 2020 2 minutter siden, AndreasBR skrev: Nei, det er det ikke. Paragrafen i grunnloven åpner ikke for dette. Dette er ren misbruk av norske statsborgere sine rettigheter... Flertallstyranni. Si meg, er du utdannet jurist, eller bare tror du at du er det? Du uttaler deg veldig mye mer bastant om Norges lover enn noen erfaren advokat jeg kjenner. Anonymkode: 463f2...9a0 3
Krantz95 Skrevet 16. august 2020 #28 Skrevet 16. august 2020 5 minutter siden, AndreasBR skrev: Nei, det er det ikke. Paragrafen i grunnloven åpner ikke for dette. Dette er ren misbruk av norske statsborgere sine rettigheter... Flertallstyranni. Jeg tror dette kommer til å gå bra. For meg ser det ut til at det er en stille majoritet i befolkningen som nå tror mindre og mindre på regjeringens og medias propaganda om at viruset er så farlig at det må strenge tiltak til. Man ser det på folks oppførsel rundt om kring. De aller fleste lever livet som om korona ikke finnes 🙂 1
AndreasBR Skrevet 16. august 2020 #29 Skrevet 16. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Si meg, er du utdannet jurist, eller bare tror du at du er det? Du uttaler deg veldig mye mer bastant om Norges lover enn noen erfaren advokat jeg kjenner. Anonymkode: 463f2...9a0 Norges Grunnlov er skrevet så enkel at mannen i gata skal skjønne det. Enkelt og greit!! D Men du er for tyranni, det er lov det. ..
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #30 Skrevet 16. august 2020 2 minutter siden, AndreasBR skrev: Norges Grunnlov er skrevet så enkel at mannen i gata skal skjønne det. Enkelt og greit!! D Men du er for tyranni, det er lov det. .. Jeg er ikke for tyranni, hva er det for slags infantilt forsøk på hersketeknikk? Jeg overlater tolkning og anvendelse av lover til dem som er utdannet til det. Anonymkode: 463f2...9a0 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #31 Skrevet 16. august 2020 13 minutter siden, AndreasBR skrev: Nei, det er det ikke. Paragrafen i grunnloven åpner ikke for dette. Dette er ren misbruk av norske statsborgere sine rettigheter... Flertallstyranni. du tar ganske enkelt feil. Det er ganske åpenbart at du ikke er jurist, så du burde uttale deg litt mindre bastant. Anonymkode: dd9d6...57a 3
AndreasBR Skrevet 16. august 2020 #32 Skrevet 16. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke for tyranni, hva er det for slags infantilt forsøk på hersketeknikk? Jeg overlater tolkning og anvendelse av lover til dem som er utdannet til det. Anonymkode: 463f2...9a0 Ok, jeg stoler ikke på de til å fortelle meg hvilke rettigheter jeg har. Det kan jeg lese selv i grunnloven. Man kan ikke lage en lov som sier at man kan lage en annen lov som er i strid med grunnloven. Det er grunnlovstridig. Unntaket må eventuelt stå i Grunnloven. Og jeg har ikke sett noe slikt i Grunnloven, ergo er det også grunnlovstridig.
AndreasBR Skrevet 16. august 2020 #33 Skrevet 16. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: du tar ganske enkelt feil. Det er ganske åpenbart at du ikke er jurist, så du burde uttale deg litt mindre bastant. Anonymkode: dd9d6...57a Den dagen man skal måtte være jurist for å verne om grunnloven, den dagen har tyranniet vunnet i Norge.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #34 Skrevet 16. august 2020 3 minutter siden, AndreasBR skrev: Ok, jeg stoler ikke på de til å fortelle meg hvilke rettigheter jeg har. Det kan jeg lese selv i grunnloven. Man kan ikke lage en lov som sier at man kan lage en annen lov som er i strid med grunnloven. Det er grunnlovstridig. Unntaket må eventuelt stå i Grunnloven. Og jeg har ikke sett noe slikt i Grunnloven, ergo er det også grunnlovstridig. Grunnloven må tolkes som alle andre lover, og det følger av grunnloven selv at det er det Høyesterett som skal gjøre i siste instans. Du tar feil når du tror at en lov, også grunnloven, gir rett frem svar på alle spørsmål bare ved å lese den. Eksempel: Etter grunnloven har vi krav på respekt for religionen vår. Men vi har og ytringsfrihet. Dette er to rettigheter som ofte kolliderer, og du kan ikke finne svaret på konflikten i grunnloven selv. Du må finne den ved en tolkning. Der Høyesterett som sagt har siste ord, og hvis lovgiver ikke liker Høyesteretts avgjørelse så må de gjøre en lovendring. Anonymkode: dd9d6...57a 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #35 Skrevet 16. august 2020 La være festingen nå. Det kan vel ikke være så vanskelig? Anonymkode: d1379...8d6 1
Fremhevede innlegg