Gjest Anonymous Skrevet 18. september 2002 #1 Skrevet 18. september 2002 Hvis vi får ei lita jente neste gang (har gutt fra før) tenker vi på å kalle henne Una. Synes det er et nydelig navn, og storebrors navn er også enkelt og på tre bokstaver. Hva synes dere? Andre forslag på korte, pene jentenavn?
Gjest Frøken Dings Skrevet 18. september 2002 #2 Skrevet 18. september 2002 Jeg er litt usikker på hvordan det uttales, jeg...? Med trykk som i Mona, eller? Siden jeg ikke kjenner til det har jeg ikke noe spesielt forhold til det. På stående fot må jeg innrømme at jeg ikke likte det særlig godt. Men; man kan venne seg til det meste! :D
Gjest Janna Skrevet 18. september 2002 #3 Skrevet 18. september 2002 Nydelig!!!!!!!!!!!!!!!! Kjempespesielt og vakkert navn :blunke:
Gjest Anonymous Skrevet 18. september 2002 #4 Skrevet 18. september 2002 Begynner å bli litt vel vanlig spør du meg. Ikke er det min smak heller, men kort og enkelt er det jo! Hvis dere liker det, er jo det det viktigste _____________ Anette
Juli-79 Skrevet 18. september 2002 #6 Skrevet 18. september 2002 Syntes ikek at man skal kalle barna sine for slike uvanlige navn jeg, det er jo å be om at de skal bli mobbet! Skulle jeg hatt et kort jentenavn måtte det blitt noe sånt som: Ida, Mia, Pia, vel jeg foretrekker laaange navn så.
Gjest Anonymous Skrevet 18. september 2002 #7 Skrevet 18. september 2002 ehhh jeg syntes det hørtes ut som et navn på en hund men jeg har et forslag: hva med Oda? det synes jeg er et fint kort jentenavn.... :blunke:
Mathias Skrevet 18. september 2002 #8 Skrevet 18. september 2002 Siden du spør... Jeg liker det ikke dessverre... Luna, blir det vel fort til på skolen...
Gjest sandix Skrevet 18. september 2002 #9 Skrevet 18. september 2002 Stygt. Dessuten typisk motenavn.
Isla Skrevet 18. september 2002 #10 Skrevet 18. september 2002 Syntes ikek at man skal kalle barna sine for slike uvanlige navn jeg, det er jo å be om at de skal bli mobbet! Håper du lærer dine barn til å ikke erte/mobbe noen pga deres navn!Det er jo ikke barna som velger sine navn selv heller! Og ikke tror jeg navnet har noe med om man blir mobbet eller ikke, men det kan bli en av tingene man kan bli mobbet for om man er så uheldig å bli mobbet. Og et vanlig navn som f.eks Camilla (ikke ta det personlig dere som heter Camilla!) synes ikke jeg er noe pent navn - og det er altfor mye brukt. Uvanlige navn synes jeg er spennende, vi kan jo ikke hete det samme alle sammen bare fordi man skal unngå mobbing. Men ang navnet Una - synes det er fint jeg! Men det viktigste er jo at dere liker navnet på jenten deres
Gjest care Skrevet 18. september 2002 #11 Skrevet 18. september 2002 Et navn er jo som sagt en smaksak. Det vil alltid være noen som liker det og andre som ikke liker det. Det som er viktig er jo at dere liker det. Før likte jeg navn som var spesielle og litt "sukkersøte", nå liker jeg helt kraftige og merkbare navn. Helst stødige og norske navn. Men smaken er jo som bake - delt i to.. :blunke:
Vala Skrevet 18. september 2002 #12 Skrevet 18. september 2002 Jeg synes Una er et flott navn!! Skjønner ikke argumentet om at barna kan bli mobbet, jeg tror det har veldig lite med navnet å gjøre. I klassen min var det ei jente som het Anne som ble verst mobbet, selv ble jeg mobbet fordi jeg hadde blondt hår..
Salamandra Skrevet 18. september 2002 #13 Skrevet 18. september 2002 Jeg kan heller ikke se hva som er problemet med Una. Helt greit det vel? Frk. Busybody
Medinilla Magnifica Skrevet 18. september 2002 #14 Skrevet 18. september 2002 Synes Una er et nydelig navn! Luna er jo også veldig fint,selv om det er en del hunder som heter det Et annet kort pent navn er jo Ada, men jeg synes Una var myye finere.
Gjest Anonymous Skrevet 18. september 2002 #16 Skrevet 18. september 2002 Synes Una er veldig fint!! Forresten: RL er real life, dvs. ikke et nick du bruker på nettet men ditt virkelige navn.
Gjest Anonymous Skrevet 18. september 2002 #17 Skrevet 18. september 2002 Må nok innrømme at jeg ikke synes det var så veldig fint.. Men så har jeg aldri hørt det navnet før da, og navn er liksom noe man må venne seg til.. Uansett så er det jo bare det dere selv synes som betyr noe Forslag til korte navn: Une, Ina, Ida, Oda, Tea (evnt Thea), Mia, Siv, Ane....
Klips Skrevet 18. september 2002 #18 Skrevet 18. september 2002 Hver gang jeg noen har skrevet at spesielle navn fører til mobbing MÅ jeg svare at det tror jeg IKKE. Dersom et barn er typisk mobbeutsatt kan det hete hva det skal være uten at det hjelper. Har selv spesielt navn og aldri blitt mobbet. Er kjempeglad for at jeg ikke heter det samme som absolutt alle andre. Og Una, tja, det var jo litt kult.
Augustbrud02 Skrevet 18. september 2002 #19 Skrevet 18. september 2002 Synes Une er et finere navn enn Una for å være helt ærlig. Eller hva med June da? Det synes jeg er ennå flottere.
Mathias Skrevet 19. september 2002 #20 Skrevet 19. september 2002 Ang navn og mobbing. Selv om en ikke blir systematisk mobbet, kan navn bli slitsomt å ble småertet med... Jeg var så lei av å høre Lasseliten-sangen da jeg var liten at jeg kunne få lyst til å kvele den som lagde sangen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå