Gå til innhold

Venninne som vil avsløre en stor hemmelighet til min mann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

Jeg har alltid ønsket meg barn, og dette var vi enige om da jeg traff mannen min og ting ble seriøst. Det som skjedde var at han aldri ble klar, var for for fornøyd med de to barna han hadde fra før etc, der skjønner tegningen. 
Det jeg gjorde var at jeg hadde en falsk graviditetstest og sa at jeg var gravid. Det førte til at han ikke lengre trakk seg ut før utløsning og jeg ble gravid. Dette har jeg ikke sagt noe om. Barnet er nå et par år. 

Problemet: Ei venninnne av meg vet og dette og sier nå at hun har så dårlig samvittighet, at hvis ikke jeg forteller sannheten, så vil hun gjøre det. Hva gjør jeg? Jeg er ikke redd for man ens reaksjon, han er hodestups forelsket i jenta si og sier selv at han forstår ikke hva han tenkte med. 

Men, hvordan forholder jeg meg til denne venninnen, når hun bryter et viktig løfte?

Anonymkode: 7f3be...7a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan forholder du deg til deg selv når du har lurt mannen din på den måten? 

• Liker 25
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg syns det er utrolig stygt gjort å ha lurt mannen din på den måten, han fortjener å vite sannheten. Men fra deg.

Skrevet

Bare si til ho at ho må gjerne si det, men da er vennskapet ferdig. Hun får ikke treffe deg, mannen eller ungene.

Anonymkode: 9a87c...c19

• Liker 25
Skrevet

Hvordan kunne du lure han på denne måten uten dårlig samvittighet? Forstår den venninnen godt 

• Liker 10
Skrevet
Akkurat nå, Nerine_ skrev:

Hvordan forholder du deg til deg selv når du har lurt mannen din på den måten? 

Jeg sover godt om natten ja. Så absolutt. På samme måte som mannen min sov godt om natten den gangen han nektet å få et barn med meg, selv om det hadde vært en forutsetning for vårt forhold den gangen vi ble seriøse. 

Men, venninnen min, det er der min utfordring er i dag

• Liker 20
Skrevet

Jeg syns nå denne venninna bør holde kjeft. Hva er det hun skal ha dårlig samvittighet for??  Du burde kanskje ha litt, men jeg forstår deg egentlig veldig godt.. Når man ønsker seg barn så vil man gjerne gjøre det man kan for å få det.

Dersom denne venninna er så tynget av dårlig samvittighet så får hun skrive det ned som et brev - ikke sende det, men bare rive det etterpå.   Hun har ingenting med å si dette til mannen din, og gjør hun det regner jeg med vennskapet er over?  Jeg ville hvert fall aldri fortsatt et vennskap med den dama.

Anonymkode: 83f30...503

• Liker 21
Skrevet

Vel, du har jo lurt mannen din så det beste er å være ærlig med det nå. Bare si sannheten

• Liker 3
Skrevet

Det du gjorde var skikkelig stygt! Sånt gjør man bare ikke.

Men dette er ikke din venninne sin sak. Hun er veldig tankeløs som truer med dette. 

• Liker 7
Skrevet

Hadde dumpet "venninnen".

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sover godt om natten ja. Så absolutt. På samme måte som mannen min sov godt om natten den gangen han nektet å få et barn med meg, selv om det hadde vært en forutsetning for vårt forhold den gangen vi ble seriøse. 

Men, venninnen min, det er der min utfordring er i dag

Høres ut som et flott forhold. 

• Liker 2
Skrevet

Hvis hun ikke har dette som skriftlige bevis hadde jeg nektet. Så kynisk, men så enkelt. Jeg hadde sakt at det kun var oppspinn fra hennes side. 

Men hvis han trodde du var gravid og du ikke ble gravid før senere, har han ikke regnet ut at man ikke går gravid i 10+ mnd?? 

Anonymkode: 56229...03a

• Liker 15
Skrevet

Om du snur på det, kan du jo heller si at problemet er hvordan din man skal forholde seg til deg, når du har lurt han og løyet i så mange år. Uavhengig av at han er glad i jenta si, er det et enormt tillitsbrudd fra din side. 

Så du burde absolutt fortalt han sannheten for lenge siden. Og man skal være forsiktig med å lempe sånne type hemmeligheter over på andre. Det er faktisk dårlig gjort av deg det også, for det er jo klart at den type hemmeligheter kan gi samvittighetskvaler for venninnen din. Det er en vond hemmelighet, og vonde hemmeligheter skal man slippe å holde på. 

Så gjør alle en tjeneste, og fortell sannheten til mannen din. Du skriver jo selv at du ikke er redd for hans reaksjon, så jeg skjønner da ikke hvorfor du ikke har gjort det for lenge siden.

• Liker 8
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid ønsket meg barn, og dette var vi enige om da jeg traff mannen min og ting ble seriøst

til alle dere som syns hun lurte han. Når forutsetningene var at de var enige om at det skulle bli barn, så syns jeg hun gjorde rett. Hun kunne jo gått og funnet en annen mann kanskje, men nåværende mann lurte jo henne og når han sier at han ville ha barn men så plutselig ikke allikevel...

Anonymkode: 83f30...503

• Liker 19
Skrevet

Det var utrolig stygt gjort av deg, men gjort er gjort og det ble et menneske ut av det. Du selv må si det til mannen din og hun hakke noe med det å gjøre. Vennina di vil egentlig ødelegge familien din. Noen får glede ut av å herpe en fungerende familie. 

Anonymkode: eb5d7...c39

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet

Ta våpenet fra venninnen din og fortell mannen dette.

Jeg synes ikke noe om at du forteller venninner ting som angår deg og ditt forhold til mannen. Nå har jeg heller ikke sansen for venninnen din som ikke har vett til å holde kjeft, så der må du jo vurdere om hun er noe å samle på. Du kan i alle fall ikke stole på at hun holder på ting sagt i fortrolighet. Men som sagt, jeg synes ikke du skal fortelle ting til venninner bak ryggen på din mann, i alle fall ikke når det ikke tåler dagens lys. Hvis mannen er glad i barnet sitt er det vel ingen fare med å fortelle det?

Skrevet
1 minutt siden, Cinnamondiva skrev:

Vel, du har jo lurt mannen din så det beste er å være ærlig med det nå. Bare si sannheten

Men mannen hennes var vel først ute med lureriet, all den tid han lot Ts tro at han ønsket barn når så ikke var tilfellet?

Hva i alle dager ønsker denne «venninna» å oppnå med å røpe dette? Dette har hun ikke noe med. Å si det til mannen vil gjøre skade, hun kan ikke gjøre sånn bare pga egen egoisme.

• Liker 18
Skrevet

Hvorfor vet venninnen dette? Om du ikke klarte holde tett, hvorfor forvente at hun klarer det?

Anonymkode: b675c...ffc

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, Blondie65 skrev:

Ta våpenet fra venninnen din og fortell mannen dette.

Jeg synes ikke noe om at du forteller venninner ting som angår deg og ditt forhold til mannen. Nå har jeg heller ikke sansen for venninnen din som ikke har vett til å holde kjeft, så der må du jo vurdere om hun er noe å samle på. Du kan i alle fall ikke stole på at hun holder på ting sagt i fortrolighet. Men som sagt, jeg synes ikke du skal fortelle ting til venninner bak ryggen på din mann, i alle fall ikke når det ikke tåler dagens lys. Hvis mannen er glad i barnet sitt er det vel ingen fare med å fortelle det?

Faren er jo at mannen kan beholde kjærligheten til barnet, men miste det han føler for TS.

Jeg syns ikke at TS skal si noe til mannen sin, men droppe venninnen. Forhåpentligvis har hun en hemmelighet på venninnen også, som hun kan true tilbake med. 

• Liker 10
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis hun ikke har dette som skriftlige bevis hadde jeg nektet. Så kynisk, men så enkelt. Jeg hadde sakt at det kun var oppspinn fra hennes side. 

Men hvis han trodde du var gravid og du ikke ble gravid før senere, har han ikke regnet ut at man ikke går gravid i 10+ mnd?? 

Anonymkode: 56229...03a

Når jeg fikk pos test etter et par mnd sa jeg at jeg hadde en blødning, men at legen sa i telefon at dette var vanlig tidlig i graviditeten (Jeg tok faktisk den telefonen til legen, men sa at det var bare en liten blødning, var selvfølgelig ikke på noe kontroll). Da vi var hos jordmor så var det litt sånn, hæ, er jeg ikke kommet lengre i graviditeten? Jordmor sa da at jeg nok hadde spontanabortert da jeg hadde blødningen og at sjansen for å bli gravid etter spontanabort er stor. Hurra! 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...