Gå til innhold

Hvorfor ser jeg så mange somaliere/afrikanske innvandrere gå med dyre klær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er først og fremst ikke rasist.
Ser ofte afrikanske ungdommer/voksne gå med dyre klær.  Alt fra parajumpere/canada goose jakker til Gucci-bags. 
Kan noen fortelle meg hvordan? Narkotika penger? Kan også være de er falske. 

Har det noe med samfunns-press å gjøre? Derfor går de med dyre klær for å kompensere at de er somaliere og "fattige".
Siste nevnte er kanskje den mest sannsynlige. 

Anonymkode: a2d9f...191

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjelder også tyrkere osv forresten.

-TS

• Liker 1
Skrevet

Kanskje de har en godt betalt jobb? Prioriterer pengene sine og sparer? Har foreldre med god råd? Kjøpt brukt? Man må ikke være kriminell for å ha dyre klær

• Liker 49
Skrevet
Just now, altflyter said:

Kanskje de har en godt betalt jobb? Prioriterer pengene sine og sparer? Har foreldre med god råd? Kjøpt brukt? Man må ikke være kriminell for å ha dyre klær

Typisk svar fra en venstre-vridd person. De aller fleste somaliere har lav-lønnet jobber, eks: taxi-sjåfør og buss-sjåfør. Dette er fakta. 
Ikke bland inn moral og etikk her.. er du snill

• Liker 30
Skrevet

De har vel råd til det da. Alle disse hvite nordmennene, kjøper de også Canada Goose for narkotikapenger?

Anonymkode: 3e974...14b

• Liker 41
Skrevet

Nav.

Anonymkode: f86c4...1ec

• Liker 15
Skrevet
Just now, altflyter said:

Så jeg er venstre-vridd fordi jeg ikke bare antar at mennesker er kriminelle basert på etnisiteten deres? Ok. 

Nei. Grunnen til at jeg sier at det kan være dop-penger, er fordi minst halvparten av de som står nede ved dealer-områdene på Grønland er somaliere. 

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei. Grunnen til at jeg sier at det kan være dop-penger, er fordi minst halvparten av de som står nede ved dealer-områdene på Grønland er somaliere. 

Kan være dop-penger, kan være noe de har spart opp til lenge, kan være knock-off varer, kan være de har spleiset med broren/søsteren sin så de deler. Hvordan får hvite med lav lønn kjøpt fine ting? 

Anonymkode: e427f...d43

• Liker 24
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

De har vel råd til det da. Alle disse hvite nordmennene, kjøper de også Canada Goose for narkotikapenger?

Gud, stop å være etisk riktig. Jeg baserer innlegget på fakta, og ikke hva som er moralsk riktig å si. 
Nordmenn tjener i snitt signifikant mer enn somaliere, så argumentet ditt er helt ubrukelig.

• Liker 11
Skrevet

Status og prioriteringer. De har gjerne få og dyre klær. 

Anonymkode: 8f077...c9d

• Liker 12
Skrevet

Er jo fullt av fake merkeklær i butikkene i Trykia iallefall?

Anonymkode: db926...b69

• Liker 11
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Kan være dop-penger, kan være noe de har spart opp til lenge, kan være knock-off varer, kan være de har spleiset med broren/søsteren sin så de deler. Hvordan får hvite med lav lønn kjøpt fine ting? 

Hva definerer du som fine ting? Audi R8 eller en blomsterpott? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Status og prioriteringer. De har gjerne få og dyre klær. 

Anonymkode: 8f077...c9d

Jepp, godt mulig! Endelig et godt svar. 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva definerer du som fine ting? Audi R8 eller en blomsterpott? 

Du bruker merkeklær som eksempel, så da mener jeg merkeklær. 

Skrevet

Nordmenn bruker mye penger på alkohol og uteliv/festing, og jeg syns ikke at de har god økonomisk sans uansett. Somaliere og andre er tusen ganger flinkere med penger, og de raver ikke rundt i fylla. De har råd til fine klær fordi de kan penger. 

Anonymkode: 7fda3...918

• Liker 19
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gud, stop å være etisk riktig. Jeg baserer innlegget på fakta, og ikke hva som er moralsk riktig å si. 
Nordmenn tjener i snitt signifikant mer enn somaliere, så argumentet ditt er helt ubrukelig.

At står der nede ved dopdealer stedet var jo en veldig viktig tilleggsinformasjon da. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du bruker merkeklær som eksempel, så da mener jeg merkeklær. 

Kan være alt fra en julegave til noe man har spart opp lenge til. Dessuten ser jeg ikke mange hvite personer med lavt lønn, gå med merkeklær? 

• Liker 2
Skrevet

Typisk tråd fra en rasist som ikke tåler å se at innvandrere klarer å kjøpe seg fine ting. Vi jobber og sparer penger for å få råd til dyre ting. Vi prioriterer merkeklær istedenfor øl på byen.

Anonymkode: 8c14c...218

• Liker 35
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Er først og fremst ikke rasist.
Ser ofte afrikanske ungdommer/voksne gå med dyre klær.  Alt fra parajumpere/canada goose jakker til Gucci-bags. 
Kan noen fortelle meg hvordan? Narkotika penger? Kan også være de er falske. 

Har det noe med samfunns-press å gjøre? Derfor går de med dyre klær for å kompensere at de er somaliere og "fattige".
Siste nevnte er kanskje den mest sannsynlige. 

🙄 Skulle gjerne tatt et bilde nå på kjøpesenteret her i Sandvika/Bærum av somaliere (eller det jeg tror er somaliere). Ingen dyre klær der nei.

Oppkonstruert problemstilling...

Anonymkode: e3cb0...b9b

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...