AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #1 Skrevet 15. august 2020 Man hører stadig at det har mye å si hvilken saksbehandler man får i Nav. Jeg har også hørt fra etpar stykker at de har aldri hatt så gode saksbehandlere før de fikk mannlige, at de da følte at de ble møtt med forståelse. Lurer derfor på om andre har erfaringer rundt dette? Anonymkode: 40939...e38
Live88 Skrevet 15. august 2020 #2 Skrevet 15. august 2020 Av de seks saksbehandlerne jeg hadde, to damer og fire menn, var damene de flinkeste, mest hjelpsomme og forståelsesfulle.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #3 Skrevet 15. august 2020 Hadde 2 menn og 2 damer mens jeg gikk på AAP, alle dem møtte meg med respekt og ga meg god hjelp underveis. Mens en mann jeg møtte i mottaket, ja der var ikke mye menneskelig følelse og ord å møte. Anonymkode: 259fb...22f
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #4 Skrevet 15. august 2020 Det har ingenting med kjønn å gjøre. Jeg har truffet på "skrekkøgla" i NAV (kvinne). Samt verdens mest hjelpsomme og forståelsesfulle (også kvinne). Anonymkode: cfdd8...27b 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #5 Skrevet 15. august 2020 Den aller beste saksbehandleren jeg har hatt på NAV var en mann. Det finnes nok et flust av flinke folk av begge kjønn, men jeg tror at menn som velger slike yrker sannsynligvis har et sterkt ønske om å hjelpe andre, mens mange kvinner velger helse- og sosialfag fordi de ikke vet hva de vil. Jeg begynte nettopp å studere sosialt arbeid, og av 100 studenter tror jeg det er kanskje 6-7 gutter/menn. Ingen av dem kommer rett fra VGS, i motsetning til veldig mange av jentene. Jeg tror nok de har levd litt og at ønskene for fremtiden er basert på deres livserfaringer. Selv om kjønnsrollene har endret seg med årene så er dette fremdeles et typisk kvinneyrke, så det er nok gjerne mer gjennomtenkt av mennene som har valgt yrket enn av mange kvinner. Anonymkode: f870d...5ab 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #6 Skrevet 15. august 2020 Har hatt ett møte med en mannlig saksbehandler i Nav, og han opptrådte så ovenfra og nedad at jeg følte meg som en liten drittunge. Den gangen søkte jeg om dagpenger fordi jeg ble permittert fra jobben, men jeg fikk jobben tilbake etter tre uker, så det gikk bra på tross av den veldig arrogante Nav-mannen. Langtidssykemeldt noen år etterpå, fikk kvinnelig saksbehandler, og hun var forståelsesfull, lyttende og hjalp meg videre, Uansett, vi som har vært innom Nav har alle ulike erfaringer. Det finnes gode og elendige og helt middels medarbeidere der, helt uavhengig av kjønn. Anonymkode: 54d4b...896
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #7 Skrevet 15. august 2020 Har kun gode erfaringer med kvinnelige. Har hatt mannlig to ganger, felles for de begge har vært manglende kompetanse og manglende kommunikasjon. Han siste jeg hadde, fikk jeg bytta ut etter en helsikens masse styr. Han brukte opp halvparten av aap-perioden min på ikke noe. Å få kontakt med han var håpløst. Tok 3 mnd å få svar via dialogboksen, e-post svarte han hvert fall ikke på. Og når avdelingssjefen (kvinnelig) på kontorer var samme ulla, hjalp det heller ikke å sende inn klager. Etter kommunesammenslåingen kom det inn en sjef (mann) til. Da ble det tatt tak i sakene. Vet om flere som har bytta ut samme saksbehandler. Vedkommende er godt kjent i kommunen etter en svindeldom mot skolen han var rektor på. Det er lite krav for å jobbe på nav... Anonymkode: 0ad63...0ed 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #8 Skrevet 15. august 2020 Har bare vært borti 2 på NAV jeg og de var begge var damer og veldig så behjelplige, uføretrygd innen to år 2 er ikke til å kimse av. De ordnet alt og styrte på, så jeg var veldig fornøyd, grunnen for at det ble to skasbehandlere er at hun ene skiftet jobb, hun ble sjef på en eller annen avdeling innen NAV. Anonymkode: 6f46d...43f 2
Miss-Grey Skrevet 15. august 2020 #9 Skrevet 15. august 2020 Kan ikke fatte hvorfor det skulle være noen kjønnsforskjell når det gjelder faglig dyktighet hos NAV-saksbehandlere? 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #10 Skrevet 15. august 2020 Beste jeg hadde på Nav var dame, men så har jeg bare vært borti 2 menn, og resten damer. Han ene mannen var veldig flink, han andre var skikkelig overlegen og spydig. Takk og pris møtte jeg bare han en gang. Hun jeg hadde som saksbehandler sist, var helt grusom. Hun var på møte meg meg og psykologen min, og han sa jo at han har møtt mange fra Nav, men det var det verste han hadde vært borti. Og omtrent alle som fikk henne, byttet. Anonymkode: dc52b...a80
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #11 Skrevet 17. august 2020 Finnes det menn i NAV? 😄 Anonymkode: 1afab...274
n_97 Skrevet 17. august 2020 #12 Skrevet 17. august 2020 Den jeg hadde aller dårligst erfaring med var en mann. Veldig bastant type, som mente mye uten å ha lest saken min ordentlig. Jeg insisterte på støtteperson under møtet og da vi hadde møtet erkjente han at det de hadde prøvd alle tilgjengelige tiltak, han hadde bare ikke fått med seg det siste tiltaket jeg var i.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #14 Skrevet 18. august 2020 Har hatt 3 saksbehandlere hos nav før jeg ble uføretrygdet. To var kvinner og en var mann. Kvinnene var absolutt de som var greiest og forsto meg og mine problemer. Mannen derimot hadde null forståelse. Der var det bare "jobb,jobb,jobb". Og trusler om at jeg mistet aap om jeg ikke kunne gjennomføre det han ønsket. Heldigvis forsvant han etter en liten måned. Anonymkode: 6c0f1...12b
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #15 Skrevet 18. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har hatt 3 saksbehandlere hos nav før jeg ble uføretrygdet. To var kvinner og en var mann. Kvinnene var absolutt de som var greiest og forsto meg og mine problemer. Mannen derimot hadde null forståelse. Der var det bare "jobb,jobb,jobb". Og trusler om at jeg mistet aap om jeg ikke kunne gjennomføre det han ønsket. Heldigvis forsvant han etter en liten måned. Anonymkode: 6c0f1...12b Oi, din historie er helt lik min! Bortsett fra at jeg hadde mannen som saksbehandler i over et år. Anonymkode: a1ad7...49d
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #16 Skrevet 18. august 2020 Jeg har hatt 6 saksbehandlere i NAV i løpet av de siste 5 årene. Dagpenger: 1 dame Sykepenger (Jeg ble akutt og alvorlig syk mens jeg gikk på dagpenger): 1 dame AAP: 3 damer og 1 mann (Jeg tror det er stor gjennomtrekk av ansatte på NAV-avdelingen der jeg bor). Både den dårligste og den beste saksbehandleren var dame. Mannen vil jeg rangere som nest dårligst. Det som karakteriserte de dårligere saksbehandlerne i mitt tilfelle var "lettvinthet". De evnet ikke å sette seg inn i de mer komplekse sidene av min situasjon, stilte uforberedt i møter, forklarte lite om rettigheter og muligheter og svarte sjelden riktig på konkrete spørsmål. De beste saksbehandlerne var de som forsto hvilke områder jeg hadde utfordringer på, som svarte ordentlig på det jeg spurte om, og som var realistiske i forbindelse med aktivitetsplan og utredninger. Anonymkode: cedd9...9a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå