Gå til innhold

Hvorfor er det rasistisk å sette foten ned når tilfeldigvis det handler om mennesker med mørkere hudfarge?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Klarer ikke folk lenger å skille mellom person og sak?

Hvis man vet at en viss gruppe mennesker er mye mer tilbøyelig til å ødelegge leiligheten du låner ut til de, er det da automatisk rasistisk hvis det er snakk om å ikke leie ut til denne gruppen? Eller kan det faktisk være at det handler om saken, og at det ville gjeldt alle, hvite like mye som sorte?

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/b5ynW5/utleieselskap-nektet-yngve-horvei-aa-fremleie-leiligheten-til-indere

Endret av Solidaryparadoks
Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Fordi absolutt alt er rasisme i disse tider.

Skrevet
Just now, Catalina Culès said:

Fordi absolutt alt er rasisme i disse tider.

Nettopp, da er jeg tydeligvis rasistisk mot tyver, fordi jeg ikke slepper dem inn i leiligheten min når de dunker på døra. 🤣

• Liker 1
Skrevet

skjønner ikk hvordan matlagig kan ødelegge en leilighet?

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
1 minutt siden, Solidaryparadoks skrev:

Nettopp, da er jeg tydeligvis rasistisk mot tyver, fordi jeg ikke slepper dem inn i leiligheten min når de dunker på døra. 🤣

Huff så blir de krenket, stakkars 😂

Skrevet (endret)
7 minutter siden, Catalina Culès said:

Huff så blir de krenket, stakkars 😂

Ja stakars tyver, de er mennesker de også på lik linje med oss *stryke på*. De må få "special service". Typisk norsk fenomen!

Og jo, alle mennesker skal behandles som nettopp mennesker på lik linje, men man må sette ned foten for galskapen som blir begått. Det er to forskjellige ting.

Endret av Solidaryparadoks
Skrevet
4 hours ago, Amalie95 said:

Nå får ikke jeg lest artikkelen da den er bak en betalingstjeneste.

Men har du prøvd å la indisk mat ligge i bilen din en dag, for så å bli kvitt matlukten? Prøv da i en leilighet, jeg liker Indisk mat, men ville ikke likt at leligheten min luktet slik 24/7. 

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Amalie95 skrev:

Jeg tipper de mener at diverse lukter kan sette seg i vegger. Dette er dog ingen grunn til å nekte utleie, men grunn til å holde tilbake depositum for å male om leiligheten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...