Gå til innhold

Male tidligere malt paneltak

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må male paneltaket her på nytt, og det er malt hvitt fra før. Men vet ikke hva de tidligere eierne har malt med, om det bare er et strøk eller om det ikke er ordentlig grunning. Syns ikke det er helt dekkende hvertfall og har også gulnet litt. 

Men er det kun Jotun supreme finish for panel man bør bruke, eller finnes det noen rimeligere maling? Har prøvd å søke men kommer alltid opp Jotun sin. Blir ganske dyrt når den kun finnes i 3 liters spann. Skal male 60-70 kvm tak. 

Skrevet

Jeg prøvde Gjøko da jeg malte et av soverommene.  Tenkte at maling er maling..  Det er det altså ikke!  Malingen fra Gjøko dekket så dårlig at måtte gå over til Jotun etter strøk nummer to.  

Synes også at konsistensen på Jotuns Supreme Finish er god, og med lite drypp.  Har nylig malt kjøkkentaket i matt.  

Skrevet

Den er stadig på tilbud hvis du følger med litt, da blir det fort mye billigere🙂

Skrevet

Hadde valgt Jotun Perfection til tak. 

Anonymkode: d28d1...43c

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde valgt Jotun Perfection til tak. 

Anonymkode: d28d1...43c

Ikke til paneltak.

Bruk jotun supreme finish. Å male så mye tak er en vanvittig stor jobb,  gjør du Det skikkelig varer resultatet lenge . Om malingen som er der nå er funnet, kan der være gammel oljemaling, den ga fin finish, men gulnet dessverre fort. Supreme finish gulner ikke.

Anonymkode: e33a0...c7b

• Liker 1
Skrevet

Da blir det vel 3-4000 kr bare på takmaling da. Hadde tenkt å kanskje slippe litt billigere unna, mye vegg som skal males også 😂

Men takk for svar alle sammen 👍😊 Har tidligere malt noen panelvegger med vanlig maling, butinox stue og soverom matt, og det har blitt veldig fint. Men kanskje annerledes i tak hvor det helst ikke bør dryppe så mye osv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...