Gå til innhold

10 åringer med former som ei godt voksen dame

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det bare meg eller er dagens barn mye kraftigere? Har noen i familien bla som har 10 åringer og disse jentene har formene til ei voksen dame bortsettt fra pupper. Er det meningen at barn skal ha sprettrumpe og lår? 

Anonymkode: 04e97...ef0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det bare meg eller er dagens barn mye kraftigere? Har noen i familien bla som har 10 åringer og disse jentene har formene til ei voksen dame bortsettt fra pupper. Er det meningen at barn skal ha sprettrumpe og lår? 

Anonymkode: 04e97...ef0

Jeg vet at gjennomsnittsvekten øker, men noen barn trener kanskje mye og er kraftig bygget. Jeg var kjempeliten og tynn på den alderen og er det fortsatt, kanskje det har noe med gener å gjøre? 

Anonymkode: f21ab...0e0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter kommer tidligere i puberteten nå enn før. Og da vil kroppen få kvinnelige former.  Jeg var 9 da jeg kom i puberteten. Og som 11 åring hadde jeg da litt mer former og fått pupper.  Så tror nok det er grunnen.

Anonymkode: 6a9bd...ead

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok flere chubby barn nå en tidligere.

Jentungen er snart 10 år, flere av jentene i klassen hennes har litt "valpefett", men ingen er overvektige. Ingen minner om kvinner, alle ser ut som små barn. 

Anonymkode: 5e69d...354

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn kommer tidligere og tidligere i puberteten, så det er nok grunnen. Jeg er selv født på 90-tallet, og kom i puberteten allerede i en alder av 9-10 år. 

Anonymkode: 49223...56c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna kommer tidligere i puberteten, i tillegg er det ikke unormalt at de trener mer enn før, idretten har tatt seg opp og det former barna mer enn før. 

Anonymkode: afaf5...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tranedatter
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok flere chubby barn nå en tidligere.

Jentungen er snart 10 år, flere av jentene i klassen hennes har litt "valpefett", men ingen er overvektige. Ingen minner om kvinner, alle ser ut som små barn. 

Anonymkode: 5e69d...354

Om de i 10 års alder har "valpefett" så er de overvektig. Denne alderen skal barn være tynne.

Finnes mange klipp om det at voksen ikke lengere "se" overvekt - alle har blitt så vant med at barn er overvektig.

To av av mange klipp:

https://www.youtube.com/watch?v=zlg4GiyPiqw

https://www.youtube.com/watch?v=v4wOYJht1bU

ps. Tenk på Saltkråkan og Tjorven, som barn syntes alle hun var svært overvektig (80 tallet), men nå ser hun bare litt overvektig ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere i puberteten sammenlignet med når? Kilder på dette??

Anonymkode: da055...4f9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er sant, og dette er en trist ting. er jente, og ble ikke "utviklet" før jeg var 13-14.

Anonymkode: a14c7...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min på 10,5 har former som en kvinne og fikk mensen da hun var 10. Hun er slank. Jeg var tidlig selv, men hun er enda tidligere. 

Anonymkode: 1969c...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har vært 11 og 13. Jeg var 14 år. Er jo ganske likt da. 

Anonymkode: e463f...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...