Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Nå er jeg så lei av å ha snø på tven!! :sur: Jeg bor midt i Bergen sentrum og jeg skjønner ikke at jeg ikke får de få kanalene skikkelig inn. Jeg kan ikke få kabel her, så jeg har sjekket litt med parabol, men jeg synes det er så uoversiktlig og masse skjulte gebyrer og jeg er ikke sikker på hva jeg skal bestille. Om jeg skal ta en hel pakke som koster kr 1 og har masse avgifter i små skrift og har helt feile kanaler enn de jeg vil ha, eller gå til f.eks expert å kjøpe en boks og ikke vite hvor jeg skal kjøpe parabolen etc. Er det noen som har ett tips til meg? Jeg er så forvirret :icon_frown:

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Jeg tror faktisk det blir billigere å kjøpe til 1 kr enn å kjøpe mottaker og parabol "løst", fordi morsomme gebyrer som årsavgift, etableringsavgift osv. må du betale uansett.

Skrevet

Vi har 1-kroners parabol (fra Expert eller noe), og har ikke hatt noen problemer (og vi bor langt inni skauen!).

Du får både boks og tallerken for 1 kr.

Du kan velge mellom to pakker:

1. Canal Digital

(da får du TVNorge, men ikke TV3).

2. ViaSat (da får du TV3, men ikke TVNorge).

Som Rosin sier, det kommer endel "fine" gebyrer i tillegg, uansett.

Vi har Canal Digital, og første gang betalte vi 1140.

Nå betaler vi ca. 240 kr./mnd. (årsavg. en gang i året).

Gjest gjest1
Skrevet

Og bare for å ha sagt det, så angrer jeg på at vi tok Viasat i stedet for Canal Digital, synes det har vært så mye tull med Viasat. For eksempel så har NRK1 og NRK2 falt ut, og uansett hvor mye vi ringer og klager på det så får vi de ikke tilbake. En gang virket ikke mottakeren/boksen, og gjett hva dama på kundeservice sa: Prøv å ta ut kontakten og sett den inn igjen! Akkurat som om det virket :roll:

I tillegg så savner jeg å ikke ha TV2 og TVNorge på parabolen.

Skrevet

de pakkene er dårlige.

har selv hatt en dekoder fra canal digital, flere i familien oxo, og de kutter ut med jevne mellomrom.

plutselig fryser de bare, og skifter du kanal for fort så klikker den.

og fjernkontrollen er ikke noe bedre.

disse feilene kommer etter en stund. ville heller lagt i litt penger å kjøpt

noe ordentlig.

Gjest Gjest_miss_alexandria_*
Skrevet

Takk for innspill.

Jeg bestilte viasat gull på nettsiden deres. Mitt ønske var tv3 og det var det kun de som hadde + canal digital sin pakke var kjedelig. Jeg fikk satt opp parabolen i går og koblet til alt, men jeg fikk ikke inn signal. Skal si jeg var sint og frustrert! :tristbla: Vi var sikker på at vi skulle få det inn. Så nå har foreldrene min dratt på ferie, så min far kan ikke hjelpe meg med det. Så jeg ble anbefalt å gå innom en parabol butikk i nærheten for å høre om de kan måle her om jeg kan få signalene inn. Er visst en stor bolig blokk som sperrer. Min lillebror foreslo å ringe til nasa for å flytte satelitten eller de kunne sette opp en satelitt kun for meg. Hørtes ut som en god ide spør du meg! :tommel:

Skrevet

Lykke til med innstilling av parabol. Det var det vi strevde med og. Men en fyr som jobber på forhandleren kom og ordna den saken for oss. Blir jo selvfølgelig verre når det er en blokk i veien da.

Uansett, vi hadde både Canal Digital og ViaSat, og var fornøyde med begge. Likevel har vi bare CanalDigital nå - fordi jeg gjerne vil ha TV2.

Og det der med å dra ut kontakten til dekoderen sier de både på ViaSat og CD - og det skal funke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...