Gå til innhold

Påbud om munnbind i hele Danmark fra 22 August ( kollektivtrafikken)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Danmarks statsminister Mette Frederiksen kunngjorde i formiddag at det blir påbud om munnbind for alle reisende i kollektivtrafikken fra lørdag 22. august.
De har tydligvis skjønt det. Her hjemme er det bare anbefaling på visse steder og fy fy hvis man fester i hopetall osv. Latterlig!!

Endret av NorthernLight
  • Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, NorthernLight skrev:

Danmarks statsminister Mette Frederiksen kunngjorde i formiddag at det blir påbud om munnbind for alle reisende i kollektivtrafikken fra lørdag 22. august.
De har tydligvis skjønt det. Her hjemme er det bare anbefaling på visse steder og fy fy hvis man fester i hopetall osv. Latterlig!!

Ja, for Norge og Danmark har samme Grunnlov, og alt som er lovlig der borte er automatisk lovlig her! (Ikke det at jeg vet hva som skulle stå i veien for å påby munnbind annet enn idioti.. Det vil jo øke smitten betraktelig. ) 

Du antar at lover og regler er prikk like på tvers av landegrenser.

• Liker 4
Skrevet

For en misvisende overskrift. 

Anonymkode: 59a52...9db

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For en misvisende overskrift. 

Anonymkode: 59a52...9db

Jepp, clickbait er ikke bare på VG visstnok. 

• Liker 5
Skrevet

Danmark har tydeligvis en smartere regjering enn her i Norge 😅

Skjønner ikke regjeringen her at anbefalinger ikke hjelper. Jeg så jo det når jeg tok Bybanen igår kveld. Festgale idioter som sto tett. Det eneste Ola og Kari nordmann Skjønner seg på er påbud og bøter.

Men vi har en regjering som består av mange evneveike personer, dessverre

Anonymkode: 21a50...8b5

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AndreasBR skrev:

Ja, for Norge og Danmark har samme Grunnlov, og alt som er lovlig der borte er automatisk lovlig her! (Ikke det at jeg vet hva som skulle stå i veien for å påby munnbind annet enn idioti.. Det vil jo øke smitten betraktelig. ) 

Har jeg sagt at vi har samme grunnlov !?Munnbind er effektivt hvis man bruker det riktig og det burde bli ett påbud synes jeg! Tror det er mange som er lei av at en drøss med folk ødelegger coronadugnaden og sprer smitte i samfunnet. 

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AndreasBR skrev:

Det er ikke det brukeren sier. Men at Danmark har gjort det man burde ha gjort her. Anbefalinger funker ikke for dumme Ola og Kari nordmann

• Liker 5
Skrevet

Danmark har tydeligvis en smartere regjering enn her i Norge 😅

Skjønner ikke regjeringen her at anbefalinger ikke hjelper. Jeg så jo det når jeg tok Bybanen igår kveld. Festgale idioter som sto tett. Det eneste Ola og Kari nordmann Skjønner seg på er påbud og bøter.

Men vi har en regjering som består av mange evneveike personer, dessverre

Du forstår tydeligvis ikke at mange ting må være anbefalinger fordi det i noen tilfeller er ULOVLIG å påby det. Og det skal vi være glade for, at vi har en så bra Grunnlov. 

Om de stod tett, da holder du bare avstand til dem. Enkelt og greit. 

Hva med Muhammed Statsborger da? (Innvandrervri på Ola Nordmann) Der er det enda mindre forståelse. 

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AndreasBR skrev:

Jepp, clickbait er ikke bare på VG visstnok. 

Overhodet ikke clickbait

Skrevet
1 minutt siden, NorthernLight skrev:

Har jeg sagt at vi har samme grunnlov !?Munnbind er effektivt hvis man bruker det riktig og det burde bli ett påbud synes jeg! Tror det er mange som er lei av at en drøss med folk ødelegger coronadugnaden og sprer smitte i samfunnet. 

Jo, men poenget er at bare fordi du synes man burde ha påbud, så er det ikke sikkert at det er lovlig i Norge. 
Hytteforbudet ble fjernet fordi det var ulovlig. Utreisenekt for sykepleiere osv ble fjernet pga det var ulovlig. 

Bare fordi noe gjøres i Danmark, betyr ikke at det kan gjøres her i Norge. 

• Liker 2
Skrevet

Overhodet ikke clickbait

Jo det er det. For overskiften er direkte faktafeil. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke det brukeren sier. Men at Danmark har gjort det man burde ha gjort her. Anbefalinger funker ikke for dumme Ola og Kari nordmann

Hva med statsborger Ahmed da? Må slutte å diskriminere minoriteter ved å bare nevne nordmenn. Mange her i landet som ikke er norske eller norske statsborgere. 

Skrevet
3 minutter siden, AndreasBR said:

Du forstår tydeligvis ikke at mange ting må være anbefalinger fordi det i noen tilfeller er ULOVLIG å påby det. Og det skal vi være glade for, at vi har en så bra Grunnlov.

Det er ingenting i Grunnloven som forbyr munnbindpåbud på kollektivtrafikk.

Anonymkode: cf484...eba

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AndreasBR skrev:

Om de stod tett, da holder du bare avstand til dem. Enkelt og greit. 

Hva med Muhammed Statsborger da? (Innvandrervri på Ola Nordmann) Der er det enda mindre forståelse. 

Det er ikke ulovlig å påby noe som helst her i Norge. Du må jo være stokk fim. Holde avstand når folk omtrent sto som sild i tønne?. Da hadde det vært kjempefint med et påbud. Du er vel en av de som mener at viruset ikke er så farlig og folk flest kan ta det med ro?🙄

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, NorthernLight skrev:

Slutt å bruke ordet dugnad. 

Anonymkode: b313e...e67

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, nemlig

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, NorthernLight skrev:

Lykke til med å få små barn til å bruke munnbind riktig og finne munnbind som er tilpasset babyer.

Skrevet

Det er ikke ulovlig å påby noe som helst her i Norge. Du må jo være stokk fim. Holde avstand når folk omtrent sto som sild i tønne?. Da hadde det vært kjempefint med et påbud. Du er vel en av de som mener at viruset ikke er så farlig og folk flest kan ta det med ro?🙄

Forby norske statsborgere utreise fra Norge er ulovlig. Forby norske statsborgere innreise til landet er ulovlig...
Ooops.. Det var visstnok noen ting som var ulovlig å påby.

Ikke vær bastant om du ikke kjenner til norske lover. 

Farlig i forhold til hva? Alt er relativt, men jeg mener hysteriet som pågår nå er langt farligere enn viruset ja, men det betyr ikke at viruset ikke kan være farlig. (For en liten gruppe av befolkningen, for de fleste er det null problem) 

• Liker 2
Skrevet

Slutt å bruke ordet dugnad. 

Det bruker jeg så mye jeg vil!

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri påstått det. 

• Liker 2
  • Opprett ny...