AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #1 Skrevet 15. august 2020 Jeg føler noen ganger at kunden er en mystery shopper. Slik at de skal gi tilbakemelding. Mener det er bedriftene som gjør dette for å sjekke sine ansatte? Men er det mening at vi bare skal være redde hele tiden? Er ikke redd og gjør ingenting ulovlig eller er sløv. Men føler likevel at de alltid vil finne noe å legge merke til. Har noen her vært det? Anonymkode: 56fa8...c5a
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #2 Skrevet 15. august 2020 Som mystery shopper, sjekker jeg at ting er som det skal. At de ansatte er korrekt kledd, at de gjør som de skal (viser at de ser kunden, hilser, mersalg etc). Jeg sjekker at det er rent i lokale, at det ikke er rotete osv. Det er relativt korte skjemaer vi svarer på. Jeg har lært mye av å være mystery shopper, det er ganske gøy egentlig Så lenge du gjør som du skal, er det ikke noe å være redd for. Anonymkode: d1e7d...310
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #3 Skrevet 15. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Som mystery shopper, sjekker jeg at ting er som det skal. At de ansatte er korrekt kledd, at de gjør som de skal (viser at de ser kunden, hilser, mersalg etc). Jeg sjekker at det er rent i lokale, at det ikke er rotete osv. Det er relativt korte skjemaer vi svarer på. Jeg har lært mye av å være mystery shopper, det er ganske gøy egentlig Så lenge du gjør som du skal, er det ikke noe å være redd for. Anonymkode: d1e7d...310 Hva bør man IKKE gjøre? Feks, hvis det er veldig stille i butikken/senteret og ansatt står på mobiltelefonen, er dette uakseptabelt? Jeg ser mange som gjør det. Anonymkode: 56fa8...c5a
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #4 Skrevet 15. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som mystery shopper, sjekker jeg at ting er som det skal. At de ansatte er korrekt kledd, at de gjør som de skal (viser at de ser kunden, hilser, mersalg etc). Jeg sjekker at det er rent i lokale, at det ikke er rotete osv. Det er relativt korte skjemaer vi svarer på. Jeg har lært mye av å være mystery shopper, det er ganske gøy egentlig Så lenge du gjør som du skal, er det ikke noe å være redd for. Anonymkode: d1e7d...310 Hvor blir man det? Jeg også synes det er gøy å sjekke service osv. Men jeg er ikke slem , jeg vil ikke forlange at ansatte skal være skikkelig superfolk. Men jeg reagerer likevel noen ganger på at ansatte ikke vet noe særlig eller gjør bare det minste de kan. Hvordan vise forståelse for at noen noen ganger kanskje er deprimert, utbrent ? Og mister de jobben dersom du kritiserer en del? Anonymkode: 56fa8...c5a
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #5 Skrevet 15. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler noen ganger at kunden er en mystery shopper. Slik at de skal gi tilbakemelding. Mener det er bedriftene som gjør dette for å sjekke sine ansatte? Men er det mening at vi bare skal være redde hele tiden? Er ikke redd og gjør ingenting ulovlig eller er sløv. Men føler likevel at de alltid vil finne noe å legge merke til. Har noen her vært det? Anonymkode: 56fa8...c5a Jeg har vært det. Vi får en liste med ting vi skal se på - om det er rent og ryddig, utstillingene, om det er lett å finne fram til varene, om selger sier hei og møter blikket ditt, om selger stiller oppfølgingsspørsmål, om vi var fornøyd med besøket, helhetsinntrykket etc. Det varierer selvsagt litt fra sted til sted. Men det er bare helt vanlige ting når man skal jobbe i butikk. Ikke noe å være stresset for. De spør aldri etter navnet på den ansatte du snakket med for eksempel. Poenget er IKKE å «ta» enkeltansatte. Anonymkode: 6c6cc...a55
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #6 Skrevet 15. august 2020 Jeg kan legge til at poenget er egentlig ikke å sjekke de ansatte, slik jeg ser det, men å sjekke selve butikken (egentlig ledelsen). Anonymkode: 6c6cc...a55
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #7 Skrevet 15. august 2020 Da jeg var ung (for temmelig mange år siden ) jobbet jeg i butikk, og fikk dårlig score fra Mystery Shoppere et par ganger. De har forhåndssatte spørsmål de skal svare på, og jeg hadde tydeligvis ikke sagt «hei» (vanskelig å si hei til alle når det er 10-20 kunder i butikken samtidig og man står og hjelper noen) eller forsøkt meg på mersalg (hater mersalg og var/er dritdårlig på det, så gadd ikke forsøke å pushe ting folk ikke behøver på de) Det står ikke på skjemaene hvilken ansatt kunden møtte på, men det står jo dato og klokkeslett så med kun en ansatt i butikken av gangen så var det jo ikke akkurat noe stort mysterie 😛 Jeg sluttet da butikken innførte månedlige sjekker fra Mystery Shoppere. Anonymkode: 8b4ea...b96 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå