AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #1 Skrevet 15. august 2020 Jeg har ikke kjøpt munnbind. Mener i all hovedsak at avstand og håndhygiene er hovedprioritet. Men jeg kan jo komme i en situasjon der jeg trenger det, og er glad for at prisene nå ser ut til å gå litt ned. Men hva kostet munnbind før alt dette? Anonymkode: 53013...84d
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #2 Skrevet 15. august 2020 Omlag 125 NOK for 50 stk så billig med andre ord. Anonymkode: 421e9...44f
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #3 Skrevet 15. august 2020 Bestilte et par hundre til å leke doktor i barnehage for noen år siden. Kostet noen øre per stk. 25kr for hele pakka eller noe sånt. Anonymkode: 3dd46...3ef
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #4 Skrevet 15. august 2020 De får inn samme munnbind som før til samme pris. Mitt apotek forventer å ha de på lager i neste uke. De har ikke kunne bruke sine vanlige leverandører og dermed var de «tvunget» til å bruke en annen og dyrere leverandør. Utsalgspris speiler innkjøpspris. Er ikke apoteket som er grådige Anonymkode: 29a81...4e5
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #5 Skrevet 15. august 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: De får inn samme munnbind som før til samme pris. Mitt apotek forventer å ha de på lager i neste uke. De har ikke kunne bruke sine vanlige leverandører og dermed var de «tvunget» til å bruke en annen og dyrere leverandør. Utsalgspris speiler innkjøpspris. Er ikke apoteket som er grådige Anonymkode: 29a81...4e5 Hvilket apotek er det? Jeg tenker å kjøpe, men vil ikke kjøpe dyrt når jeg har tid til å vente. Akkurat nå finner jeg laveste pris kr 399. Det er et stykke derfra og til kr 125. Jeg har ikke sagt at apotekene er grådige. Jeg spør fordi jeg ikke liker å kjøpe noe som helst på toppen av pristabellen. Anonymkode: 53013...84d
Antiviruset Skrevet 15. august 2020 #6 Skrevet 15. august 2020 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilket apotek er det? Jeg tenker å kjøpe, men vil ikke kjøpe dyrt når jeg har tid til å vente. Akkurat nå finner jeg laveste pris kr 399. Det er et stykke derfra og til kr 125. Jeg har ikke sagt at apotekene er grådige. Jeg spør fordi jeg ikke liker å kjøpe noe som helst på toppen av pristabellen. Anonymkode: 53013...84d Vet ikke hvem som er grådige! Noen er det i alle fall og skal tjene rått på denne krisen. Medisinske munnbind koster i januar 145 for en pakke med 100 bind i. Nå koster den opp mot 700 kroner for en pakke med 50 bind. Skal alle bruke dette daglig ville man aldri hatt nok munnbind, derfor kommer det heller ikke noe påbud i Norge. For alle vet akkurat dette, prisene fyker uansett i taket for nå vil mange bruke dette på buss tog og de må bruke det på fly. Om det er effektivt vet ingen, forskere krangler om dette så busten fyker. Det er det nye "gullet" for de som vil tjene raske penger nå virker det som. Endret 15. august 2020 av Antiviruset
anonym 4545 Skrevet 15. august 2020 #7 Skrevet 15. august 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: De får inn samme munnbind som før til samme pris. Mitt apotek forventer å ha de på lager i neste uke. De har ikke kunne bruke sine vanlige leverandører og dermed var de «tvunget» til å bruke en annen og dyrere leverandør. Utsalgspris speiler innkjøpspris. Er ikke apoteket som er grådige Anonymkode: 29a81...4e5 Nå ja, ifølge apotekene er dette årsaken, men ved høy etterspørsel etter en vare vil alle ledd øke sin marginer.
Anbefalte innlegg