Gå til innhold

Kan man dø av et knust hjerte?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I går kveld kom nyheten: " Jeg er lei for det, men jeg har funnet meg en annen. Jeg pakker tingene mine og drar." Hjertet mitt er rivd i stykker, føles ut som jeg skal dø 😭 Drakk meg full og i dag var alt bare enda verre.. Aldri i mitt liv hatt det så vondt før som nå! Forferdelig vondt. Lurer på om man faktisk kan dø av et knust hjerte? Kan hjerte stoppe av det?

Anonymkode: 49e3a...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, så vondt. Tror det beste du kan gjøre er å akseptere de vonde følelsene du har nå. Det er lov til å være sint, såret og lei seg. Bruk god tid på å bearbeide sorgen. 

Anonymkode: dfbd0...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hjertet kan ikke stanse av kjærlighetssorg. Men det kan spinne sinnet ditt trill rundt og få deg til å tro det. 

Anonymkode: 613e6...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, og det kommer til å være vondt en stund. Men så går det sakte, men sikkert over. Bruk litt tid på å kjenne på sorgen, men ikke dyrk den. Som sagt, det går over. Lykke til. 

Anonymkode: ea634...092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det kan man. Broken heart syndrom. 

https://www.lhl.no/et-sunnere-liv/sterke-folelser-kan-utlose-hjerteinfarkt/

Men! Det er jo uhyre sjeldent og du kommer til å komme deg gjennom det, ts. Finn noen å snakke med, ikke ty til alkoholen, det løser ingenting. Det vil sakte, men sikkert gå bedre og bedre, og du vil bli lykkelig igjen. 

Anonymkode: 7d632...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen kan si noe slikt på den måten så må jeg bare uttrykke min medfølelse. 
Vanskelig å se nå, men du skal være glad for å ha blitt kvitt den personen. 
Nå kan du heller søke kjærligheten hos en som er lojal, snill og trofast. Du har rett og slett fått en ny sjangse til å finne ekte kjærlighet❤️

Anonymkode: 39cc0...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på om man faktisk kan dø av et knust hjerte? Kan hjerte stoppe av det?

Anonymkode: 49e3a...078

Det er en type hjertefeil som heter knust hjerte. Man får da svært urytmisk hjertebank. Og da pga sorg/kjærlighetssorg. 

Mange opplever mildere varianter av dette, ved at hjertet banker veldig fort, noe som kan være ubehagelig og gi søvnproblemer etc. 

Anonymkode: 968f1...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...