AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #1 Skrevet 14. august 2020 Er det slik at man ofte får tilbud eller er det mest for å holde kontakten med folk man kjenner? Jeg er usikker på om jeg skal lage profil, har snart en master innen data og hadde så klart vært gøy med jobbtilbud. Men samtidig synes jeg det er litt ubehagelig at alle kan søke meg opp og se hva jeg har gjort de siste årene og hvor jeg jobber. Jeg er en ganske privat (og ikke så sosial) person som unngår sosiale medier. Dette med LinkedIn kunne være det eneste unntaket. Men har en følelse av at det egentlig ikke er så fordelaktig som folk skal ha det til. Anonymkode: 0973d...082
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #2 Skrevet 14. august 2020 Verken eller for min del. Jeg holder kontakt med venner og bekjente på Facebook (stort sett via messenger), og jeg får ingen jobbtilbud på LinkedIn. Men jeg får derimot forslag om jobber, og satser på at det er en fordel når en potensiell arbeidsgiver kan søke meg opp. Anonymkode: 02513...dc3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #3 Skrevet 15. august 2020 Jeg ble nettopp headhuntet for en stilling på bakgrunn av profilen min. Anonymkode: d0d42...163 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #4 Skrevet 15. august 2020 Jeg skrudde av linkedin fordi jeg ble kontaktet så mye. Ble headhunta nærmest hver dag, selv etter at jeg satte innstillingene mine på at jeg ikke var på leting etter ny jobb... Anonymkode: 14433...55e 1
Cata Skrevet 15. august 2020 #5 Skrevet 15. august 2020 Ingen av delene. Jeg har blitt forsøkt headhuntet der, men dessverre har det hittil vært til steder som er totalt uinteressante for meg å bo og jobbe på. Det er ikke slik at det flommer over av forsøk, men opp gjennom årene har det blitt noen. Bruker det ikke for å holde kontakt med venner på generell basis, men hvis jeg har et faglig problem og vet at en av mine "linkedinvenner" kanskje kan hjelpe til med å løse det eller sette meg i kontakt med andre som kan, så har jeg en grei forsamlig av yrkesmessige kontakter på LinkedIN
Bestemor Piletre Skrevet 15. august 2020 #6 Skrevet 15. august 2020 I min bransje er det ingen fordeler med å ha linkedin, men mange har det likevel. Tror bransjen er litt liten for headhunting.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #7 Skrevet 15. august 2020 1 time siden, Bestemor Piletre skrev: I min bransje er det ingen fordeler med å ha linkedin, men mange har det likevel. Tror bransjen er litt liten for headhunting. Ja, tror det kommer veldig an på bransje. Min mann er elektriker, og ingen han jobber med har LinkedIn. Jeg som jurist derimot kjenner mange som publiserer mye på LinkedIn. Anonymkode: 02513...dc3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå