Gå til innhold

Hvorfor reagerer eldre kvinner så sterkt på at menn har sex med yngre kvinner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymkode: 1ea6f...4ae

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke bare eldre kvinner reagerer på det, både menn og kvinner i alle aldre, reagerer på hvordan enkelte menn og kvinner utnytter de som er ung og sårbar. 

Anonymkode: 01ac8...19f

• Liker 30
Skrevet

Grunnen er at vi har noe som heter empati med den yngste. 

• Liker 20
Skrevet

Empati og utnytting meg i r***a 😂 Voksne mennesker får lov til å ha sex uten at andre skal blande seg.

Det handler om at menn de eldre damene mener tilhører dem blir tatt av yngre damer. Da får de heller kjefte på de yngre damene og si at de kan ta mindre kjekke menn på egen alder enn å ta de kjekkeste som er eldre enn seg. Det er to parter som velger hverandre, er du ikke en av de to kan du passe dine egne saker

Anonymkode: 1b078...6d8

• Liker 7
Skrevet

Empati og omtanke er sikkert en del av det, men jeg misstenker også at en del av det handler om mer primitive forsvarsmekanismer og en misnøye med å bli utkonkurrert, og dermed vil det å skambelegge relasjoner med kvinner som er en trussel kunne være effektivt. Dette er helt sikkert ikke særlig bevisst, og bitterheten over å se aktuelle kandidater sammen med yngre mer attraktive kvinner kan sikkert kanaliseres gjennom "jeg bryr meg bare om de stakkars kvinnene". På samme måte virker mye av "omtanken" enkelte menn har for menn som blir "utsatt" for "golddiggers" å bunne mer i irritasjon over fenomenet og at en selv ikke drar nytte av det, enn av omtanke for de involverte. 

• Liker 10
Skrevet

Fordi de eldre ikke skal utnytte sårbarheten til de som er mye yngre.

• Liker 12
Skrevet
2 minutter siden, herzeleid skrev:

Empati og omtanke er sikkert en del av det, men jeg misstenker også at en del av det handler om mer primitive forsvarsmekanismer og en misnøye med å bli utkonkurrert, og dermed vil det å skambelegge relasjoner med kvinner som er en trussel kunne være effektivt. Dette er helt sikkert ikke særlig bevisst, og bitterheten over å se aktuelle kandidater sammen med yngre mer attraktive kvinner kan sikkert kanaliseres gjennom "jeg bryr meg bare om de stakkars kvinnene". På samme måte virker mye av "omtanken" enkelte menn har for menn som blir "utsatt" for "golddiggers" å bunne mer i irritasjon over fenomenet og at en selv ikke drar nytte av det, enn av omtanke for de involverte. 

Hvorfor svarer du på alle disse trådene om dette temaet og aldri noe annet? just curious

Anonymkode: caccf...0e3

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor svarer du på alle disse trådene om dette temaet og aldri noe annet? just curious

Anonymkode: caccf...0e3

Dette stemmer ikke. 

• Liker 1
Skrevet

Kanskje fordi endel av oss har dårlige forhold/opplevelser bak oss hvor vi har vært den yngre kvinnen og opplevd hvor ekstremt manipulerende en mann som "jakter" på veldig unge kvinner kan være. Naturligvis ikke alle som er sånn, men de som gjentatt og konsekvent går etter jenter som er rundt 20 når de selv nærmer seg 40 og oppover, de er etter min erfaring kontrollerende og manipulerende. Så jeg er skeptisk til sånne forhold. Jeg følte meg selv på et merkelig vis presset/dratt inn i noe sånt en gang. Kom meg heldigvis vekk relativt tidlig, og kunne ikke skjønne hvorfor jeg holdt på med han engang mens det foregikk. Syntes hverken han var spennende, kjekk eller sexy. Men han visste helt klart å trykke på de rette knappene da jeg gikk gjennom en enerom kjærlighetssorg. Det eneste som kom ut av det der var at jeg fant ut av en haug av faresignaler og hvordan jeg aldri skulle tillate å bli behandlet sånn igjen. 

Utover de ekle følelsen der som kommer opp hos meg når jeg ser enkelte sånne par, så bryr det meg lite at menn synes unge kvinner er vakre og tennende. 

Anonymkode: 5ba2c...a01

• Liker 14
Skrevet

Maktubalanse. Gjelder begge kjønn.

Anonymkode: ed304...b4b

• Liker 16
Skrevet

Fordi vi vet hvordan det er å være ung og sårbar. 

Anonymkode: d51ef...376

• Liker 17
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ikke bare eldre kvinner reagerer på det, både menn og kvinner i alle aldre, reagerer på hvordan enkelte menn og kvinner utnytter de som er ung og sårbar. 

Er det sånn at ung er synonymt med sårbar, hvorfor i så fall?

Anonymkode: 94055...24b

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Handler vel om modenhet og livserfaring. 

• Liker 11
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Handler vel om modenhet og livserfaring. 

Jeg forsto ikke helt det svaret, men er det en ok konklusjon at en som er ung kan med andre ord ikke vite hva hun eller han vil, og bør holde seg til sin andre på sin egen alder?

• Liker 3
Skrevet

Med yngre regner jeg med at du mener i 20-årene, og da kan folk her slutte å bruke sårbarhet. Eller gjerne over 18 år også, men la oss si fra 21. Eldre kvinner ser det som en trussel, og jeg vet ikke om en eneste på over 30 som ville syns at det var komfortabelt om en kamerat av mannen fant en pen ung kvinne og kom på besøk. 

Så kan de unnskylde det med alt mulig annet, men skulle ønske noen var ærlige. 

Anonymkode: bddd0...504

• Liker 3
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jenter på f.eks., 18 år er betydelig mer sårbare enn de fleste på 40 +.

Godt voksne skal ikke ha seg med ungdommer. Det er maktmisbruk. 

• Liker 10
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 1ea6f...4ae

Eldre kvinner takler ikke tanken på at de ikke er attraktive når brystene henger som saltasker og høna er er stor og tørr som polsk saltgruve, menn derimot kan holde seg virile, fruktbare og attraktive til de dør av alderdom.   

Anonymkode: 6ec17...321

• Liker 6
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen er at vi har noe som heter empati med den yngste. 

Jeg har masse empati for yngre damer, er ikke manglende empati å pule de. Gir de nyttig erfaring og gode opplevelser. Det aller beste er jo å ta jomfrudommen.

Anonymkode: b29ec...dfb

• Liker 1
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, jeg gidder ikke forklare. Man må ha et minstemål av forkunnskaper for å klare å forstå dette, eller diskutere det. Opplever at selve trådens premiss, handler om å kverulere på det selvsagte. Hadde man virkelig ønsket å forstå det, så tror jeg man hadde klart det. Tror ikke du det?

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Jenter på f.eks., 18 år er betydelig mer sårbare enn de fleste på 40 +.

Godt voksne skal ikke ha seg med ungdommer. Det er maktmisbruk. 

Ingenting som er så digg som å komme i en trang 18 åring, kall det hva du vil men jeg blir aldri å velge en dvask dame på 40+ over en 18 åring med perfekt kropp.

Anonymkode: b29ec...dfb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...