Gå til innhold

Kattunge i helt ny leileighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt meg helt ny leileighet, som aldri har vært brukt av noen! Så den er splitter ny!

jeg ønsker meg kattunge men vet ikke om dette er lurt?

jeg er redd de nye veggene, sofaene vi kjøper inn og alt dette vil bli ødelagt, eller at pels håret skal være overalt. 

noen med erfaring som kan fortelle om det kan gå greit eller om dette ikke er lurt

Anonymkode: 14249...b6d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En katt kan klore på møbler såklart, men ingen av mine har ødelagt møbler. 

Pels blir det jo litt av, men du kan vel bare støvsuge? 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Nerine_ skrev:

En katt kan klore på møbler såklart, men ingen av mine har ødelagt møbler. 

Pels blir det jo litt av, men du kan vel bare støvsuge? 

Ja, takk for svar

Skrevet

Om du ikke tåler at det kommer pels på møblene så burde du ikke ha dyr med pels. Du må jo da støvsuge hele tiden for å holde det nogenlunde pelsfritt, men pels blir det, så du må evt senke forventningene der. Det hjelper også å børste katten mye. 

de kan klore på møbler, men ofte er det fordi de veit at de får oppmerksomhet på den måten (all oppmerksomhet er bra oppmerksomhet), så om du har nok kloremøbler og er flink til å gi katten oppmerksomhet og lek så kan du spare sofaen for det verste. De kan lære å bruke kloremøbler fra de er veldig små, men det krever jobb fra din side, led katten dit og klor på området med den. Alltid MASSE ros når den bruker kloremøbler. 

mine har aldri gjort noe med veggene, så det ville jeg ikke tenkt på en gang. 

Anonymkode: b537b...899

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, takk for svar

Pass iallefall på å ha klorestativ fra dag en, og flytt katten til det om den begynner å klore på møbler. 

Eller så kan du adoptere en voksen katt, de er stort sett roligere. En kattunge er gjerne høyt og lavt, og lar seg ikke stoppe av pyntegjenstander som står i veien.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

mine har aldri gjort noe med veggene, så det ville jeg ikke tenkt på en gang. 

Anonymkode: b537b...899

Vegger er stort sett bare et problem om det er grov strietapet, da kan de finne på å kvesse klørne der. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...