AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #1 Skrevet 14. august 2020 Nå er det slik at jeg har bestilt og montert fabrikkmalt listverk som jeg trodde var hvitt. Det viser seg at det er bomull som er ganske gulaktig på mine Skumring vegger. Ja, dumt av meg, jeg vet. Jeg hadde tenkt å male veggene med Skumring igjen, men ser nå at det blir helt feil. Veggene må males uansett, så jeg må bytte gråfarge istedet for å male lister. Hvilken farge er nærmest Skumring, men passer til Bomull lister? Anonymkode: 92ecc...bd8
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #2 Skrevet 14. august 2020 Tidløs. Samme fargestyrke som skumring men med bittelitt gul i. Vi har den i hele huset med lister i bomull - kjempefornøyd! Anonymkode: 32557...c6f 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #3 Skrevet 14. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tidløs. Samme fargestyrke som skumring men med bittelitt gul i. Vi har den i hele huset med lister i bomull - kjempefornøyd! Anonymkode: 32557...c6f Takk for raskt svar. Tidløs ble for gul for meg sist, men kanskje har jeg ikke valg. Nå ser også taket mye hvitere enn listene, så kanskje må jeg male taket med Bomull også? Anonymkode: 92ecc...bd8
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #4 Skrevet 14. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for raskt svar. Tidløs ble for gul for meg sist, men kanskje har jeg ikke valg. Nå ser også taket mye hvitere enn listene, så kanskje må jeg male taket med Bomull også? Anonymkode: 92ecc...bd8 Det kan du absolutt! Når du har litt gult i alt forsvinner det gule. Veggene hos oss ser grå ut, ikke gule. Hvilken farge har du på gulvet? Men altså, hvis du skal til å male både tak og vegger er det sikkert enklere å male over listene med klassisk hvit eller hvit base som du sikkert har i taket. Anonymkode: 32557...c6f
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #5 Skrevet 14. august 2020 Gulvet er vanlig parkett med varmere tone. Jeg må male bare veggene, men ser nå at jeg må også male taket for at det blir mer helhetlig. Bedre å ta alt samtidig kanskje så slipper jeg å male taket senere eller at det bare blir det eneste hvite på rommet. Anonymkode: 92ecc...bd8
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #6 Skrevet 15. august 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Gulvet er vanlig parkett med varmere tone. Jeg må male bare veggene, men ser nå at jeg må også male taket for at det blir mer helhetlig. Bedre å ta alt samtidig kanskje så slipper jeg å male taket senere eller at det bare blir det eneste hvite på rommet. Anonymkode: 92ecc...bd8 Da kan du jo male listene i samme slengen Ikke så lenge siden jeg gjorde det samme, og selv om jeg hater å male lister er jeg glad for at jeg tok meg tida! Anonymkode: 8fd1b...eef
Hmmmmmm Skrevet 15. august 2020 #7 Skrevet 15. august 2020 Jeg har fargen Tidløs som hovedfarge i huset mitt. T.o.m på kjøkken innredning. Har hvite lister, men dørene er vel i bomull, kjøpt ferdig malte dører. Antar at det er i bomull. Jeg klarer ikke å se at Tidløs da fremstår som «gulaktig» ved siden av dørene. Syns Tidløs går så godt sammen med de fleste farger.
AnonymBruker Skrevet 30. april #8 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (På 14.8.2020 den 22.06): Nå er det slik at jeg har bestilt og montert fabrikkmalt listverk som jeg trodde var hvitt. Det viser seg at det er bomull som er ganske gulaktig på mine Skumring vegger. Anonymkode: 92ecc...bd8 Jeg landet på antikkgrå og lys antikkgrå etter å ha bommet med skumring og morgendis til ferdigmalte dører i bomull. Våre beste gråfarger - LADY Inspirasjonsblogg Anonymkode: 3d235...b89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå