AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #1 Skrevet 14. august 2020 Mulig dette er feil sted. Jeg er mamma, og har opplevd nyfødt tiden og alt det der. Jeg er nå kjæreste med en, og forholdet vårt er seriøst. Vi har bodd sammen i 6 måneder. Jeg er så ufattelig babysyk og merker at jeg mangler en brikke i livet. Dette er mannen jeg ønsker skal være far til mitt andre barn, og han ønsker det selv. Men ikke før om ett-to år. Jeg vet jeg er egoistisk-men det sitter så langt inne å vente så lenge. Jeg må jo selvsagt det men.. Jeg har en gutt på 4 år, og jeg ønsker ikke så stor forskjell mellom han og nestemann. Jeg er i fast jobb, og livet er ganske likt hver eneste dag. Måtte bare få det ut, og spørre hva dere som har vært i min situasjon har gjort/tenkt? Anonymkode: 4d661...c3a 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #2 Skrevet 14. august 2020 Synes han er fornuftig - dere har bare bodd sammen i 6 mnd. Anonymkode: 60e5d...194 28
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #3 Skrevet 14. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Synes han er fornuftig - dere har bare bodd sammen i 6 mnd. Anonymkode: 60e5d...194 Ja, vet han er fornuftig.. Er bare hodet/hjertet mitt som sliter med å vente Anonymkode: 4d661...c3a
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #4 Skrevet 14. august 2020 Bodd sammen i 6 mnd og du maser om baby??? Herregud kvinne. Bo sammen i ett år så du får se og kjenne på hvordan det faktisk er å bo med han over tid. Skal du ha unge med han allerede nå har vi deg vel sutrende her om noen mnd i nok en tråd om hvor udugelig den vordende far er når det kommer til husarbeid og hjelp med baby. Anonymkode: 6b877...ab7 16
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #5 Skrevet 14. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mulig dette er feil sted. Jeg er mamma, og har opplevd nyfødt tiden og alt det der. Jeg er nå kjæreste med en, og forholdet vårt er seriøst. Vi har bodd sammen i 6 måneder. Jeg er så ufattelig babysyk og merker at jeg mangler en brikke i livet. Dette er mannen jeg ønsker skal være far til mitt andre barn, og han ønsker det selv. Men ikke før om ett-to år. Jeg vet jeg er egoistisk-men det sitter så langt inne å vente så lenge. Jeg må jo selvsagt det men.. Jeg har en gutt på 4 år, og jeg ønsker ikke så stor forskjell mellom han og nestemann. Jeg er i fast jobb, og livet er ganske likt hver eneste dag. Måtte bare få det ut, og spørre hva dere som har vært i min situasjon har gjort/tenkt? Anonymkode: 4d661...c3a Kan du si noe om alder på dere? Anonymkode: 2fb62...267
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #6 Skrevet 14. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bodd sammen i 6 mnd og du maser om baby??? Herregud kvinne. Bo sammen i ett år så du får se og kjenne på hvordan det faktisk er å bo med han over tid. Skal du ha unge med han allerede nå har vi deg vel sutrende her om noen mnd i nok en tråd om hvor udugelig den vordende far er når det kommer til husarbeid og hjelp med baby. Anonymkode: 6b877...ab7 Jeg ber ikke om sånne responser som du kommer med. Jeg kan FORSTÅ at det kan virke rart. Men sånne utsagn er ikke noe jeg ser etter. Jeg tror neppe at jeg er den eneste som noen gang har følt det slik, selv etter så kort tid. Jeg var babysyk før jeg fikk samboer også til info. Når jeg var singel altså. Innlegget er ikke laget på noen måte hvor jeg skal overtale han eller sutre. Ingen dårlige intensjoner med innlegget, og jeg ønsker ikke dette til å bli en negativ tråd Anonymkode: 4d661...c3a
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #7 Skrevet 14. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du si noe om alder på dere? Anonymkode: 2fb62...267 Ja, han 28 og jeg 27 Anonymkode: 4d661...c3a
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #8 Skrevet 14. august 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ber ikke om sånne responser som du kommer med. Jeg kan FORSTÅ at det kan virke rart. Men sånne utsagn er ikke noe jeg ser etter. Jeg tror neppe at jeg er den eneste som noen gang har følt det slik, selv etter så kort tid. Jeg var babysyk før jeg fikk samboer også til info. Når jeg var singel altså. Innlegget er ikke laget på noen måte hvor jeg skal overtale han eller sutre. Ingen dårlige intensjoner med innlegget, og jeg ønsker ikke dette til å bli en negativ tråd Anonymkode: 4d661...c3a Du spør hva folk ville gjort/tenkt i din situasjon. Her fikk du ikke et positivt svar som du ønsket, men du spør ikke utelukkende om støttende ord. Jeg er enig i at svarer du fikk er krasst, men essensen i det ser jeg meg enig i. Anonymkode: 2fb62...267 6
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #9 Skrevet 14. august 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, han 28 og jeg 27 Anonymkode: 4d661...c3a Da tenker jeg du har tid til å pleie forholdet og forberede dere sammen i 1-2 år, dere har jo blitt samboere for kort tid siden. Det at du ikke vil ha stort aldersspenn mellom barna er ikke argument nok. Du var relativt (Snittalder på førstegangsfødende) tidlig ute med første, så du har fortsatt tid på deg å få barn med et stabilt forhold og en storebror som kan hjelpe enda mer til senere enn han kan nå. en bekjent var i lignende situasjon som deg, og ble gravid uten at barnefar ønsket det på daværende tidspunkt. Det har ikke blitt en hyggelig graviditet eller spedbarnstid. Anonymkode: 2fb62...267 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #10 Skrevet 14. august 2020 29 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ber ikke om sånne responser som du kommer med. Jeg kan FORSTÅ at det kan virke rart. Men sånne utsagn er ikke noe jeg ser etter. Jeg tror neppe at jeg er den eneste som noen gang har følt det slik, selv etter så kort tid. Jeg var babysyk før jeg fikk samboer også til info. Når jeg var singel altså. Innlegget er ikke laget på noen måte hvor jeg skal overtale han eller sutre. Ingen dårlige intensjoner med innlegget, og jeg ønsker ikke dette til å bli en negativ tråd Anonymkode: 4d661...c3a Så da er det samme faen for deg hvem det er som får deg gravid så lenge du får babyen din. Kanskje du bør gå litt i deg selv da. Mye vil ha mer. Tenk litt over at sønnen din nå i 18 år frem i tid kastes mellom to hjem fordi du og faren gikk fra hverandre. Hvordan unngå at noe sånt skjer igjen? Jo, ved å være sikker på at neste far blir værende. Da piler du ikke på deg en unge til etter 6 mnd under samme tak. Anonymkode: 6b877...ab7 3
Amatariel Skrevet 14. august 2020 #11 Skrevet 14. august 2020 Ville gitt han den tiden han trenger, dere er jo fortsatt unge. Jeg har 6 års aldersforskjell på alle mine barn, og det er en fantastisk forskjell ♥ Kan love deg at sønnen din blir en fantastisk storebror, også om 1-2 år. 4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #12 Skrevet 14. august 2020 Aldri mas på mannen om sånt. Ødelegger alt. Jeg trodde jeg var babysyk. Men handlet mer om bekreftelse og å fylle et tomrom. Det hjelper ikke fylle noe tomrom med en baby. Det er helt feil fokus. Et barn bør skapes basert på et veldig gjensidig ønske fra begge om å få det. Da har begge på en måte manifestert at de vil ta det ansvaret. Kvinner som nærmest tvinger mannen eller lurer han med å droppe prevensjon og late som de tok den, har nesten en garanti for å bli alenemor Du kan ikke tvinge noen inn i foreldrerollen. Det vil alltid ligge en undertone av anger i den som ble tvingt. Merk deg mine ord. Anonymkode: 31fcc...305 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #13 Skrevet 15. august 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Mulig dette er feil sted. Jeg er mamma, og har opplevd nyfødt tiden og alt det der. Jeg er nå kjæreste med en, og forholdet vårt er seriøst. Vi har bodd sammen i 6 måneder. Jeg er så ufattelig babysyk og merker at jeg mangler en brikke i livet. Dette er mannen jeg ønsker skal være far til mitt andre barn, og han ønsker det selv. Men ikke før om ett-to år. Jeg vet jeg er egoistisk-men det sitter så langt inne å vente så lenge. Jeg må jo selvsagt det men.. Jeg har en gutt på 4 år, og jeg ønsker ikke så stor forskjell mellom han og nestemann. Jeg er i fast jobb, og livet er ganske likt hver eneste dag. Måtte bare få det ut, og spørre hva dere som har vært i min situasjon har gjort/tenkt? Anonymkode: 4d661...c3a Dere har ikke vært sammen så lenge enda. Kanskje dette ikke er match i det hele tatt. Vær sammen i minst 2 år til og vent med barn til da. Anonymkode: a9597...8bd
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #14 Skrevet 15. august 2020 Jeg ville gitt det MINST ett år fra dere flyttet sammen. Som minimum. Du må la han få venne seg til tanken, og respektere han. Ville tatt det opp igjen når dere har bodd sammen et år, men ikke før Selv ville jeg ha ventet minst to år, til den verste forelskelsen legger seg. Anonymkode: 1282a...3c4 2
Tvist Skrevet 16. august 2020 #15 Skrevet 16. august 2020 Kanskje du kan se deg om etter en ny hobby i mellomtiden. Lær noe nytt, gå på kurs eller bli med i en forening/klubb. Noe som kan hjelpe deg å få fokus på andre ting.
Månestjerne Skrevet 17. august 2020 #16 Skrevet 17. august 2020 Vi er litt eldre enn dere, men har samme aldersforskjell mellom første og andre. Det viktigste er at begge parter vil ha barn, ellers er det ikke så farlig om man har vært sammen to år eller bodd sammen i 6 måneder. Regner med at dere har vært sammen lenger enn tida dere har bodd sammen også. Så har man 9 måneder å forberede seg når man først blir gravid. Men få med deg mannen.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #17 Skrevet 17. august 2020 Hva mener du er alternativene dine her, da? Han skal selvsagt ikke tvinges til å få barn etter bare 6 månders samboerskap. Så enten godtar du det, eller så avslutter du forholdet. Da må du først finne deg en ny kjæreste, og SÅ overtale ham til å få barn med deg.. Da går det nok mye mer tid enn om du bare venter til din nåværende kjæreste er klar... Anonymkode: 7b317...9ac 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #18 Skrevet 20. august 2020 På 15.8.2020 den 0.57, AnonymBruker skrev: Aldri mas på mannen om sånt. Ødelegger alt. Jeg trodde jeg var babysyk. Men handlet mer om bekreftelse og å fylle et tomrom. Det hjelper ikke fylle noe tomrom med en baby. Det er helt feil fokus. Et barn bør skapes basert på et veldig gjensidig ønske fra begge om å få det. Da har begge på en måte manifestert at de vil ta det ansvaret. Kvinner som nærmest tvinger mannen eller lurer han med å droppe prevensjon og late som de tok den, har nesten en garanti for å bli alenemor Du kan ikke tvinge noen inn i foreldrerollen. Det vil alltid ligge en undertone av anger i den som ble tvingt. Merk deg mine ord. Anonymkode: 31fcc...305 Men så sier jo også folk at menn ofte ikke skjønner hvor fint det er før barnet er født? Og enda finere når barnet er 3-4 år? At det er vanskeligere for menn å se på forhånd.. Liksom ikke samme sterke ønsket på forhånd hos like mange menn som hos mange kvinner.. Er det ikke noe i det da? Anonymkode: 21b4f...8fe
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #19 Skrevet 20. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Men så sier jo også folk at menn ofte ikke skjønner hvor fint det er før barnet er født? Og enda finere når barnet er 3-4 år? At det er vanskeligere for menn å se på forhånd.. Liksom ikke samme sterke ønsket på forhånd hos like mange menn som hos mange kvinner.. Er det ikke noe i det da? Anonymkode: 21b4f...8fe Man burde jo kjenne mannen sin før man velger å få barn med gan. Statistik sett sies det at man ikke kjenner partneren sin godt nok før det har gått ca 3-4 år. Spør deg selv. Tør du rape og proppe foran mannen din? Tør du gjøre alt mulig foran han uten at det gjør deg noe. Slutt å vær så fokusert på å få deg barn og heller nyt forholdet. Veldig mange gjør samme tabben og det ender ofte opp med at kvinnen blir sittende som alenemamma. Anonymkode: a9597...8bd
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #20 Skrevet 20. august 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Man burde jo kjenne mannen sin før man velger å få barn med gan. Statistik sett sies det at man ikke kjenner partneren sin godt nok før det har gått ca 3-4 år. Spør deg selv. Tør du rape og proppe foran mannen din? Tør du gjøre alt mulig foran han uten at det gjør deg noe. Slutt å vær så fokusert på å få deg barn og heller nyt forholdet. Veldig mange gjør samme tabben og det ender ofte opp med at kvinnen blir sittende som alenemamma. Anonymkode: a9597...8bd Jeg har ett barn jeg, takk. Og tør å gjøre alt foran partneren min. 😊 Men jeg lurte på om ikke folk sier det jeg sa? Jeg har i alle fall hørt det en del. For oss er det snakk om at han er usikker på barn nr. 2. Og der tenker jeg det samme da.. Eller håper. Anonymkode: 21b4f...8fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå