Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ofte har jeg drømmer om hva jeg vil videre i livet. Så blir jeg så usikker på hva jeg egentlig vil sånn EGENTLIG. 

Om noen her "ser" karrieren og utdanning hos meg videre, si gjerne fra❤️ K31. 

Anonymkode: 10e9d...3d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet det ikke er svaret du er ute etter, men ingen kan faktisk "se" dette.

Anonymkode: 44208...fe1

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vet det ikke er svaret du er ute etter, men ingen kan faktisk "se" dette.

Verdt et forsøk😅😅

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Verdt et forsøk😅😅

Ok, da gjetter jeg at du vil jobbe med noe kreativt, kanskje noe innen media.

Skrevet

Har du 2 barn?

Anonymkode: 62da4...c17

Skrevet

Jeg ser at du bør bli ingeniør eller sykepleier.

Anonymkode: adab7...30d

Skrevet

Kan det være at kallet ditt er å ikke leve som om du skulle vært i fremtiden, men heller være mer til stede i øyeblikket?  Et kall det kommer når det kommer. Det kan hende du har et kall, som går ut på mer å bare leve og oppleve alt du kan. Er du usikker på hva du vil, hvordan kan du da vite sikkert et spesifikk karriere eller utdanning? Da må du prøve bare masse forskjellig og hvis du ikke liker noe, er det bare å slutte med det.

Det er ikke sånn at for å starte med noe, om det er aktivitet eller noe, så må du drive med det livet ut fordi ikke alle er som det eller har kommet så langt at de har bare et spesifikt yrke/utdanning de vet de vil gjøre. Folk er på forskjellig sted i livet.

For deg kan det hende det mer er om å bare oppleve alt du kan og alt livet har å by på. Prøv forskjellige ting. Lære nye ting. Meld deg på et kurs med noe du aldri før har prøvd. Se og opplev alt du kan. Snakk med nye og gamle. Ikke vær redd for å gjøre ting eller lære noe nytt. Øv deg på å gå litt ut av komfortsonen og ikke vær redd for å feile.

Skal man komme noen vei i livet eller til et spesifikt kall, må man ofte først ut av komfortsonen og ha gjort en del rekke feil som kan både være skambelagt og pinlige. Husk på at livet er til å lære.

Lykke til.

Anonymkode: e3078...0b7

Skrevet

Prest 

Anonymkode: 5e87a...2e8

Skrevet
På 14.8.2020 den 23.23, AnonymBruker skrev:

Har du 2 barn?

Anonymkode: 62da4...c17

Ja. 

Skrevet
På 14.8.2020 den 23.29, AnonymBruker skrev:

Jeg ser at du bør bli ingeniør eller sykepleier.

Anonymkode: adab7...30d

Jeg har en 3 årig utdanning☺️

Skrevet
På 15.8.2020 den 14.43, AnonymBruker skrev:

Kan det være at kallet ditt er å ikke leve som om du skulle vært i fremtiden, men heller være mer til stede i øyeblikket?  Et kall det kommer når det kommer. Det kan hende du har et kall, som går ut på mer å bare leve og oppleve alt du kan. Er du usikker på hva du vil, hvordan kan du da vite sikkert et spesifikk karriere eller utdanning? Da må du prøve bare masse forskjellig og hvis du ikke liker noe, er det bare å slutte med det.

Det er ikke sånn at for å starte med noe, om det er aktivitet eller noe, så må du drive med det livet ut fordi ikke alle er som det eller har kommet så langt at de har bare et spesifikt yrke/utdanning de vet de vil gjøre. Folk er på forskjellig sted i livet.

For deg kan det hende det mer er om å bare oppleve alt du kan og alt livet har å by på. Prøv forskjellige ting. Lære nye ting. Meld deg på et kurs med noe du aldri før har prøvd. Se og opplev alt du kan. Snakk med nye og gamle. Ikke vær redd for å gjøre ting eller lære noe nytt. Øv deg på å gå litt ut av komfortsonen og ikke vær redd for å feile.

Skal man komme noen vei i livet eller til et spesifikt kall, må man ofte først ut av komfortsonen og ha gjort en del rekke feil som kan både være skambelagt og pinlige. Husk på at livet er til å lære.

Lykke til.

Takk❤️

• Liker 1
Skrevet

Det er flust av oss som ikke har et kall, vi gjør bare en jobb og prøver å være halvveis fornøyd med den. 

Tror du har litt høye forventninger. 😊

Anonymkode: d028f...9d0

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er flust av oss som ikke har et kall, vi gjør bare en jobb og prøver å være halvveis fornøyd med den. 

Tror du har litt høye forventninger. 😊

Anonymkode: d028f...9d0

Hvorfor ikke være helt fornøyd i den i stede for halvveis?

Synes ikke det er høye forventinger. Et kall kan og være som å hjelpe eller forbedre planeten på et vis og trenger ikke være store ting

Skrevet

Ingen har kall. De som sier det, har bare lagt ansvaret for ønsket sitt hos noen andre. 

Du får ikke noe kall, og det finnes ingen større mening med livet. Dette betyr at du står fritt til å fokusere på det som gjør deg glad. Så: gjør det du har lyst til. Ingen kommer til å gi deg et kall. 

Anonymkode: f9e99...cdf

Skrevet

Jeg tror ikke at slikt bare faller i fanget på alle, man må nok jobbe litt for det selv. Forsøk noe nytt eller få "fingeren ut" og gjør noe som du kanskje så smått allerede har tenkt på. Lær noe nytt, det trenger ikke være en utdannelse. Mange har voldsomt fokus på utdannelse, men det er ikke bare det som er livet. Hvis du er opptatt av å finne et "kall", så ville jeg kanskje fokusert på å finne en grei jobb med en utdanning som er overkommelig og som tjener til livets opphold. Også ville jeg forsøkt å finne andre ting i livet som du liker og som gir deg noe. F.eks frivillig arbeid, håndarbeid, andre prosjekter, lese bøker, lære en ny hobby/idrett osv. 

Hvis du sitter på stedet hvil, så vil du neppe utvikle deg noe særlig. Man må starte i det små også jobbe seg videre derfra. Det tar tid å finne sin "vei". 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...