Gå til innhold

Har du eller noen du kjenner gått på folkehøyskole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei!  det blir ikke studier på meg dette året heller så vurderer folkehøyskole nå til høsten. Er ikke lenge til, men har tenkt på dette lenge. Det eneste jeg lurer på med folkehøyskole er om det er så bra som folk skal ha det til. Kan det f.eks bli for sosialt om du ikke er en super sosial person. Er en 20 år gammel jente som har hatt ett friår etter vgs, har blitt mindre sosial dette året da vennene mine har studert så er redd for at jeg kan bli for innadvent for dette. Vil gjerne høre litt erfaringer om du eller noen du kjenner har hatt et år på fhs:)

Anonymkode: afbe4...842

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både jeg og søsteren min har. Hun er kjempe introvert og hadde ingen problemer med det sosiale. Det er et av de beste årene jeg har hatt. Fått mange av de beste vennene mine der. 

Anonymkode: 72bf6...74c

• Liker 1
Skrevet

Jeg gikk folkehøyskole og det er det beste året jeg hadde. Fy faen for et år!! 

Skulle ønske jeg kunne gå igjen. Jeg håper barnet mitt vil gå på det og.

Anonymkode: d478f...249

• Liker 1
Skrevet

Jeg skulle også ønske jeg kunne gått ett år til. Det er verdt det. 

Anonymkode: 6230c...929

Skrevet

Datteren min gikk dette året. Ble jo litt amputert pga  korona.  Men hun har stor kost seg. 

• Liker 1
Skrevet

Beste året i mitt liv, anbefales på det sterkeste ❤️

Anonymkode: f5cc1...f71

• Liker 1
Skrevet

Jeg gikk på folkehøyskole i 2001-02

Det er noe jeg anbefaler.

Skrevet

Alle jeg kjenner som har gått på Folkehøyskole har stortrivdes. Angrer på at jeg ikke valgte det sammme selv. 

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg gikk på 90-tallet , ett av de beste årene i mitt liv.

Skrevet

Også gode erfaringer med folkehøyskole, selv om det er 30 år siden mitt år der... Eldstemann hadde også et herlig år på folkehøyskole.

Fordelen er at du kan velge et år med en eller flere hobbyer eller favorittaktiviteter. 

Skrevet

Jeg har sendt alle ungene på folkehøyskole, de kommer tilbake somm nye mennesker

Skrevet

Brødrene mine stortrivdes. Eldste har alltid slitt sosialt og synes det er veldig vanskelig å bli kjent med folk på egenhånd (han glir lett inn i en gruppe om noen andre drar han med, men tør ikke uten hjelp, om du skjønner hva jeg mener), og yngste er rake motsetningen av storebror. Det er ikke uvanlig at han stikker ut på byen alene og ender opp med å nache hos noen fremmede fordi han syntes de hadde kule sko, haha. Angrer på at jeg ikke dro på FHS selv - tror jeg hadde hatt godt av det! 😄 

Anonymkode: d19a8...48d

Skrevet

Jeg har gått på det. Trivdes ikke, og var glad da det var over. Jeg hadde allerede bodd på hybel før jeg begynte, så det var et steg tilbake med tanke på selvstendighet. Personlig syns jeg det var 1000 ganger gøyere å studere. 

Anonymkode: 29556...aba

• Liker 2
Skrevet

Jeg syntes det var stress å dele rom. Ingen steder å være helt alene. Ellers et fint og lærerikt år. Modnet en del på det året. Anbefaler å velge en studieretning du virkelig er interessert i men kanskje ikke har turt å satse på.

Anonymkode: 51f36...9af

• Liker 2
Skrevet

Jeg er ganske introvert. Selve året var ikke noe problem, men det venner for livet konseptet, det tror jeg ikke helt på. Alle sier de fikk venner for livet, men jeg opplever det som at jeg blir tatt avstand fra. Jeg er hanske introvert som sagt og det kan kanskje oppfattes som at jeg er kjedelig å henge med :P Siden jeg synes det er så vanskelig å beholde venner. Men selvet året gikk bra :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg tror ikke det er mange som angrer på et folkehøyskoleår, det anbefaler jeg det virkelig, du får minner for livet! 

Jeg gikk selv på folkehøyskole i 2003-04, og blir veldig nostalgisk når jeg tenker tilbake på det, det var et helt fantastisk fint år, har aldri hatt det så gøy i hele mitt liv. Jeg er også både sjenert og introvert, men fant raskt tonen med mange andre, og oppdaga at vi hadde veldig mye å prate om - det ble ingen problemer med det sosiale i det hele tatt fordi stemningen var så avslappa og fin hele tida. Jeg kunne være omringa av gode venner når jeg ville det, eller trekke meg tilbake til rommet mitt når jeg ville det. Men det var sjelden, for vi hadde det så gøy sammen! :)

Håper du satser på et folkehøyskoleår! Lykke til uansett hva det blir til! :) Haster det ikke litt med å søke nå, forresten? 

Endret av princeofithilien
Skrevet

Fint på folkehøgskole. Bare ikke ha noen forventning om skoleturer.  Folkehøgskolene tiltrekker seg elever pga turene, og mange blir skuffet når slike ting går i vasken. Men så lenge du ikke er opptatt av det, så tror jeg det kan bli et fint år. 

Men så er det jo dette med korona og avstandsregler... hvordan løser de det der?

Skrevet

Typen min trivdes godt på folkehøyskole. Fikk drive med hobbyen sin med andre "likesinnede". 

Jeg droppet det selv da jeg visste hva jeg ville studere og ville få studiene overstått. Men hadde jeg vært usikker på studievalg hadde det vært et godt alternativ for å finne ut hva jeg brenner for. 

Skrevet

Spiste akkurat masse iskrem fra Häagen-Dazs, og jeg er laktoseintolerant. Gud hjelpe meg!

Skrevet

Jeg angret, og ville bare slutte ila året🤷🏻‍♀️
kommer nok litt an på hvordan kullene/skolene er, men jeg syntes undervisningen var useriøs og var en del folk der som ikke villet taklet voksenlivet alene som trengte omgivelsene til folkehøyskolen. Jeg kjedet meg, og ville ut av bobla..

Irriterer meg den dag i dag å måtte betale ned på lån for det året🙄

Anonymkode: 56578...3d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...