Humle Brumle Skrevet 14. august 2020 #1 Skrevet 14. august 2020 Har bestillit tøymunnbind med lomme til filter. Hva burde jeg lage denne filteren av? Har kjøpt en sånn engangsklut for spedbarn og universalkluter som jeg tenkte jeg kunne bruke. Noen som har andre forslag? Og ser nå at det bare er Oslo og indre Østfold som for anbefaling for munnbind på buss osv. Burde man da bruke munnbind på buss som kommer fra Oslo, men ikke kjører i Oslo når jeg sitter på? Ga det mening? Jeg tror jeg kommer til å bruke munnbind på buss osv. uansett hvor i Norge jeg tar buss framover. Hva med dere? Noen som allerede har begynt med munnbind på bus osv.?
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #2 Skrevet 14. august 2020 Mange bruker kaffefilter! De sier busser i Oslo og busser som kjører til/fra Oslo, så ja, du må ha munnbind på deg når du sitter på en buss som kjører i Oslo! Anonymkode: f6b13...16a
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #3 Skrevet 14. august 2020 Hjemmelagde filtre er falsk trygghet. Det vil ikke være av medisinsk grad og man har ingen standard man kan se etter som garanterer for noe funksjon. Man kan gjerne argumentere med at det er bedre med noe enn med ingenting, men det gir jo bare falsk trygghet og er ingen erstatning for et medisinsk munnbind Anonymkode: 319bf...99e
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #4 Skrevet 14. august 2020 Bruker ikke munnbind , og kommer ikke til å bruke det heller. Bor ikke i Oslo eller rundt der. Anonymkode: 4394d...d6a
Humle Brumle Skrevet 14. august 2020 Forfatter #5 Skrevet 14. august 2020 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hjemmelagde filtre er falsk trygghet. Det vil ikke være av medisinsk grad og man har ingen standard man kan se etter som garanterer for noe funksjon. Man kan gjerne argumentere med at det er bedre med noe enn med ingenting, men det gir jo bare falsk trygghet og er ingen erstatning for et medisinsk munnbind Anonymkode: 319bf...99e Men, de sier jo at tøymunnbind er et godt alternativ til kirugisk munnbind. De fleste vil jo ikke bruke over 700kr på en pakk med 50 engangs fra apoteket. Og det er gjort eksperimenter med tøymunnbind med hjemmelagd filter som har gitt dokumentert resultat. Endret 14. august 2020 av Humle Brumle
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #6 Skrevet 14. august 2020 Det er bedre med medisinsk munnbind, men stoff med filter er fortsatt vesentlig bedre enn uten, om det brukes rett (og skal ikke erstatte andre tiltak). Filter kan være kjøkkenpapir, snytepapir (kombinasjon av begge), eller tettvevde stoff eller ull som er tovet Anonymkode: d5b77...1db
Anbefalte innlegg