AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #1 Skrevet 14. august 2020 Jeg vurderte å begynne å lage ting hjemme og selge på Finn ved å sende pakke til evt selger. Jeg har ikke sendt så mye pakker før og var ikke klar over at frakt er så dyrt? Når jeg fyller inn sånn ca mål og vekt på Posten ser det ut som frakt alene vil koste 140kr. Godt mulig jeg misforstår noe her da, men. Hvordan gjør dere andre det som evt selger små, ganske lette, ting og sender i posten? Anonymkode: 23446...876
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #2 Skrevet 14. august 2020 Er det dyre varer så sender man med norgespakke vis ikke kan du sende som brev (polstretkonvolutt) Anonymkode: 65a1a...a1f
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #3 Skrevet 14. august 2020 14 minutter siden, AnonymBruker said: Er det dyre varer så sender man med norgespakke vis ikke kan du sende som brev (polstretkonvolutt) Anonymkode: 65a1a...a1f Blir jo allikevel minimum 45 kroner, og det er med det minste brevet som mitt produkt egentlig ikke passer inn i. 45-50 kr var prisen jeg kunne tenkt meg å ha på kun produktet mitt. Er vel ikke helt verdt det å tjene kanskje 5 kr per hjemmelagede produkt. Eller er det noe jeg ikke forstår med nettsalg? Anonymkode: 23446...876
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #4 Skrevet 14. august 2020 Bruker alltid megtildeg eller svosj. 75 er vel standard-prisen, men de har tilbud og rabattkoder innimellom. Lar alltid kjøper betale for frakten da noen foretrekker å hente uansett. Prøver alltid å legge ut flere annonser samtidig og skriver "se også mine andre annonser" slik at kjøper kan spare frakt på å kjøpe flere ting. Nå vet jeg ikke helt hva slags hjemmelagde ting du selger, men mange hjemmelagde varer er vanskelig å selge over Finn og andre salgssteder på nett. Min erfaring er at elektronikk, merkeklær og utstyr folk søker etter, f.eks. "sykkelvogn", "iPhone" og "nøstebarn" er mye enklere å selge enn tilfeldig nips. Da er det kanskje bedre med en salgsbod på et marked eller lignende. Anonymkode: 05e86...8e8 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #5 Skrevet 14. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruker alltid megtildeg eller svosj. 75 er vel standard-prisen, men de har tilbud og rabattkoder innimellom. Lar alltid kjøper betale for frakten da noen foretrekker å hente uansett. Prøver alltid å legge ut flere annonser samtidig og skriver "se også mine andre annonser" slik at kjøper kan spare frakt på å kjøpe flere ting. Nå vet jeg ikke helt hva slags hjemmelagde ting du selger, men mange hjemmelagde varer er vanskelig å selge over Finn og andre salgssteder på nett. Min erfaring er at elektronikk, merkeklær og utstyr folk søker etter, f.eks. "sykkelvogn", "iPhone" og "nøstebarn" er mye enklere å selge enn tilfeldig nips. Da er det kanskje bedre med en salgsbod på et marked eller lignende. Anonymkode: 05e86...8e8 Den prisen er uansett bare til noen deler av landet og bare noen typer adresser. Anonymkode: 960f7...1e4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #6 Skrevet 14. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den prisen er uansett bare til noen deler av landet og bare noen typer adresser. Anonymkode: 960f7...1e4 Okei, veldig perifert du tenker på da sikkert? Har aldri opplevd at noe har overstiget den summen i alle fall. Anonymkode: 05e86...8e8 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #7 Skrevet 15. august 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Okei, veldig perifert du tenker på da sikkert? Har aldri opplevd at noe har overstiget den summen i alle fall. Anonymkode: 05e86...8e8 Tja. Hva med Gjøvik sentrum? Steinkjer sentrum? Blokkleilighet på Sofienberg i Oslo? For å ta tre vilkårlige eksempler. Vi snakker ikke nødvendigvis om en liten øy midt ute i havgapet her. Anonymkode: 960f7...1e4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #8 Skrevet 15. august 2020 Du kan jo få noen til å lage varen i Kina. Derfra er det gratis frakt helt til Norge. Anonymkode: c0ddc...0e4
Anzii Skrevet 15. august 2020 #9 Skrevet 15. august 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja. Hva med Gjøvik sentrum? Steinkjer sentrum? Blokkleilighet på Sofienberg i Oslo? For å ta tre vilkårlige eksempler. Vi snakker ikke nødvendigvis om en liten øy midt ute i havgapet her. Anonymkode: 960f7...1e4 Jeg bruker også alltid Helthjem, og de sender og henter, i følge seg selv, i hele Norge😄 Aldri opplevd problemer med dette! Har også levert til folk som bor i blokk helt problemfritt. De prøver først å levere på adressen, får de ikke til av ulike grunner (feks for liten postkasse, finner ikke postkasse o.l) så leverer de til nærmeste postkontor. Deretter får kjøper hentemelding derfra☺️ 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #10 Skrevet 15. august 2020 27 minutter siden, Anzii skrev: Jeg bruker også alltid Helthjem, og de sender og henter, i følge seg selv, i hele Norge😄 Aldri opplevd problemer med dette! Har også levert til folk som bor i blokk helt problemfritt. De prøver først å levere på adressen, får de ikke til av ulike grunner (feks for liten postkasse, finner ikke postkasse o.l) så leverer de til nærmeste postkontor. Deretter får kjøper hentemelding derfra☺️ Ja, "helt hjem" fungerer i hele Norge, men "meg til deg" fungerer bare noen steder og det er den tjenesten som koster 75 kr. På de stedene hvor "meg til deg" ikke fungerer (en del geografiske områder og blokker eller lignende hvor Post Nord ikke har tilgang) er prisen minimum 139 kr. Anonymkode: 960f7...1e4 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #11 Skrevet 15. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, "helt hjem" fungerer i hele Norge, men "meg til deg" fungerer bare noen steder og det er den tjenesten som koster 75 kr. På de stedene hvor "meg til deg" ikke fungerer (en del geografiske områder og blokker eller lignende hvor Post Nord ikke har tilgang) er prisen minimum 139 kr. Anonymkode: 960f7...1e4 Helt hjem er det nye navnet til Fra meg til deg Anonymkode: 69a54...ea8 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #12 Skrevet 15. august 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt hjem er det nye navnet til Fra meg til deg Anonymkode: 69a54...ea8 Er disse billigere enn posten? 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det dyre varer så sender man med norgespakke vis ikke kan du sende som brev (polstretkonvolutt) Anonymkode: 65a1a...a1f Anonymkode: 98aa4...03e
Miss-Grey Skrevet 15. august 2020 #13 Skrevet 15. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er disse billigere enn posten? Anonymkode: 98aa4...03e Det kommer an på vekt og volum. Du må nesten måle og veie pakken din, så kan du undersøke på sidene deres.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #14 Skrevet 15. august 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Blir jo allikevel minimum 45 kroner, og det er med det minste brevet som mitt produkt egentlig ikke passer inn i. 45-50 kr var prisen jeg kunne tenkt meg å ha på kun produktet mitt. Er vel ikke helt verdt det å tjene kanskje 5 kr per hjemmelagede produkt. Eller er det noe jeg ikke forstår med nettsalg? Anonymkode: 23446...876 Ja, du forstår ikke at det aldri har vært lønnsomt for noen å sende bare enkelte småting pr nettsalg. Skal man først handle, må det være såpass mye at det er verdt portoen. Det har aldri vært lønnsomt å kjøpe eller selge kun småsaker for en billig penge dersom det skal sendes. Hobbyen jeg drev med før, kjøpte jeg utstyr til over nett hver måned. Men jeg kjøpte aldri bare et par småting, for det lønnet seg ikke når jeg likevel måtte ut med porto. Derfor skrev jeg liste og lagret, og når jeg hadde samlet opp en del ting jeg hadde brukt for, så la jeg inn en bestilling, for da var det verdt portoen det kostet. Porto koster, sånn er det bare. Anonymkode: a5808...847
Anzii Skrevet 15. august 2020 #15 Skrevet 15. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Er disse billigere enn posten? Anonymkode: 98aa4...03e Jeg sender aldri noe som veier mer enn 5 kg, derfor betaler jeg aldri mer enn 75kr for frakt☺️
Anzii Skrevet 15. august 2020 #16 Skrevet 15. august 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, "helt hjem" fungerer i hele Norge, men "meg til deg" fungerer bare noen steder og det er den tjenesten som koster 75 kr. På de stedene hvor "meg til deg" ikke fungerer (en del geografiske områder og blokker eller lignende hvor Post Nord ikke har tilgang) er prisen minimum 139 kr. Anonymkode: 960f7...1e4 Du fikk svar på under her at «meg til deg» er helt hjem - men vil legge til at standardpris i hele Norge er 75 kr, så lenge vekten på pakken ikke overstiger 5 kg☺️ Og igjen, samme hvor du bor🙌🏼 Jeg syns helthjem er genialt👏🏼 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #17 Skrevet 15. august 2020 Det koster å sende ting, ja. Enten det er med Posten eller andre budbringere. Da kan det være greit å avtale med eventuell kjøper at kjøper betaler frakt. Styr unna Helt Hjem! Det er et jævla møkkafirma og jeg har ingen gode erfaringer med de Anonymkode: 0fcef...2d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå