AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #1 Skrevet 14. august 2020 Eksisterer det en type bæresele som ikke belaster skulderområdet? Jeg har veldig vonde skuldre og armer med oppblussende betennelse pga mye bæring før. Bærer jeg barn, tar oppvasken for mye, kaster ball eller feks svømmer så blir både armer og skuldre vonde og betente. Nå er det ny baby, og jeg lurer på om det finnes et produkt eller en lur måte å bære barn på der skuldrene og armene får være helt i fred? Anonymkode: 02da3...5f7
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #2 Skrevet 14. august 2020 Jeg brukte et sjal/sele baby k'tan omtrent hele tiden det første halvåret. De beste 500 kronene jeg brukte til babyen. Var litt skeptisk til sjal siden jeg kun hadde erfaring med bæresele, men opplevde de to som komplementære. Brukte fremdeles selen innimellom, men sjalet var på 70% av våken tid Anonymkode: 6b523...221 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #3 Skrevet 14. august 2020 23 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg brukte et sjal/sele baby k'tan omtrent hele tiden det første halvåret. De beste 500 kronene jeg brukte til babyen. Var litt skeptisk til sjal siden jeg kun hadde erfaring med bæresele, men opplevde de to som komplementære. Brukte fremdeles selen innimellom, men sjalet var på 70% av våken tid Anonymkode: 6b523...221 Ser ut som et vanlig elastisk skal? Er det noe spesielt med akkurat dette sjalet? Brukte sjal, slynger, seler (og armer) til førstemann, men har ikke funnet noe som ikke tærte på rygg og skuldre. Anonymkode: 02da3...5f7
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #4 Skrevet 14. august 2020 For meg er tula uten vekt på skuldrene, men andre har nok andre opplevelser. Men kan anbefale sjal med knyt uten skulder Anonymkode: 9dd82...dc6
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #5 Skrevet 14. august 2020 Jeg sluttet å få smerter i skulderen med sele når jeg fikk profesjonel hjelp til å stille den inn å bære riktig. Det skal være minimal vekt på skuldre i de fleste seler, da tyngden av barnet skal sitttw under brystene dine ca. Anonymkode: e4c9a...93c
Gjest Albbas Skrevet 14. august 2020 #6 Skrevet 14. august 2020 Et godt vevd sjal (ikke et tynt et) avlaster mye bedre enn sele hvis du får knytt det skikkelig. Da har jeg kjent det mer på ryggen enn skuldrene. Uansett er jo sele bedre enn å bære uten sele. En mellomting jeg syns er bedre enn sele og kjappere enn sjal er halvklips seler eller meh dai. Sjalstropper over ryggen avlaster mer. Hvis du absolutt skal ha sele, velg en der du kan krysse stroppene på ryggen.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #7 Skrevet 14. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ser ut som et vanlig elastisk skal? Er det noe spesielt med akkurat dette sjalet? Brukte sjal, slynger, seler (og armer) til førstemann, men har ikke funnet noe som ikke tærte på rygg og skuldre. Anonymkode: 02da3...5f7 Fordelen med K’tan er at den bare består av to looper, altså ingen forvirrende knyting. Anonymkode: 005b2...f64
Bokdamen Skrevet 14. august 2020 #8 Skrevet 14. august 2020 Med er vevd sjal kan du knyte noe som heter «torso carry» hvor du ikke knyter over skuldrene. Det er det eneste jeg kan komme på. Har du er godt sjal og riktig teknikk, kan du i alle fall redusere belastningen mye. Hvis du ønsker å bære, ville jeg kontaktet en bæreveilder for å få hjelp til å velge riktig bæretøy for deg og tips for å minimere belastningen. I norsk bæregruppe på Facebook har de oversikt over bæreveildere i Norge
Gjest Geirfuglen Skrevet 14. august 2020 #9 Skrevet 14. august 2020 Anbefaler sjal eller bæresele med seler som kan krysses. Mye mer behagelig 😊
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #10 Skrevet 14. august 2020 Sjal og kangabæring? Går ikke over skuldrene ihvertfall Anonymkode: 58e41...ea0
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #11 Skrevet 14. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser ut som et vanlig elastisk skal? Er det noe spesielt med akkurat dette sjalet? Brukte sjal, slynger, seler (og armer) til førstemann, men har ikke funnet noe som ikke tærte på rygg og skuldre. Anonymkode: 02da3...5f7 Det en veldig enkelt å ta på, så det skaper ingen forvirring mtp knytting eller lange tau. Spesielt med magebåndet knyttet tett kjente jeg omtrent ingen vekt på skuldre rygg. Ikke elastisk i den forstand, mer som en stram singlett du tar på og stapper baby i. Jeg bar babyen konstant, ingen trilletur, ingen byssing virket. Sjalet derimot, var supert. Du får kroppskontakten helt på uten for mye tøy som varmer. Hvis du er veldig avansert kan du amme i det. Anonymkode: 6b523...221
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå