AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #1 Skrevet 14. august 2020 Og kan det stå ute? Vil ha på terrassen 🤩 Anonymkode: 886af...b03
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #2 Skrevet 14. august 2020 Tror nesten du må legge ut bilde🧐 Anonymkode: f00e3...2ed 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #4 Skrevet 14. august 2020 Haha jeg glemte det viktigste 😂 Legger nå ved bilde 😅 Anonymkode: 886af...b03
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #5 Skrevet 14. august 2020 34 minutter siden, Suma said: Det er så lite at man ikke kan se det? 🌱 😅😅😅 Anonymkode: 9577c...080
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #6 Skrevet 14. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha jeg glemte det viktigste 😂 Legger nå ved bilde 😅 Anonymkode: 886af...b03 Det ser ut som en vanlig bjørkefiken, men med flere sammenflettede stammer. Bjørkefiken er en inneplante. Mulig den kan stå ute litt på sommeren om du bor i mild klimasone, men den liker jevne forhold, jevn temperatur, tåler ikke under 10 varmegrader og liker visst ikke å flyttes noe særlig rundt, så det er i så fall snakk om at den kan overleve ute, ikke at den vil trives og se fin ut. Anonymkode: 385d6...997 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #8 Skrevet 14. august 2020 Eg har hatt bjørkefiken, i vanlig potteplante-størrelse. Liknar på denne. Mine planter mista blada før det var gått ein månad. Bjørkefiken liker ikkje temperaturforandringer, og toler ikkje direkte sol. Er ikkje einig i at den er enkel å få til, som enkelte medarbeidarar på blomsterbutikkane påstår 🙂 Men så har eg ikkje "grønne fingre" Anonymkode: e9438...a0e 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #9 Skrevet 14. august 2020 Eg har hatt bjørkefiken, i vanlig potteplante-størrelse. Liknar på denne. Mine planter mista blada før det var gått ein månad. Bjørkefiken liker ikkje temperaturforandringer, og toler ikkje direkte sol. Er ikkje einig i at den er enkel å få til, som enkelte medarbeidarar på blomsterbutikkane påstår 🙂 Men så har eg ikkje "grønne fingre" Anonymkode: e9438...a0e
Frida Skrevet 14. august 2020 #10 Skrevet 14. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og kan det stå ute? Vil ha på terrassen 🤩 Anonymkode: 886af...b03 Hva med flettet piltre ? Det trives iallfall ute.
skrue Skrevet 15. august 2020 #11 Skrevet 15. august 2020 13 hours ago, AnonymBruker said: Og kan det stå ute? Vil ha på terrassen 🤩 Anonymkode: 886af...b03 På sommeren kan det sikkert stå ute (tenker Oslo temperaturmessig nå) men vær obs på at planter bør herdes for sol først da bladene normalt ikke har utviklet god beskyttelse mot UV om de står inne hele tiden. En slik herding består at ca ti dager i skygge og så gradvis tilvenning. Overskyet vær kan regnes som skygge.
Hmmmmmm Skrevet 15. august 2020 #12 Skrevet 15. august 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Eg har hatt bjørkefiken, i vanlig potteplante-størrelse. Liknar på denne. Mine planter mista blada før det var gått ein månad. Bjørkefiken liker ikkje temperaturforandringer, og toler ikkje direkte sol. Er ikkje einig i at den er enkel å få til, som enkelte medarbeidarar på blomsterbutikkane påstår 🙂 Men så har eg ikkje "grønne fingre" Anonymkode: e9438...a0e Jeg har også en sånn. Men herregud så fort alle bladene visnet og datt av. Visste seg at to av greinene var døde. Så nå er det kun blader på en grein. Stusselig greier. Anbefaler ikke den, jeg rakk ikke å gjøre mye galt med den før den ble sånn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå