Gå til innhold

Noen som vet hva dette lille treet heter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og kan det stå ute? Vil ha på terrassen 🤩

Anonymkode: 886af...b03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nesten du må legge ut bilde🧐

Anonymkode: f00e3...2ed

• Liker 3
Skrevet

Det er så lite at man ikke kan se det? 🌱

• Liker 3
Skrevet

Haha jeg glemte det viktigste 😂 Legger nå ved bilde 😅

Screenshot_20200814-190730.jpg

Skrevet
34 minutter siden, Suma said:

Det er så lite at man ikke kan se det? 🌱

😅😅😅

Anonymkode: 9577c...080

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha jeg glemte det viktigste 😂 Legger nå ved bilde 😅

Screenshot_20200814-190730.jpg

Det ser ut som en vanlig bjørkefiken, men med flere sammenflettede stammer. Bjørkefiken er en inneplante. Mulig den kan stå ute litt på sommeren om du bor i mild klimasone, men den liker jevne forhold, jevn temperatur, tåler ikke under 10 varmegrader og liker visst ikke å flyttes noe særlig rundt, så det er i så fall snakk om at den kan overleve ute, ikke at den vil trives og se fin ut. 

Anonymkode: 385d6...997

• Liker 2
Skrevet

Enig i at det ser ut som bjørkefiken :jepp:

Skrevet

Eg har hatt bjørkefiken, i vanlig potteplante-størrelse. Liknar på denne. Mine planter  mista blada før det var gått ein månad. Bjørkefiken liker ikkje temperaturforandringer, og toler ikkje direkte sol. Er ikkje einig i at den er enkel å få til, som enkelte medarbeidarar på blomsterbutikkane påstår 🙂 Men så har eg ikkje "grønne fingre"

Anonymkode: e9438...a0e

• Liker 2
Skrevet

Eg har hatt bjørkefiken, i vanlig potteplante-størrelse. Liknar på denne. Mine planter  mista blada før det var gått ein månad. Bjørkefiken liker ikkje temperaturforandringer, og toler ikkje direkte sol. Er ikkje einig i at den er enkel å få til, som enkelte medarbeidarar på blomsterbutikkane påstår 🙂 Men så har eg ikkje "grønne fingre"

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva med flettet piltre ?  Det trives iallfall ute. 

Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

På sommeren kan det sikkert stå ute (tenker Oslo temperaturmessig nå)  men vær obs på at planter bør herdes for sol først da bladene normalt ikke har utviklet god beskyttelse mot UV om de står inne hele tiden. En slik herding består at ca ti dager i skygge og så gradvis tilvenning. Overskyet vær kan regnes som skygge.  

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også en sånn. Men herregud så fort alle bladene visnet og datt av. Visste seg at to av greinene var døde. Så nå er det kun blader på en grein. Stusselig greier. Anbefaler ikke den, jeg rakk ikke å gjøre mye galt med den før den ble sånn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...