Aragorn ll Elessar Skrevet 1. september 2020 #101 Skrevet 1. september 2020 På 20.8.2020 den 9.59, AnonymBruker skrev: Kristne følger kun NT. Visste du virkelig ikke det? Anonymkode: 8fdbf...57c Følger du som kristen de 10 bud ?
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #102 Skrevet 1. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bare for å slå det fast: moral og etikk i den vestlige del av verden bygger på tenkningen til Platon og Aristoteles. Og de levde meg bekjent, lenge før Jesus. Anonymkode: 7f90a...491 Sludder og vås, vår moral og etikk er sterkt styrt av kristendommen. Hva mener du grekernes moral og etikk var som vi følger idag? Anonymkode: 69781...b9c
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #103 Skrevet 1. september 2020 1 time siden, loveli skrev: At vi var moral, alle slags følelser, er et resultat av evolusjonen for å overleve på samme måte som vi har fått tomler, tunge, hjerte, lunger... ja alt. Nei, vår moral og etikk kommer fra kristendommen. Ateister har ingen moral. Anonymkode: 69781...b9c
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #104 Skrevet 1. september 2020 33 minutter siden, Anonymus Notarius skrev: Dette er jo helt feil. Kristne følger både det nye og det gamle testamentet. Ellers hadde de vel forkasta det gamle da de lagde det nye, men det gjorde de ikke. De kristne følger Bibelen, og Bibelen består av GT og NT. At en del kristne påstår de kun følger NT fordi det står mer jævelskap enn de kan svelge i GT er en annen sak. De ti bud (som det innledes med her) står jo i GT. Det er veldig mye annet enn kristendom som har vært med på å bygge opp moralske kompass hos menneskene. I Vesten har blant annet den greske antikkens filosofi. Andre verdensdeler og religioner har også sin egen filosofi og etikk. Eller tror du folk i India, Kina og Japan er uten moral? Feil, gt ble opphevet da Jesus døde på korset. Derfor er kristne kun pålagt å følge nt. De har en annen moral enn oss, og det merkes på levemåten deres. Anonymkode: 69781...b9c
Boetica Skrevet 1. september 2020 #105 Skrevet 1. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sludder og vås, vår moral og etikk er sterkt styrt av kristendommen. Hva mener du grekernes moral og etikk var som vi følger idag? Anonymkode: 69781...b9c Nei vet du, filosofi må du faktisk lese deg opp på selv. Virker som du trenger å utvide horisonten.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #106 Skrevet 1. september 2020 Evolusjon og kultur. Er ikke noe hokkus pokkus med det. Anonymkode: 8462f...d61
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #107 Skrevet 1. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, vår moral og etikk kommer fra kristendommen. Ateister har ingen moral. Anonymkode: 69781...b9c Veldig betryggende at alle kristne egentlig er psykopater, og det bare er lovnaden om billett til himmelen som holder dere i sjakk Anonymkode: 8462f...d61 4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #108 Skrevet 1. september 2020 På 14.8.2020 den 21.40, AnonymBruker skrev: Jeg er ateist og jeg prøver å vise andre mennesker respekt, jeg mobber ikke, lyver ikke, stjeler ikke og jeg tror jeg lever et moralsk liv. Jeg er sykemeldt. Det er jeg fordi min kristne kollega mobber meg systematisk. Jeg blir plaget fra jeg kommer på jobb til jeg går hjem. Jeg er ikke den eneste som får unngjelde. Men vedkommende mener bestemt at h*n kommer til himmelen og at jeg havner et helt annet sted. Hvem av oss er umoralsk? Anonymkode: 07fbb...4c9 Fra en muslim. Du er god nok. Mennesker er gode nok. Jeg misliker sterkt dømmende religiøse mennesker og generelt mennesker som dømmer. Hvis en med troen på Gud virkelig og inderlig tror på en skaper så oppfører meg seg mye bedre og ikke en som tror hen er bedre bare fordi hen har lært seg det ¨rette levemåten¨ eller etter troen vært frelst med religion for da han man enda større ansvar for å være grei. Anonymkode: fe45c...3d0
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #109 Skrevet 2. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, vår moral og etikk kommer fra kristendommen. Ateister har ingen moral. Anonymkode: 69781...b9c Bedre med ingen moral enn kristen moral. Anonymkode: b6255...5ba 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2020 #110 Skrevet 2. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Bedre med ingen moral enn kristen moral. Anonymkode: b6255...5ba Ja jøss massemord, voldtekt, tyveri er sikkert kjempebra moral for dere ateister. Anonymkode: 69781...b9c
Gjest loveli Skrevet 2. september 2020 #111 Skrevet 2. september 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, vår moral og etikk kommer fra kristendommen. Ateister har ingen moral. Anonymkode: 69781...b9c Hahahahahahahahahahaha! Ok.
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 2. september 2020 #112 Skrevet 2. september 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Feil, gt ble opphevet da Jesus døde på korset. Derfor er kristne kun pålagt å følge nt. De har en annen moral enn oss, og det merkes på levemåten deres. Anonymkode: 69781...b9c Det må du gjerne vise til kilde på.
Aragorn ll Elessar Skrevet 2. september 2020 #113 Skrevet 2. september 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Feil, gt ble opphevet da Jesus døde på korset. Derfor er kristne kun pålagt å følge nt. De har en annen moral enn oss, og det merkes på levemåten deres. Anonymkode: 69781...b9c Det ser ut som du ignorerer spørsmålet mitt. Så jeg spør igjen Følger du de 10 bud ?
Aragorn ll Elessar Skrevet 2. september 2020 #114 Skrevet 2. september 2020 På 1.9.2020 den 22.43, AnonymBruker skrev: Feil, gt ble opphevet da Jesus døde på korset. Derfor er kristne kun pålagt å følge nt. De har en annen moral enn oss, og det merkes på levemåten deres. Anonymkode: 69781...b9c 12 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev: Det ser ut som du ignorerer spørsmålet mitt. Så jeg spør igjen Følger du de 10 bud ? Jeg tolker stillheten din som et ja, men det kan du selvsagt ikke si for da innrømmer du at du følger det gamle testamentet selv om du sier at kristne ikke gjør det.
Havtorn Skrevet 2. september 2020 #115 Skrevet 2. september 2020 Jeg har møtt ganske mange troende med tvilsomme moralske kompass, det er ikke der det kommer fra. Jeg har blitt oppdratt i et ateistisk hjem til å stå for det jeg gjør, ikke gjøre noe som kan skade andre og bidra i samfunnet. Det grunnleggende konsept av rett og galt blir jo lært inn fra man er bleiebarn, man trenger ingen overnaturlig forklaring av den grunn. Jeg gjør gode ting fordi jeg vil, fordi det er rett og fordi jeg mener det er den riktige måten å leve livet sitt på. Dersom folks motivasjon til å gjøre gode ting er fordi de er redde for hva som vil skje med de som person når de vandrer videre, tenker jeg det er en mye mer sketchy motivasjon, men det viktigste er vel uansett at folk klarer å oppføre seg.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #116 Skrevet 3. september 2020 7 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev: Jeg tolker stillheten din som et ja, men det kan du selvsagt ikke si for da innrømmer du at du følger det gamle testamentet selv om du sier at kristne ikke gjør det. Hva du tolker det som bryr meg ikke, du er bare en ateist og dine meninger betyr ingenting. Kristne følger nye testamentet, det er det eneste vi er pliktig å følge, vi følger også de ti bud fordi det er gode leveregler, ikke fordi vi er nødt da Jesus opphevet disse da han døde på korset. Anonymkode: 69781...b9c
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #117 Skrevet 3. september 2020 48 minutter siden, AnonymBruker said: Hva du tolker det som bryr meg ikke, du er bare en ateist og dine meninger betyr ingenting. Anonymkode: 69781...b9c Fortell meg mer om troen din! Du er skikkelig god reklame for kristendommen! Jeg vil ha det du har! Anonymkode: 9abe5...955
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #118 Skrevet 3. september 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Fortell meg mer om troen din! Du er skikkelig god reklame for kristendommen! Jeg vil ha det du har! Anonymkode: 9abe5...955 Jeg har ikke skrevet noe om at jeg er kristen, hvorfor tillegger du meg meninger i strid med kgs regelverk? Anonymkode: 69781...b9c
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #119 Skrevet 3. september 2020 Fra meg selv. Alle kan gjøre hva de vil så lenge det ikke skader andre. I tillegg følger jeg lovverket. Anonymkode: 2a6a8...66c
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #120 Skrevet 3. september 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke skrevet noe om at jeg er kristen, hvorfor tillegger du meg meninger i strid med kgs regelverk? Anonymkode: 69781...b9c Du kommer ikke til himmelen . Du skriver hatefulle,nedsettende og generalisere ting om andre folks livssyn. Jesus som det står om i NT liker ikke sånne mennesker. Du havner i helvete sammen med ateistene. Anonymkode: 61802...5e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå