SoWhat? Skrevet 14. august 2020 #1 Skrevet 14. august 2020 (endret) Det er ikke sjelden når jeg leser her inne, at jeg syns synd på mange barn. En kan godt si, som jeg ofte får høre her, at KG ikke er representabelt for samfunnet forøvrig. Men jeg tror neppe at det bare er på KG foreldre angrer på at de fikk barn. En kan ikke klandre noen for følelser, der er umulig. Så uten å gjøre det mot foreldre, så syns jeg synd på de barna hvor foreldre angrer. En sier at barn merker stemninger, det sies ihvertfall når noen lurer på om de skal skilles. Da får man ofte høre at barn "merker alt". Merker de at foreldrene angrer? Jeg tenker ikke at de blir utsatt for omsorgssvikt eller noe sånn vanligvis i slike tilfeller, men klarer foreldre å yte 100% når de faktisk går med anger på at de fikk barn? Mange savnet sitt liv før de fikk barn også. Jeg vet ikke hva sånt kommer av. En valgte jo å få barn av en grunn. Blir det mer ansvar og rutiner og plikter enn man faktisk trodde? Jeg skjønner ikke dette, men igjen så er ikke fokuset mitt å klandre noen for følelser. Jeg kan likevel synes synd på barna som foreldre føler " er i veien" Til slutt så gjelder det problemer med steforeldre og gjerne en mor de oppfatter som vanskelig eller overbeskyttende på andre siden. For det første, så er barnet dìtt det en føler mest med, vil beskytte, og ønsker det beste. Mødre er av natur beskyttende mot barna sine. Jeg syns noen stemødre bør forstå det, og ihverfall om de har barn selv! Det er fedre og stemødre som burde gå hardt i seg selv, og faktisk forstå mødre, for da tror jeg samarbeidet ville gått så utrolig mye lettere. Her syns jeg fedre har det største ansvaret så klart. De bør sørge for at barnet ikke kommer uheldig ut av at han valgte en ny. En skal være tålmodig og raus med barn, men noen ganger tror jeg at det er umulig for noen stemødre. Og så er det mødre som også er vanskelige selvfølgelig. Som er sjalu på stemor, og som legger alt for mye beslag på far til barna. Farens oppgave er å ta hånd om barna, og ikke mor! Voksne folk klarer å ordne det som trengs hjemme, og det er ikke sånn at en far skal være rørlegger, snekker eller sjåfør. Sånt må mødre som bor alene ordne selv. Vær et selvstendig og godt forbilde for både døtre og sønner. Jeg syns det er mye tull og elendige ting som blir gjort, og av holdninger her inne. Så jeg lurer oppriktig på om det er synd på mange barn. Og hvordan de selv blir som voksne med disse nevnte foreldre og steforeldre. Takk for ordet Endret 14. august 2020 av SoWhat? 6
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #3 Skrevet 14. august 2020 Nå er jeg en av de mødrene, som om jeg fikk velge igjen. Så hadde jeg valgt og ikke få barn. Men nå er det grunnet at jeg ble helt alene med 2 barn, og ble kronisk syk. Så det har vært utrolig tøft til tider. Har heller ingen familie som har hjulpet. Men jeg elsker barna mine høyere enn noe annet på denne jord, jeg ville gjort hva som helst for de. Jeg ville jo aldri gitt de bort i dag. Og eldste barnet her er 19 år gammel nå, og takker meg ofte over hvor god mor jeg er, og at jeg alltid har vært der for henne. Og jeg vet jeg er en god mor, er vel en av de tingene jeg er mest stolt over her i livet, er at jeg fikk til det. Anonymkode: a65d2...f11 9
SoWhat? Skrevet 14. august 2020 Forfatter #4 Skrevet 14. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå er jeg en av de mødrene, som om jeg fikk velge igjen. Så hadde jeg valgt og ikke få barn. Men nå er det grunnet at jeg ble helt alene med 2 barn, og ble kronisk syk. Så det har vært utrolig tøft til tider. Har heller ingen familie som har hjulpet. Men jeg elsker barna mine høyere enn noe annet på denne jord, jeg ville gjort hva som helst for de. Jeg ville jo aldri gitt de bort i dag. Og eldste barnet her er 19 år gammel nå, og takker meg ofte over hvor god mor jeg er, og at jeg alltid har vært der for henne. Og jeg vet jeg er en god mor, er vel en av de tingene jeg er mest stolt over her i livet, er at jeg fikk til det. Anonymkode: a65d2...f11 Det var godt å lese! Jeg kan jo forstå at i noen tilfeller så blir ting for tungt. Og når du er inne på det. Det er jo de som ikke setter så stor pris på familie forøvrig også. Men du hadde trengt det. Tror du har vært en god mor! 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #5 Skrevet 14. august 2020 Ja virkelig, norske menn og kvinner er så ekstremt selvsentrerte, meg meg meg Anonymkode: 83668...2fe 8
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #6 Skrevet 14. august 2020 I utgangspunktet har norske barn det bra. Men det er så mange som ikke burde fått barn som likevel yngler. Kan de ikke se på seg selv om de virkelig er egnet til å få barn?? At de har økonomi, er psykisk og fysisk sterke og er villige til å gi alt og ofre alt som trengs for å oppfostre lykkelige barn og lykkelige og veltilpassede voksne? De måå virkelig tenke seg godt om! Det burde virkelig vært noen obligatoriske kurs når man leser om alle de med dårlig barndom og ødelagt voksenliv. Anonymkode: 916a7...64f 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #7 Skrevet 14. august 2020 Jeg synes ikke "det er synd på norske barn". De aller fleste har det ufattelig godt og lever som små grever og grevinner som har foreldre som varter opp med alt og rydder veien for alle ubehageligheter. Selvfølgelig finnes det unntak, men at norske barn er generelt synd på, er jeg ikke enig i. Anonymkode: 54b74...dd1 4
SoWhat? Skrevet 14. august 2020 Forfatter #8 Skrevet 14. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes ikke "det er synd på norske barn". De aller fleste har det ufattelig godt og lever som små grever og grevinner som har foreldre som varter opp med alt og rydder veien for alle ubehageligheter. Selvfølgelig finnes det unntak, men at norske barn er generelt synd på, er jeg ikke enig i. Anonymkode: 54b74...dd1 Det hadde jo vært greit om du forholdt deg til de eksemplene jeg kom med da. Ikke vondt ment, men jeg skrev "mange" og langt fra alle. Heldigvis så er det jo selvfølgelig de som har det godt!
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #9 Skrevet 14. august 2020 Ja, det er mye tull her. Men skremmende mange som ikke klarer å skille mellom rett og galt. Anonymkode: e79c2...3da 1
SoWhat? Skrevet 14. august 2020 Forfatter #10 Skrevet 14. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: I utgangspunktet har norske barn det bra. Men det er så mange som ikke burde fått barn som likevel yngler. Kan de ikke se på seg selv om de virkelig er egnet til å få barn?? At de har økonomi, er psykisk og fysisk sterke og er villige til å gi alt og ofre alt som trengs for å oppfostre lykkelige barn og lykkelige og veltilpassede voksne? De måå virkelig tenke seg godt om! Det burde virkelig vært noen obligatoriske kurs når man leser om alle de med dårlig barndom og ødelagt voksenliv. Anonymkode: 916a7...64f En kan ønske at alle hadde alt på stell når de fikk barn. Det er det ikke alle som har, men det er ikke dermed sagt at de er dårlige foreldre, eller at barna lider på noen måte. Det er de med psykiske problemer som kan være gode og inspirerende foreldre altså. Og noen klarer å gi barna det de trenger mest, selv om de ikke har all verden med penger. Men en skal tenke seg godt om, det er klart.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #11 Skrevet 14. august 2020 5 minutter siden, SoWhat? skrev: En kan ønske at alle hadde alt på stell når de fikk barn. Det er det ikke alle som har, men det er ikke dermed sagt at de er dårlige foreldre, eller at barna lider på noen måte. Det er de med psykiske problemer som kan være gode og inspirerende foreldre altså. Og noen klarer å gi barna det de trenger mest, selv om de ikke har all verden med penger. Men en skal tenke seg godt om, det er klart. Selv om det ikke virker så viktig så er økonomi likevel det. At barna kan være med på de samme aktivitetene som vennene, at de har råd til å feire bursdag/gå i bursdag ... At de skal slippe å være den som aldri kan være med på noe ... Det er det viktig å tenke på for de som får barn, at ikke ungene alltid skal føle seg utenfor pga sykdom eller økonomi. Alle barn fortjener en god barndom synes jeg. Og dertil forhåpentlig et godt voksenliv. Det er alt for mange som faller utenfor og sliter et hel liv .... Anonymkode: 916a7...64f 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #12 Skrevet 14. august 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja virkelig, norske menn og kvinner er så ekstremt selvsentrerte, meg meg meg Anonymkode: 83668...2fe True... Ikke alle men mange. Anonymkode: 78bd8...98c
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #13 Skrevet 14. august 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja virkelig, norske menn og kvinner er så ekstremt selvsentrerte, meg meg meg Anonymkode: 83668...2fe Også er de besatt av å melde alle og enhver til bv for hver minste ting. Anonymkode: 421d3...b63 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #14 Skrevet 14. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Også er de besatt av å melde alle og enhver til bv for hver minste ting. Anonymkode: 421d3...b63 Vel, med penger og rikdom i samfunnet, kom hyperinduvidulisme eller hvordan det skrives. Da har dem tid (og mer lyst) til å ta en pils på verandaen og dra på charterturer enn å oppdra barn... slik er det... Anonymkode: 78bd8...98c 2
SoWhat? Skrevet 14. august 2020 Forfatter #15 Skrevet 14. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selv om det ikke virker så viktig så er økonomi likevel det. At barna kan være med på de samme aktivitetene som vennene, at de har råd til å feire bursdag/gå i bursdag ... At de skal slippe å være den som aldri kan være med på noe ... Det er det viktig å tenke på for de som får barn, at ikke ungene alltid skal føle seg utenfor pga sykdom eller økonomi. Alle barn fortjener en god barndom synes jeg. Og dertil forhåpentlig et godt voksenliv. Det er alt for mange som faller utenfor og sliter et hel liv .... Anonymkode: 916a7...64f Er enig i at de ikke skal falle helt utenfor. Barn er vare på å være den som står på utsiden, så vi er ikke uenige der. Men litt er det ikke farlig å ofte. Kjærlighet og ikke minst tid og engasjement hjelper mye, og det er det jeg unner alle barn mest av alt 🙂
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #16 Skrevet 14. august 2020 Jeg et en av de som lurer på hva jeg ville valgt om jeg fikk valget på nytt. Jeg har blitt kronisk syk i etterkant og et av barna krever (unormalt) mye. Ting blir ikke alltid som man ser for seg. Barna mine har det likevel bra. Tror jeg gjør en god jobb med de. Og får avlastning til de, sånn at når jeg ikke klarer, så er det andre som klarer. It takes a village to raise a child Anonymkode: 95a42...6c3 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #17 Skrevet 14. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, med penger og rikdom i samfunnet, kom hyperinduvidulisme eller hvordan det skrives. Da har dem tid (og mer lyst) til å ta en pils på verandaen og dra på charterturer enn å oppdra barn... slik er det... Anonymkode: 78bd8...98c Problemet er blitt sånn at man nesten ikke kan stole på norske venner eller naboer for absolutt ALT kan tolkes i verste mening, og det er virkelig synd for jeg ser også blant mange norske venner at de omtrent aldri tør å åpne seg om noen ting som gjelder barna deres nettopp fordi de aldri vet hvem de kan stole på. Anonymkode: 421d3...b63 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #18 Skrevet 14. august 2020 Det er sikkert mange uføretrygdede som er uenige - men jeg er enige med de som mener at er man ikke frisk nok til å kunne jobbe så er man i hvert fall ikke frisk nok til å få barn! Anonymkode: 916a7...64f 3
SoWhat? Skrevet 14. august 2020 Forfatter #19 Skrevet 14. august 2020 (endret) 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Også er de besatt av å melde alle og enhver til bv for hver minste ting. Anonymkode: 421d3...b63 Noen er. Ikke alle! Jeg er for at en melder ved omsorgssvikt, men det er også tydelig at alle ikke vet hva som går under det og ikke. Så jeg tenker at de som melder for tull ikke er ok foreldre selv. For da ville de visst hva som er skadelig og ikke. Ingen, ikke en eneste forelder er perfekt. Og det er bra. Det blir for mye å strekke seg etter om foreldre er perfekte Endret 14. august 2020 av SoWhat?
SoWhat? Skrevet 14. august 2020 Forfatter #20 Skrevet 14. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er sikkert mange uføretrygdede som er uenige - men jeg er enige med de som mener at er man ikke frisk nok til å kunne jobbe så er man i hvert fall ikke frisk nok til å få barn! Anonymkode: 916a7...64f Jeg er ikke enig. Man kan fint vise både engasjement og kjærlighet for barn selv om en ikke kan jobbe. Det kommer jo helt an på hva en er ufør for. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå