AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #1 Skrevet 14. august 2020 Jeg har en gutt på 1,5 år som hyler, skriker og gråter nesten hele dagen. Han er skikkelig irritabel, og blir illsint for de minste ting. De siste to ukene har det blitt ekstremt, men kan skyldes barnehagestart. Han sover også svært dårlig og har alltid gjort det. Sovner ofte sent (21-tiden), våkner alltid MINST 2 ganger per natt, opptil 10-15, sovner han tidlig våkner han mye oftere eller har en våkenperiode på et par timer midt på natta. På dagtid er det maks 1,5 time søvn, men ofte 30-60 min (får ikke til mer enn én lur til dagen). Det er hyling og skriking og gråting ved hvert bleieskift, klesskift, når han skal settes i bilstolen (jeg må ofte etterhvert holde han fast for å kunne ta på bleie/ klær/ bilselene. Når han først er festet og bilen kjører går det bra), og nå også ved leggetid. Og hver gang noe ikke går som han hadde tenkt. Han er også fæl med å klype, klore, slå, sparke og rive i håret til storesøster på 3. Går nesten ikke an å få meg seg noe av det hun sier fordi lillebror hyler og skriker (ikke nødvendigvis gråt). Vanskelig å gi henne nok oppmerksomhet da lillebror kommer og slenger seg over meg hver gang jeg snakker med/ koser med storesøster. Nå de siste dagene mens det har vært varmt har han også fått litt prikker i hals og på armer, og de i barnehagen sa han hovnet litt opp når han var trøtt og varm. Har vært hos legen men det var ikke så mye hjelp å få fra henne (har byttet nå og står på venteliste til ny). Jeg vet ikke om det er en kombinasjon av barnehagestart, varme og evt utviklingssprang, men han har alltid vært krevende og blitt verre og verre siden han ble født. Noen som har forslag til hva det kan være? Hva bør jeg gjøre? Jeg har to barn som så og si aldri er syke og har aldri hatt grunn til bekymring. De har aldri hatt annen sykdom enn forkjølelse. Blir plutselig helt lost nå som jeg mistenker at noe er galt. Må bare legge til at han ikke alltid er sint, og mange oppfatter ham som en fornøyd, glad og kosete gutt. Han skriker mye selv om han er glad også. Han kjeder seg veldig fort, og har null interesse for TV (som for så vidt er positivt, men kjenner det kunne vært deilig å «skrue han av» en gang i blant..) Anonymkode: 1dd2e...ae8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå