Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i Bergen og er invitert i dåp her. Byrådet gjorde det i dag forbudt med private selskaper med mer enn 20 gjester. De som arrangerer dåpen siden de fortsatt vil la den gå som normalt. Er snakk  om neste helg. 

Det er vel innafor å ikke gå? Vi har prøvd å si at fordi alle tenker på seg selv og tror at man er unntak fra tiltakene, så går dette aldri over. Men vi vil jo ikke være kjip heller

Jeg ønsker verken bli syk eller å risikere 2 ukers karantene 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg synes at det er innafor å si på en ordentlig måte at du ikke er komfortabel med å komme i dåpen.

• Liker 9
Skrevet

Jeg ville ikke gått ihvertfall. Selvsagt er det innafor å følge lover og regler. Hadde også vært innafor selv om det ikke er et forbud, men anbefaling. 

• Liker 2
Skrevet

Sånn jeg forstod det så er det ikke anbefaling i Bergen lenger, men faktisk forbud. Jeg hadde ikke gått 

Anonymkode: d8cf6...7fa

• Liker 1
Skrevet

Er det arrangert via leie av lokale eller ikke? Kan de holde 1m mellom folk? Om alt dette er ja, så hadde jeg ikke nølt med å gå men om det er for mye mennesker og ikke mulighet for 1m da hadde jeg ikke gått. 

Skal ha dåp i november i Bergen selv, og vi står ovenfor det samme! 

Anonymkode: 3ab7b...bad

Skrevet (endret)

Absolutt greit å ikke komme! Skjer med at folk er så forsiktige med å avslå slike forespørsler i disse dagene? Må jo kunne tåle og få høre at man ikke ønsker å komme pga. pandemien. Vi er jo midt i en oppblomstring i flere steder i landet og vi må gjøre det vi kan for å unngå at det skal skje flere lokale utbrudd for å unngå at det blir en ny lockdown.

Endret av Lasox
Skrevet

I disse tider er det helt greit å ikke komme!

• Liker 1
Skrevet

Dere er ikke kjipe om dere velger å la være å bidra til lovbrudd.

Anonymkode: 4a2cf...32d

• Liker 1
Skrevet

Dåpsbarnet bryr seg neppe. Mulig foreldrene blir snurt, men man kan ikke bryte lover og regler av den grunn. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville takket mye for innbydelsen, men fortalt at i denne tiden passer det seg ikke etter forbudet på private selskap med over 20 deltakere, og så ville jeg laget et fint kort og gitt en gave før/etter dåpen. 

• Liker 2
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det arrangert via leie av lokale eller ikke? Kan de holde 1m mellom folk? Om alt dette er ja, så hadde jeg ikke nølt med å gå men om det er for mye mennesker og ikke mulighet for 1m da hadde jeg ikke gått. 

Spørsmålene dine har ikke så mye å si, da Bergen kommune har innført forbud mot å samles mer enn 20 personer. Om det varer til dere skal ha selskap er jo umulig å vite. 

Men slik det er nå så deltar man selvsagt ikke på noe som er mot lov/forskrift. 

Skrevet
45 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Spørsmålene dine har ikke så mye å si, da Bergen kommune har innført forbud mot å samles mer enn 20 personer. Om det varer til dere skal ha selskap er jo umulig å vite. 

Om de leier lokale så blir det ikke regnet som privat regi. 

Skrevet

De har leid lokale. Mulig det går an å holde 1 meter, men er flere småbarn og de løper jo rundt. 

Jeg har egentlig ikke dårlig samvittighet for å avlyse, men de som arrangerer virket overrasket over at vi vurderte det

Skrevet
12 timer siden, Anonym6789 skrev:

Vi bor i Bergen og er invitert i dåp her. Byrådet gjorde det i dag forbudt med private selskaper med mer enn 20 gjester. De som arrangerer dåpen siden de fortsatt vil la den gå som normalt. Er snakk  om neste helg. 

Det er vel innafor å ikke gå? Vi har prøvd å si at fordi alle tenker på seg selv og tror at man er unntak fra tiltakene, så går dette aldri over. Men vi vil jo ikke være kjip heller

Jeg ønsker verken bli syk eller å risikere 2 ukers karantene 

Ja. En kjapp sms med "vi ønsker dere en riktig hyggelig dåp selv om virus ikke har anledning til å delta likevel " er helt greit.

Din kropp. Din helse. Ditt valg  

Anonymkode: c6377...a1d

Skrevet
25 minutter siden, Anonym6789 skrev:

De har leid lokale. Mulig det går an å holde 1 meter, men er flere småbarn og de løper jo rundt. 

Jeg har egentlig ikke dårlig samvittighet for å avlyse, men de som arrangerer virket overrasket over at vi vurderte det

Folk som arrangerer i disse tider har et litt rart perspektiv. Vi skal ha bursdag med 3 inviterte mot normalt 14. Selv om vi kunne holdt avstand.

Følg magefølelsen. Det er ikke verdt det!

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husk å være raus med de som takker nei. Få gjerne hilsener til dåpsbarn på video. Det er gøy uansett. Ha med de nærmeste og ha en fin feiring ❤️

• Liker 2
Skrevet
13 hours ago, solmåneogstjerner said:

Privat ja, men er det leid lokale er det jo ikke privat 

Anonymkode: dd134...e5d

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husk å være raus med de som takker nei. Få gjerne hilsener til dåpsbarn på video. Det er gøy uansett. Ha med de nærmeste og ha en fin feiring ❤️

Vi avlyser nok om det holder på sånn her, og tar det igjen. Vil heller ha med oldemor som er sprek enda enn å gjennomføre. Så det blir ikke et problem. Vi bor i Bergen, men resten av familien bor langt nord eller i Oslo så folk må komme langveis fra så ikke aktuelt. Men enig i det du sier uansett. Jeg synes personlig at det blir mest ansvarlig etterhvert å avlyse alt.

Vi er invitert i bryllup her neste uke og kvier oss for å melde avbud nå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...