Gå til innhold

Hvorfor er folk så redde for å skille seg ut med munnbind?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke sett dette fenomenet med å bry seg så jævlig mye om hva andre mener i andre land. Mange oppfører seg som sauer rett og slett.

Anonymkode: f67e9...cb0

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke hørt om noen som er redd for det....

Anonymkode: 13a67...300

• Liker 4
Skrevet

Skjønner ikke hva du snakker om. Jeg vet ikke om en eneste person som er så redd for å skille seg ut med munnbind. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke sett dette fenomenet med å bry seg så jævlig mye om hva andre mener i andre land. Mange oppfører seg som sauer rett og slett.

:klo: De som trives med munnbind har da brukt det siden mars. Jeg ser ingen reagere verken på munnbind eller hansker. 

Er du redd for å skille deg ut? Er dette en sånn «spør for en venn» type tråd?

Anonymkode: fa62a...a3e

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

3 minutter siden, Munti skrev:

Skjønner ikke hva du snakker om. Jeg vet ikke om en eneste person som er så redd for å skille seg ut med munnbind. 

Vel de som hamstret tidligere i år brukte dem ikke. Hvorfor hamstre da?

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:klo: De som trives med munnbind har da brukt det siden mars. Jeg ser ingen reagere verken på munnbind eller hansker. 

Er du redd for å skille deg ut? Er dette en sånn «spør for en venn» type tråd?

Anonymkode: fa62a...a3e

Nei.

Skrevet

Fordi folk gjør narr av og er ekle med folk som skiller seg ut, uansett på hva slags måte de skiller seg ut. Folk er slemme. Hvem har lyst til å bli gjort narr av? 

Anonymkode: 5482a...3f1

• Liker 8
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I tilfelle det ble påbudt?? 

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi folk gjør narr av og er ekle med folk som skiller seg ut, uansett på hva slags måte de skiller seg ut. Folk er slemme. Hvem har lyst til å bli gjort narr av? 

Jeg har aldri blitt gjort narr av.... 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri blitt gjort narr av.... 

Så fint for deg da. Men det er det veldig mange som har. 

• Liker 3
Skrevet

Kjøpte til både meg og sønnen min tilfelle det ble påbudt. Når det nå ikke ble påbudt så kommet vi ikke til å bruke det.

Anonymkode: 1b8e7...90d

• Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøpte til både meg og sønnen min tilfelle det ble påbudt. Når det nå ikke ble påbudt så kommet vi ikke til å bruke det.

Og hvorfor det? Du er redd for å bli latterliggjort?

• Liker 4
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner fortsatt ikke hva du snakker om. Hva har dette med hamstring å gjøre?

Jeg bruker munnbind innendørs (bortsett fra hjemme så klart), og utendørs der det ikke er lett å holde stor nok avstand til folk. Har aldri opplevt å blitt sett rart på/latterliggjort/gjort narr av. Har ikke hørt om andre som har det heller.

Jeg tror du kjeder deg i kveld, jeg. 

Skrevet

Pendler til Oslo på en semiregulær basis og har nesten ikke sett noen med munnbind, men dette var merkbart annerledes idag! Er fortsatt en liten minoritet, men nede ved Oslo S var det idag 1 av 200 som brukte munnbind eller noe, og det er stor endring! Det begynner definitivt å bli en svak endring her! (Jeg er selvsagt en av de MED munnbind).

Skrevet
2 minutter siden, Munti skrev:

Jeg bruker munnbind innendørs (bortsett fra hjemme så klart), og utendørs der det ikke er lett å holde stor nok avstand til folk. Har aldri opplevt å blitt sett rart på/latterliggjort/gjort narr av. Har ikke hørt om andre som har det heller.

Var litt obskure blikk i starten, det må sies! Tror ikke folk skuler for å være ekkel liksom, men heller at det er uvant med munnbind i bybildet. Da blir alt plutselig mye mer seriøst! Wuhan-viruset blir ikke lenger noe vi ser på TV, men noe vi har blant oss. Jeg kan forstå det, men nå begynner ihvertfall Oslofolk å slutte fred med at vi har viruset her (og masker). Kommentarer fikk jeg bare i mai da smitten var lav.

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor det? Du er redd for å bli latterliggjort?

Hehe nei ser ikke behovet før det bli påbudt

• Liker 3
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har sett nok av folk nevne det her på forumet, at de vil men ikke tør fordi de er redde for å bli flaue.

• Liker 4
Skrevet
7 timer siden, Munti skrev:

Jeg ble tatt bilde av når jeg handlet i februar med åndedrettsvern og vernebriller på. Fint å høre at det er blitt bedre.

• Liker 6
Skrevet
7 timer siden, Den Sagnsomsuste skrev:

Var litt obskure blikk i starten, det må sies! Tror ikke folk skuler for å være ekkel liksom, men heller at det er uvant med munnbind i bybildet. Da blir alt plutselig mye mer seriøst! Wuhan-viruset blir ikke lenger noe vi ser på TV, men noe vi har blant oss. Jeg kan forstå det, men nå begynner ihvertfall Oslofolk å slutte fred med at vi har viruset her (og masker). Kommentarer fikk jeg bare i mai da smitten var lav.

I mai var smitten høy iforhold til nå. Smitten har gått jevnt ned siden nedstengning i mars. Den lå på 5.6 % nå er den på 1.8% av de testede. Ingen oppblomstring bare enorm økt testkapasitet. Skulle ønsket de var tydelige på dette i media, istedenfor å pakke det inn i fryktballen. Fhi da også tideligere  at det var ingen hensikt å teste friske mennesker, men det gjør de nå. Men de hadde nok ikke fått prakket på folk munnbind hvis de ikke var livredde. Nå blir svært få syke også så alt går veldig bra fremover. 

Anonymkode: e87c4...da8

• Liker 3
Skrevet

Ingen på KG som vil svare ærlig på spørsmålet til TS. Men jeg kan si så mye at de fleste synes det er flaut og pinlig å gå med munnbind. Vi nordmenn skal ikke skille oss ut. Les Janteloven.

Anonymkode: 0d99e...af8

• Liker 9
  • Opprett ny...