AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #1 Skrevet 14. august 2020 Jeg skjønner ikke helt hva som feiler meg, men jeg har etter jeg ble 25 bare blitt verre og verre. Er ikke sint hele tiden og jeg hjelper til veldig mye. Men så fort hun blir belærende eller noe blir jeg sint. Hun har holdt på siden barndommen. Jeg sier at hun må bli kvitt denne forferdelige uvanen. Jeg slenger også noen ganger ut at hennes metode er utdatert. Jeg føler jeg har blitt oppdratt feil. Hun er litt beskjeden som type, ikke stakkarslig tilbakeholden men hun viker veldig fort for andre og tenker veldig på ryktet sitt. Nesten så hun virker alt for selvhøytidelig rett og slett! Hun har faktisk grått, og sagt at «jeg vil ikke ha rykte på meg for å.......» ikke noe alvorlig i det hele tatt. Rett og slett tynnhudet. Og dette ser jeg dessverre at jeg bærer preg av. Jeg var aldri en sterk ung jente selv. Lett å tråkke på. Da kommer jeg med slik «ser hvor jeg har angsten fra ja». Jeg blir irritert når hun sier hvor dyrt alt er. Tror dette kan være grunnen til at alt føles vanskelig for meg. Jeg hadde alltid inntrykk av at alt var så vanskelig. Kanskje vi er fra en lav sosial klasse 🤔 ? Et par år siden, men jeg har også slengt om økonomien hennes. Søsteren min ville at vi skulle på restaurant sammen, vi hadde ikke spist ute på år og dag. Så sier mamma «nei» som vanlig og deretter «jeg er skrapet for penger» og da sa jeg «du er alltid skrapet for penger jo!» Siden jeg var barn var det slik «vet du hvor mye jeg må jobbe for det eller?» og hun var alltid den som måtte si «nei» og vi var alltid de som var ute på minst. Mine tanter og onkler hadde ofte ny bil og reiste på ferie , mens jeg alltid var hjemme. Hun er fremdeles veldig slik som ikke reiser ut. Søsteren min er tenåring nå og også hun føler veldig på det. At mamma liksom bare er hjemme.. Jeg er bare litt lei av at vi skal holde tilbake ubehagelig info. Jeg synes det er egoistisk av mødre å få mange barn hvis de aldri har råd til å gi dem et liv. Jeg sier ikke at det er stusselig hos henne, jeg sier bare at jeg av en eller annne grunn syns hun er svak. Og at jeg ikke liker at hun dro opp meg til å bli aå beskjeden... Anonymkode: 598e0...421
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #2 Skrevet 14. august 2020 Glemte å få med at hun er veldig hønemor. Jeg er sint for noe som skjedde da jeg var 6. Vi hadde besøk av tanter og onkler, deres barn var med. Kusine og fetter på 10 og 8 år. Og ei yngre kusine på 5. Vi gikk oss en tur uten å si fra. Da vi kom tilbake var tantene og onklene nesten uberørt. De sa bare at vi måtte si fra når vi drar et sted. Mens mamma var i tårer! Dette har gjort meg så sint!! Min søster er utadvendt og har hatt lett for å bli kjent med andre. Var på ferie med barnefar i fjor da de var sammen, og på nabogutten var en jente på hennes alder. Av far fikk hun lov å leke med denne jenta mens mamma nektet. Fordi hun hadde lest at det er xx% sjanse for at mannen i familien er pedofil. Altså, hun var redd for at faren til denne jenta skulle misbruke søsteren min. Jeg synes det er overreaksjon. Anonymkode: 598e0...421
TinaChristina Skrevet 14. august 2020 #3 Skrevet 14. august 2020 Huff. Og her sitter det unger rundt omkring som foreldrene både slår, misbruker og neglisjerer. Måtte du ha vært så heldig som de, for moren din høres jo helt grusom ut🙄
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #4 Skrevet 14. august 2020 11 minutter siden, CaramelDevil skrev: Huff. Og her sitter det unger rundt omkring som foreldrene både slår, misbruker og neglisjerer. Måtte du ha vært så heldig som de, for moren din høres jo helt grusom ut🙄 Ja det er ikke måte på hvor bra mor jeg har. Bør ta valg basert på hva hun synes er best Anonymkode: 598e0...421
TinaChristina Skrevet 14. august 2020 #5 Skrevet 14. august 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det er ikke måte på hvor bra mor jeg har. Bør ta valg basert på hva hun synes er best Anonymkode: 598e0...421 Kanskje du bør ta deg en pause fra henne. Det eneste rådet du kan få her, er jo at du bør prate med henne først. Du er jo voksen. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #6 Skrevet 14. august 2020 34 minutter siden, CaramelDevil said: Huff. Og her sitter det unger rundt omkring som foreldrene både slår, misbruker og neglisjerer. Måtte du ha vært så heldig som de, for moren din høres jo helt grusom ut🙄 Selvsentrerte foreldre kan faktisk gjøre stor skade. Anonymkode: 382d4...bd7 5
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #7 Skrevet 14. august 2020 Du ble sur for at moren din ikke hadde penger? Ha litt empati. Anonymkode: b3ed0...e51 2
SoWhat? Skrevet 14. august 2020 #8 Skrevet 14. august 2020 Du er 25 år, og det er på tide å ta tak i livet ditt og problemer du har. Å skylde på og å klandre moren din er en unnskyldning du bruker for å ikke ta tak selv. Du er voksen. Og helt ærlig så ser jeg ikke hva moren din har gjort som er så galt! Tror du at foreldre et feilfri? 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #9 Skrevet 14. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du ble sur for at moren din ikke hadde penger? Ha litt empati. Anonymkode: b3ed0...e51 Men hun har alltid vært den fattigste av sine søsken! Hun har alltid vært slik! Jeg vil ikke ha barn så lenge vi er så like. Hadde jeg hatt barn nå så hadde jeg også vært slik fattig mor. Men alt det andre her. Hun er den eneste som stod oppløst i tårer da vi barna dro fra hjemme en gang. Hun nekter søsteren min å bli kjent med andre barn fordi det er så stor fare for at far i denne familien er perofil. Er lei av at hun alltid er redd for alt Anonymkode: 598e0...421 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #10 Skrevet 14. august 2020 Er det fordi dette er et kvinneforum at det alltid blir så mye støtte til mor? Anonymkode: 598e0...421 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #11 Skrevet 14. august 2020 Kunne du vise noen følelser hjemme TS. Mange foreldre med traumer og påfølgende sykelig narsissisme har problemer med å takle barnas følelsesliv fordi det blir for mye for dem å håndtere. Hvis du aldri kunne vise sinne så må det en gang komme til overflaten og kanskje det tidspunktet er nå. Anonymkode: 382d4...bd7 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #12 Skrevet 14. august 2020 Men slik er nå moren din. Du er voksen og kan ta egne valg nå. Hvis du skal på restaurant, må du betale selv når du er voksen. Vil du på ferie, må du spare selv. Ikke alle har råd til luksus, og det er helt greit. Vil du heller vokse opp med rike foreldre, som ikke bryr seg om deg overhodet? Kun om penger og makt. Slik er min mann vokst opp. Preget for livet, ble behandlet dårlig. Pengene var alt, ingen kjærlighet... Anonymkode: 1ea79...f5d
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #13 Skrevet 14. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kunne du vise noen følelser hjemme TS. Mange foreldre med traumer og påfølgende sykelig narsissisme har problemer med å takle barnas følelsesliv fordi det blir for mye for dem å håndtere. Hvis du aldri kunne vise sinne så må det en gang komme til overflaten og kanskje det tidspunktet er nå. Anonymkode: 382d4...bd7 Jeg tror du er inne på noe veldig sentralt her. Vokste opp med foreldre som hadde store problemer og jeg var veldig irritert på min mor i veldig mange år. Vi barna fikk ikke lov å gi uttrykk for negative følelser i det hele tatt, det ble bare ekstra problemer for dem. Så jeg skjønner ts veldig godt. Anonymkode: c53e3...013
SoWhat? Skrevet 14. august 2020 #14 Skrevet 14. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det fordi dette er et kvinneforum at det alltid blir så mye støtte til mor? Anonymkode: 598e0...421 Du er vel kvinne du også? Men du åpner jo med at du ikke vet hva som er feil med deg?! Hvis det er at du er lik moren din, så gjør noe med ting! Du kan ikke forandre henne. Du er 25 år, og da må du leve ditt liv som du føler er best for deg. Uavhengig av hvordan moren din er!
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #15 Skrevet 14. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kunne du vise noen følelser hjemme TS. Mange foreldre med traumer og påfølgende sykelig narsissisme har problemer med å takle barnas følelsesliv fordi det blir for mye for dem å håndtere. Hvis du aldri kunne vise sinne så må det en gang komme til overflaten og kanskje det tidspunktet er nå. Anonymkode: 382d4...bd7 Fikk vise følelser hjemme. Er mer det at jeg har sett at mamma ble styrt av en hun ble sammen med. Jeg merket det jo, men var et lite barn så trodde det bare var slik. Hun har sagt ting etter jeg ble voksen. At hun ble avhengig. Så avhengig at hun gråt da mannen hennes skulle på en ferie for hun orket ikke være alene med oss hjemme for hun visste knapt hvordan hun skulle gjøre alt. Hun har alltid vært belærende. Hun har også alltid lagt vekt på at jeg skal bli selvstendig men hele tiden jeg skulle velge ting så har hun legge seg opp i det. Alltid brukt skjult manipulasjon, skremme meg som om jeg var en unge fra å gjøre ting. Når jeg var 15 ville jeg ha piercing men da sa hun at hun hadde lest om ei som fikk stygg infeksjon. Jeg spurte hvor bladet er så sa hun alltid at det er i bunken, men fantes et ikke og da var det alltid kastet. Jeg skjønner jo at hun har gjort mye slik. Irriterer meg grusomt. Og jeg trodde på det der og da, men jeg er redd for at jeg har arvet hennes lettlurte hjerne. Anonymkode: 598e0...421
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #16 Skrevet 14. august 2020 Du går rundt i en alder av 25 og er sint på moren din fordi hun var redd for deg engang du stakk hjemmefra når du var 6 år? Altså hva?😂😂 Moren din er nok en sart sjel, hun skulle sikkert ønske hun kunne vært annerledes selv. Dårlig gjort av deg å stadig poengtere de negative sidene hennes. Du trykker henne ned og ned. Ta heller vare på henne så lenge du har henne. Husk at det ikke er en selvfølge å ha en mamma. Anonymkode: 592c2...d4f 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #17 Skrevet 14. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hun har alltid vært den fattigste av sine søsken! Hun har alltid vært slik! Jeg vil ikke ha barn så lenge vi er så like. Hadde jeg hatt barn nå så hadde jeg også vært slik fattig mor. Men alt det andre her. Hun er den eneste som stod oppløst i tårer da vi barna dro fra hjemme en gang. Hun nekter søsteren min å bli kjent med andre barn fordi det er så stor fare for at far i denne familien er perofil. Er lei av at hun alltid er redd for alt Anonymkode: 598e0...421 Vet du noe om barndommen hennes? Leser forøvrig at du kjenner på sinne og frustrasjon i situasjoner hun reagerer fordi hun så tydelig må være veldig glad i (og dermed også redd for at skal skje noe) Anonymkode: 1a213...356
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #18 Skrevet 14. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvsentrerte foreldre kan faktisk gjøre stor skade. Anonymkode: 382d4...bd7 Leser ikke om en selvsentrert mor. Eller... Brukte hun masse penger på seg selv da? At hun var redd for å bli oppfattet feil, bunner nok mer i en lav selvfølelse enn. Tror, som en over her skriver, at du må ta tak i ditt eget liv. Du blir ikke automatisk lik henne i det du selv mislikte med henne. Høres ut som du tar en offerrolle, og med denne gir skylden for ditt nåværende liv på din mor. Anonymkode: 1a213...356
Cinnamondiva Skrevet 15. august 2020 #19 Skrevet 15. august 2020 Vel, bare kutt henne ut. Gjerne for en periode. Stå opp for deg selv. Si til henne at hun kan ikke bestemme over deg lengre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå