Nappetass1 Skrevet 14. august 2020 #21 Skrevet 14. august 2020 Hvorfor føler du behovet for å dra andre ned i denne sammenhengen? Kan du ikke bare sutre over at du ikke får deg kjæreste som alle andre uten å snakke dritt om venninnene dine? Du virker helt ærlig ikke spesielt sympatisk, kanskje det er grunnen til at du forblir singel. 8
Aureka Skrevet 14. august 2020 #22 Skrevet 14. august 2020 Noen forhold er bygget på at en partner har behov for å være uunnværlig og den andre partneren trenger noen som kan ta vare på den. Andre på drama. Altså egentlig en ubalanse, men sammen så utfyller de hverandres (usunne)behov. Så hvis man er en sunn og selvstendig sjel som søker en annen sunn sjel, ja da må man noen ganger lete litt. Det er altså min teori:) 10
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #23 Skrevet 14. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen ganger blir man bare hektet av slike mennesker tror jeg. Kjæresten min kjeder seg lett, blir lett utålmodig og lei av ting. Jeg er en håndfull, for å si det sånn, og jeg tror litt av grunnen til at vi funker er at han aldri helt vet hvor han har meg, og det gjør at han ikke blir lei. Anonymkode: 910eb...2e8 Hva skjer den dagen han bestemmer seg for å bli en monk eller noe? Anonymkode: e5e80...940
Nymerïa Skrevet 14. august 2020 #24 Skrevet 14. august 2020 Noen mennesker tiltrekkes av krevende partnere. Det gjør garantert de mennene du nevner. Derfor hadde de ikke passet sammen med deg. Du ser det omvendt også; det er tråd etter tråd her inne om kvinner som er sammen med så håpløse menn at jeg knapt kan tro det. Samtidig vil de ikke høre snakk om å gjøre det slutt eller at de må få seg en ryggrad og stå opp for seg selv. 4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #25 Skrevet 14. august 2020 Det er ingen menneskerett å ha kjæreste Anonymkode: 034ea...8b3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #26 Skrevet 14. august 2020 Altså, man må jo bli forelsket, og så begynner man å elske hverandre. Man elsker personen, selv om ikke alt er perfekt. Det er jo det det handler om, at det er noe ekte, man vil være sammen med dette mennesket. Også takler man motgang, som at den ene får angst. Også blir man sterkere sammen. At du tenker at du er «full pakke» vet du jo ikke, du har jo aldri vært i et langvarig forhold. Jeg har noen evig single venninner. Og de mener nok selv at de «fortjener kjæreste» sånn som deg. Men jeg ser at det er mange ting ved dem som kan bli problematisk i et ordentlig forhold. Men det vet ikke de, fordi de har ikke prøvd det. Anonymkode: 3336a...317 5
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #27 Skrevet 14. august 2020 Jeg er en av de som alltid har hatt kjæreste. Har fått høre iblant at jeg ikke behandla kjæresten bra men jeg tror jeg stort sett har gjort det. En av de tingene jeg tror jeg gjør "rett", er det som er nevnt i tråden: ikke skjule personlighet, men heller vise fram hvem jeg er. Så er det litt take it or leave it. De vet hva de får. Har aldri gått inn for å bli et bra kjærsteemne. Men jeg blir lett betatt. Liker sex og å utforske seksuelt. Tenker ikke at et forhold og et vennskap er det samme. Har fått høre at jeg elsker folk på en sjarmerende måte. Jeg er litt sær da. For dominant på sikt, for en del. Men alltids nye som vil prøve... Anonymkode: 77e2e...cd5 2
miSs. Skrevet 14. august 2020 #28 Skrevet 14. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er uenig, fordi... - for det første, fordi det er min erfaring at menn sjelden faller for kvinner som ofrer personligheten sin og oppfører seg pent og pyntelig og gjør alt "rett". - for det andre, fordi det er nettopp er slike kvinner som ikke ofrer personligheten som TS beskriver i HI, som har fått seg kjæreste. - for det tredje, så er det også det de fleste rapporterer om her inne: Alt tyder på at det å legge bånd på personligheten er noe av det dummeste man gjør hvis man ønsker seg kjæreste. Ha heller en BRA personlighet, enn å skjule personligheten. Anonymkode: 27620...973 Det jeg mener med ofre litt av personligheten er at man må gjerne være litt rund i kantene. Jeg skriver jo ikke at hun bør være pen og pyntelig, men kanskje er ts for følsom? Kanskje er henne ikke så kompis mot mulige kandidater? Eller så har henne bare ikke møtt på den rette, jeg skrev utifra mine egne erfaringer.
Gjest Minesveiper Skrevet 14. august 2020 #29 Skrevet 14. august 2020 (endret) Du stiller to spørsmål ts. 1. Hvorfor får ikke jeg kjæreste? 2. Hvorfor får damer som tilsynelatende ikke har mye å bringe på bordet kjæreste? Det kan være en eller flere grunner til at du er singel. Mulig du er kresen, at du ikke viser deg på de rette arenaene, at du ikke inviterer menn inn til å ta initiativ osv. Når det kommer til det andre spørsmålet så kan det her også være flere forklaringer, eller en kombinasjon av flere forklaringer. Ut i fra egne erfaringer og det jeg har sett, så har mennesker en tendens til å se forbi dårlige handlinger fra noen de er tiltrukket av. Tiltrekningen kan fremdeles være der selv om den andre parten oppfører seg dårlig. En annen ting som man ikke snakker mye om er at menn generelt har lite muligheter på datingmarkedet. Datingapper fungerer ikke for den normale mann. Nettdating tilbyr ikke et bredt utvalg av damer, og menn får lite oppmerksomhet på sosiale arenaer. Med mindre man behersker det å møte damer på sosiale arenaer som innebærer å ta initiativ, så har man ikke stor suksess på datingfronten som en gjennomsnittsmann. Det gjør at menn er mer tilbøyelig til å ta det de får, siden de ikke opplever noe reelt alternativ. Endret 14. august 2020 av Minesveiper
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #30 Skrevet 14. august 2020 3 timer siden, Nappetass1 skrev: Hvorfor føler du behovet for å dra andre ned i denne sammenhengen? Kan du ikke bare sutre over at du ikke får deg kjæreste som alle andre uten å snakke dritt om venninnene dine? Du virker helt ærlig ikke spesielt sympatisk, kanskje det er grunnen til at du forblir singel. Signerer denne! Anonymkode: f8f31...1ac 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #31 Skrevet 14. august 2020 Å være flink til å suge pikk gir deg store fordeler. Er man flink så klarer ikke mannen å slå opp med deg fordi han blir avhengig av deg. Anonymkode: 0794b...ad9 1
miSs. Skrevet 14. august 2020 #32 Skrevet 14. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Å være flink til å suge pikk gir deg store fordeler. Er man flink så klarer ikke mannen å slå opp med deg fordi han blir avhengig av deg. Anonymkode: 0794b...ad9 😂😂😂😂😂 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #33 Skrevet 15. august 2020 Alle kan jo få kjæreste hvis man bare tar hva som helst. Du stiller kanskje høyere krav til en kjæreste enn dem? Ikke at det er galt altså, det er veldig bra. Jeg er en av dem som alltid har hatt kjæreste, men som aldri har hatt det bra fordi jeg har tatt det jeg har fått pga dårlig selvtillit. Det er ikke noe godt liv. Anonymkode: 71251...f8e 4
Gjest Den tredje Skrevet 15. august 2020 #34 Skrevet 15. august 2020 (endret) Som jeg ser det så handler dette om to statistiske ting og et "filosofisk" ønske fra "voksne mennekser". Det ene statistiske er at menn liker ting mer en mennesker, hvertfall mer enn hva kvinner gjør i snitt. Derfor er studier som ingengiør. (som omhandler ting 80% menn og 20% kvinner.) Hvor sosiale studier som sykepleie, er (80%kvinner og 20% menn.) sånn ca. av og til er det mer, av og til er det mindre. Det andre statistiske er at 90% av forhold, og ekteskap her i Norge datert 2019, har mannen høyere eller lik status som kvinnen. Og det filosofiske ønske jeg snakker om er at mennesker ønsker å ha meningsfylte liv. Og en tanke jeg ofte hører om å skape meningsfylte liv er gjennom å være nyttig til seg selv og andre, liksom ta ansvar for noe. At det de kan hjelpe sosialt, men også det en gjør på en måte ligger litt i linje med hva du er god til og hva du som person føler at en kan gjøre. Noe med at ønske og hva en er katabel til henger sammen på en eller annen måte. Et populært studie tema for noen år til bake var at: det er lettere for kvinner eller for menn å finne et meningsfylt liv. De aller fleste studiene kom frem til at kvinner hadde lettere å finne ut hva et meningsfylt liv er av seg selv uten opplæring, eller tja... Uten fokus på å finne ut av dette. Jeg kommer til å skrive det under litt som bestant. Men jeg må si at det er fortsatt mennesker som ligger blant de 10% som har lavere status enn sin partner, som også er denne ene mannen i sykepleie studier, som ikke er fokusert på ting, men heller det sosiale aspektet av livet. Men jeg fokuserer på det motsatte. Så vist vi tar denne ubrukelige kvinnen som er helt ubrukelig med angst osv. Så første tanke jeg har om henne er at hun har lav sosial status. Hun har lav nytte verdi. Samtidig virker hun ikke som en person som har fokus på fysiske ting, men heller sosiale ting. AKA derfor har hun sosial angst. Så denne kvinnen er det veldig lett å være til nytte for. Det er veldig lett å få en plass som føles meningsfylt rundt denne jenta. (Så klart du er irritert på henne. Men en person som elsker henne, hadde nok bare følt at dette er på sin plass...) Hvis en tenker på at forelskelse er rent biologisk osv... Liksom, duft, syn, osv matcher... Samme med dette sosiale nautet av en kvinne som er frekk mot gubben. Samme historie, veldig lett å være nyttig for henne... Svakhetene som du sier er bare der på bordet... Men dette tenker jeg om deg. Liksom om jeg skal være din partner, hva blir min rolle da? Vist du fikser alle dine egne problemer og er oppegående. Skjønner ikke helt hva du skal med meg da. Jeg ønsker jo å være brukelig til deg. Ja du tenker nok at du er selvstendig osv. Men er en selvstendig på feil måte, kan en ende med å dytte vekk folk også, siden en kan oppleves som lite inkluderende og tja... En deler ikke sine svakheter med hverandre som er veldig viktig for å på en måte bli kjent... Fordi en på en måte ikke har svakheter om en ikke inkluderer alle deler av livet sitt med sin partner. Det er en forskjell på å være selvstendig og ignorant over sine svakheter. På en måte er min kone det samme som deg. Hun klarer seg selv veldig fint. Hun var også singel i 8 år før vi ble sammen, og er lykkelig med hverandre. Hun hadde også holdningen om at hun var bedre enn andre. Men det gjorde egentlig bare henne mindre bevist på hennes svakheter og hva hun på en måte trengte en mann til, hva skal hun med en mann. Vi pratet en del om disse tingene om dette med svakheter osv... Vi fant ut at vi var nyttige til hverandre... til syvende og sist. Hun som ikke har svakheter hadde også svakheter, dog de er ikke like tydlige som miss sosialangst osv. Men de tingene hun trengte var fortsatt ting som kanskje alle mennesker trenger. Mye av dette tenker jeg er egentlig generelt for alle kvinner kanskje verdt å si til en potensiel partner... 1. Mye stress gjør at kroppen lager dårligere fostervann og næring til baby. siden kroppen tar mer næring til seg selv, og kroppen vil instruere at barnet blir født inn i en stresset situasjon, som kan være lite hensiktmessig siden dette kan føre til ting som ADHD feks. Så det å ha en mann som fikser ting under graviditet og er pålitlig. Veldig viktig. Og en fin rolle å gi en potensiel manne partner. Det er fint ansvar som han mest sannsynlig vil finne meningsfylt. Jeg gjør det i hvertfall! 2. Menn er generelt mer fysisk sterk og utholden en kvinner. Men vi lever også i et samfunn hvor dette ikke har så mye å si lengre. Det finnes pistoler, og det skjer sjeldent slosskamper. (så det er litt ut av vindu.) Men på tanke med (80/20% menn/kvinner ingengiør studie) Så tenker jeg det er viktig å kunne finne eller gi ham en rolle som omhandler å fikse fysiske ting, kanskje bil, hus, eller bare så enkelt som penger. Han er nyttig fordi han kan kjøpe vekk problemer. Det er en fin rolle. haha, kjerringa mi bruker meg litt til penger. Jeg vet det, jeg bryr meg egentlig ikke. Fordi det er bare en ting jeg er nyttig på. Jeg kan kjøpe vekk mye stress om noe skulle være problematisk. Feks. vi skulle på resturant i forrige uke og det var stengt. Vel, da dro vi bare på resturanten siden av. Ja, den var dyrere osv. Men jeg var den som fikset problemet i den situasjonen. Vist jeg hadde vært fattig så ser jeg ikke feilen i å kunne bare dra innom butikken og grille litt ute. (Liksom fikse fysiske ting, grill og sted å sitte.) [Det var noe jeg gjorde da vi var studenter...] 3. Livsmål tenker jeg er en annen ting. Men en veldig vanskelig ting å skulle finne en rolle for. Men de allerfleste mennesker har livsmål. Det er vanskelig å oppnå livsmålene sine. Det er enda vanskeligere å oppnå livsmålet sitt alene. Men livsmål er veldig vanskelig å snakke om på et generelt plan, fordi det er så individuelt. Men jeg kan si noe om hva Kona mi gjør. Så kona mi hun ønsker å bygge hus for mennesker. Det å ha et trygt hjem er veldig viktig for henne. Det er en av hennes livsmål å bygge hus, og hjelpe andre å finne sitt drømme hjem. Men hun kommer opp i mange problemer når hun prøver å oppnå det livsmålet. Vanskelige kunder, vanskelige tall, vanskelige kolegaer, dilemmaer og situasjoner som er veldig tøffe. Det her er også en rolle jeg har. Ha åpen og ærlig dialog med henne. (nå er jeg veldig bevist på hva den åpne dialogen gjør med henne og hvordan det gjør henne sterkere i å oppnå sitt livsmål. Men det er ikke tilfelle hos alle, så kanskje verdt å si takk og at en setterpris om en gjør slike ting.) Når hun har en vanskelig kolega. Så er det ikke alltid lett å prate med andre kolegaer og sjefen sin. Fordi ofte så ønsker en ikke å gjøre livet til kollegaen vanskeligere, selv om de er en vanskelig kolega. Noe som ofte skjer, er at det å prate med sjefen blir tatt som "dritt prat med sjefen." og nå kan vi ikke samarbeide som kolegaer lengre, fordi du har vist hvem du allierer deg med. Det skjer jo fort at en gjør livet til folk vanskeligere i slike tilfeller. Da har jeg en rolle som egentlig ikke har noe med arbeidsplassen hennes å gjøre. Men jeg er en person som er trygg samtidig som at jeg ikke er farlig for å skape "dritt prat og ryktespredning" rundt den ene kolegaen på jobben. Det er veldig viktig å kunne ha muligheten til å ha slike prater. Det er en rolle jeg også har. Jeg føler meg nyttig for å kunne tilby min partner noe slikt. https://www.youtube.com/watch?v=dH6GxMrguH4 Her har du en lenke også. Poenget er ikke å være denne svake ynkelige jenta som må ha redding fra problemene sine. Det omhandler at menn ønsker å være nyttige mennesker, mens som skrevet over. (dette er en svakhet hos mannen.) Det er at menn ofte ikke vet helt hvordan de kan være nyttig så de har ofte behov for noen tips om hvordan de kan være nyttig. Det er akkurat dette videoen over også tar for seg. Jeg er mann, jeg håper jeg var nyttig til deg nå. Det hadde gjort meg glad hvertfall.... xD Men du må nesten si ifra... Endret 15. august 2020 av Den tredje
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #35 Skrevet 16. august 2020 Akkurat samme her... forstår det virkelig ikke..!! Er 40 år, og har i prinsippet vært singel hele veien. Har også hele pakken. ser bra ut, god utdannelse, god jobb, god økonomi, masse venner, god trygg familie, selvstendig og «sterk». kanskje d er d siste? for selvstendig og trygg?? Dvs at jeg ikke trenger å reddes? Anonymkode: d741a...4b6 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #36 Skrevet 16. august 2020 Tror ikke man trenger å "reddes", akkurat, men vise at man trenger noen, kanskje. At man er litt søkende. Ikke hjelpeløs, men litt på leit. Det kan være så enkelt som å oppsøke et nytt miljø aleine, uten bestevenninna. Jeg ga søstera mi dette rådet, og nå er hun nygift:) Anonymkode: 77e2e...cd5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #37 Skrevet 16. august 2020 Du minner meg om en venninne jeg har, som er singel og stadig lurer på hvorfor. Hun er utrolig pen, veltrent, klarer seg selv, utdannet, fin jobb, reiser og koser seg ellers i livet. Men hun er SÅ kresen! Den ene beileren etter den andre blir sendt på dør, uten at hun forstår hvor skoen trykker. Vi andre ser det jo, hun henger seg opp i tullete bagateller, og ønsker en mann som skal passe inn i hennes illusjon om et samlov. I stedet for å være åpen for endring, ta sjansen og hoppe i et eventyr. Hun er veldig A4 utad, og har en masse med prinsipper hun tror er viktige for å finne en mann for da fremstår hun som ordentlig kjærestemateriale. Feks er det uaktuelt med one night stand, eller å ha sex med noen hun bare har datet én gang eller to. Det er fint og flott å være litt prinsippfast, men når man aldri gjør noe utennom den vante hverdagen sin så blir man fryktelig låst i et mønster. Jeg tror ikke hun har hatt sex på flere år, og det er neppe pga mangel på tilbud for hun er nydelig. Hun er også veldig snill og en fin person, det bare kommer ikke frem da hun aldri klarer å slappe ordentlig av rundt menn. Hun kan også kommentere at jeg er så heldig som fant mannen min så tidlig, og at han er så "perfekt". Da prøver jeg å fortelle at han er som veldig mange andre menn, men at vi fant vår egen greie som fungerer veldig fint for oss og at vi stadig må jobbe med forholdet for å holde ting ved like. Det er ikke slik at det var full klaff fra første date og så er livet en lek etter det. Anonymkode: 3f178...40e 3
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #38 Skrevet 16. august 2020 På 14.8.2020 den 19.00, AnonymBruker skrev: Er uenig, fordi... - for det første, fordi det er min erfaring at menn sjelden faller for kvinner som ofrer personligheten sin og oppfører seg pent og pyntelig og gjør alt "rett". - for det andre, fordi det er nettopp er slike kvinner som ikke ofrer personligheten som TS beskriver i HI, som har fått seg kjæreste. - for det tredje, så er det også det de fleste rapporterer om her inne: Alt tyder på at det å legge bånd på personligheten er noe av det dummeste man gjør hvis man ønsker seg kjæreste. Ha heller en BRA personlighet, enn å skjule personligheten. Anonymkode: 27620...973 Helt enig! Vis personligheten din og vis at du er keen. Veldig lett å bli friend zoned hvis du prøver å være kompis. Spill på femininiteten din, åpne deg opp og vær sårbar. Men still litt krav slik som disse andre damene. Ikke vær en nikkedukke. Han som er sammen med hun som ikke klarer noen ting føler seg sikkert som helten hennes. Han andre høres ut som han er fullstendig kuet og tør sikkert ikke gjøre en dritt. Han er det bare synd på... Anonymkode: aced7...bcb 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2020 #39 Skrevet 16. august 2020 Du har bare ikke vært på riktig sted til riktig tid enda. Anonymkode: 5a59f...baa
Traktor Skrevet 16. august 2020 #40 Skrevet 16. august 2020 (endret) På 14.8.2020 den 16.40, AnonymBruker skrev: Så har jeg mange venninner som er i langvarige forhold. En av disse er ei som er veldig hjelpesløs uten kjæresten sin. Hun har angst og det er han som må ordne alt. Tlf samtaler, betaling i butikk/restaurant, henting og bringing av barn osv. Jeg var på en miniferie med denne venninna en gang og da var det jeg som tok over rollen til kjæresten. Hun turte ingenting og var ganske kravstor uten å vise noen form for takknemlighet. Jeg måtte ordne og styre sånn at vi fikk gjort det vi hadde planlagt av aktiviteter mens hun var helt passiv. Jeg var ganske sliten når jeg kom hjem fordi jeg følte meg som en butler på den turen. Nå blir jeg sikkert hengt, men la gå. Det er faktisk en del menn som ikke nødvendigvis er opptatt av 100% likestilling i alt i et forhold, og ønsker å ta seg av henne. I den ene enden har du de litt "matcho" som ønsker seg et forhold mer slik det var før. Og i den enden har du de litt mer sjenerte og usikre som rett og slett ønsker seg et slik forhold for å slippe å stadig bekymre seg for at hun kommer til å forlate ham for noe bedre. Endret 16. august 2020 av Traktor 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå