Gå til innhold

Planleggingsdager akkurat det vi trengte nå!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler ar våren og sommeren har vært en eneste lang planleggingsdag. Ungene er leie av å være hjemme, osv. Jeg kjenner jeg klikker snart😅 Andre i samme båt?

Anonymkode: c7197...696

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk Nasse Nøff for pensjonerte besteforeldre som elsker å være barnevakt, sier nå bare jeg.. Ja, vi fikk MER enn nok av å gå hjemme først i ukesvis i vår, og nå i sommerferien.. 

Anonymkode: cad20...dfb

• Liker 4
Skrevet

Det at koronar kom er jo ikke lærerne sin feil. 

Skoler og barnehager trenger nok planleggingsdag rett før skolestart fordi de de siste 2 ukene har blitt kjent med barn og foreldre via SFO. Det er mye lettere å gjøre klart klasserom, planer og forebyggende arbeid nå enn at planarbeidet blir gjort for en barnegruppe man ikke kjenner. 

Full forståelse for at plandag kommer rett før skolestart. 

• Liker 16
Skrevet

Her har barnehagen 2 planleggingsdager etter hverandre så det blir 4 dagers opphold midt i tilvenningperioden.. Merkelig opplegg. Regner med vi må omtrent må starte tilvenning på nytt på mandag med lillemor. 

Anonymkode: 5b5c3...e6e

• Liker 13
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler ar våren og sommeren har vært en eneste lang planleggingsdag. Ungene er leie av å være hjemme, osv. Jeg kjenner jeg klikker snart😅 Andre i samme båt?

Jeg syntes det er utrolig at det er to måneders sommerferie og så må de begynne med plandager. Hvorfor er det viktig at lærere har to måneder ferie?? Kunne de ikke begynt to dager før barna var ferdige med ferien sin? Når de kommer på skolen så er det vel møter (kaffeslabberas). 

Anonymkode: cadec...24e

• Liker 20
Skrevet

Jeg har stor forståelse for plandagene, men i år kan jeg ikke si meg like forståelsesfull. 

• Liker 12
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes det er utrolig at det er to måneders sommerferie og så må de begynne med plandager. Hvorfor er det viktig at lærere har to måneder ferie?? Kunne de ikke begynt to dager før barna var ferdige med ferien sin? Når de kommer på skolen så er det vel møter (kaffeslabberas). 

De har da ikke 2 mnd ferie, de har akkurat like lang ferie som resten av oss, resten er avspasering. 

• Liker 28
Skrevet
1 minutt siden, LoppeLiten skrev:

De har da ikke 2 mnd ferie, de har akkurat like lang ferie som resten av oss, resten er avspasering. 

Dette. Dessuten er (i alle fall her) plandagene onsdag-fredag før skolestart. SFO er riktignok stengt de tre dagene etter en drøy ukes tilbud etter feriestengt, men plandagene er fortsatt i ungenes skoleferie.

Anonymkode: 4a758...d2c

• Liker 15
Skrevet
3 minutter siden, LoppeLiten skrev:

Det vet alle at er sprøyt. Det er «avspasering». 

Anonymkode: efa90...4d0

• Liker 28
Skrevet

Barnehagen datteren min går i valgte faktisk bort planleggingsdager denne uka. De følte de hadde hatt nok stengt i mars/april, og de klarer å gjennomføre planlegging mens barna sover duppen sin. Det synes iallfall jeg var veldig ålreit :) 

Anonymkode: 4ebe8...35d

• Liker 21
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er hjertelig velkommen til å ta en 5 årig utdannelse, slik at du også kan få "avspasering". Hvis du etter utdannelsen din gjør jobben din etter minstenorm skal jeg love deg at du også er glad for avspaseringen, i tillegg til ferien. 

Anonymkode: e5223...c6e

• Liker 30
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Barnehagen datteren min går i valgte faktisk bort planleggingsdager denne uka. De følte de hadde hatt nok stengt i mars/april, og de klarer å gjennomføre planlegging mens barna sover duppen sin. Det synes iallfall jeg var veldig ålreit :) 

Jeg hadde aldri gått med på den ordningen. Snakk om å undergrave jobben de gjør, som føler at de har så lite å gjøre at det kan ordnes i sovetiden! 

• Liker 27
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel like mye "avspasering" som i alle andre yrker mest sannsynlig.

Lærere har et komprimert arbeidsår, og flere arbeidstimer pr uke de ukene de ikke har ferie eller avspaserer. 

Plandagene ER i barnas ferie. Virker ikke som dere er så glade i barna deres egentlig. Ikke vil dere være sammen med dem, og ikke ønsker dere å gi dem et godt og planlagt tilbud i skole og barnehage. Merkelig. 

Anonymkode: e3f33...a19

• Liker 28
Skrevet

Vi har hatt 3 planleggingsdager på skolen der sønnen min går, og vi har brukt disse til å kose oss på stranda😊

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde aldri gått med på den ordningen. Snakk om å undergrave jobben de gjør, som føler at de har så lite å gjøre at det kan ordnes i sovetiden! 

Men allikevel så er det en god barnehage, med fornøyde barn og blide ansatte. Dog liten, er bare en avdeling. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er jo gull med ekstra fridager sammen med barna sine vel? Er vel derfor man får barn, for å være sammen med de, eller? 

Jeg er drittlei av å høre på foreldre som klager hver gang de må være sammen med barna sine!

Og planleggingsdager trenger vi for å gjøre jobben vår, og for å gi barna deres et godt pedagogisk opplegg. 

Anonymkode: cadd2...0b3

• Liker 29
Skrevet

Synes det passer dårlig når så mange barn er under tilvenning. Har akkurat hatt 5 uker ferie de to eldste og minsten har hatt tre dager tilvenning og nå tre dager fri før vi begynner igjen. 

Anonymkode: 207d9...271

• Liker 3
Skrevet

Nei, ikke i samme båt.

Jeg for min del kjente at det var deilig med ett lite avbrekk fra jobb, så det passet meg utmerket 😊 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er avspasering. Og planleggingsdagene er i ferien til barna. 

Anonymkode: ec336...16b

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...