Gå til innhold

Ingen planer om gratis munnbind, nei

Fremhevede innlegg

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så om du har dårlig råd klarer du ikke finne noe gammelt tøy bakerst i skapet (en t-skjorte du ikke liker, en gammel håndduk, et brukt tøynett), klippe, sy litt, feste strikk og ta på?

Hvor hjelpeløse og tiltaksløse skal vi som samfunn ta høyde for at folk er? Dersom du ikke klarer lage et munnbind så er sjansen lav for at du evner følge smittevern-instrukser. De to er omtrent på samme vanskelighetsgrad. En - nybegynner.

Anonymkode: 7dc65...075

Greier fint å følge smittevern-instrukser, men når det gjelder sying er jeg helt "på jordet" 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, anonym 4545 skrev:

Greier fint å følge smittevern-instrukser, men når det gjelder sying er jeg helt "på jordet" 

Heldigvis er munnbind enkelt å få til. (Klart man kan jo gjøre det komplisert også). Og man trenger lite utstyr for å begynne. Det er mange oppskrifter på internett. 

Anonymkode: 14d58...c28

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Heldigvis er munnbind enkelt å få til. (Klart man kan jo gjøre det komplisert også). Og man trenger lite utstyr for å begynne. Det er mange oppskrifter på internett. 

Da får jeg sette i gang likevel da☺️

Skrevet
8 minutter siden, anonym 4545 skrev:

Klarer du å tre en tråd på en nål? Klarer du å stikke nålen ned i stoffet og opp igjen? Da klarer du å sy et munnbind. Finnes også tekstil lim som sikkert kan brukes til dette. 

Anonymkode: 36972...5a3

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, anonym 4545 skrev:

Da får jeg sette i gang likevel da☺️

Hurra :) kanskje du får en ny hobby oppi det hele. Det er som med pannekaker, den første blir litt orginal men det blir bra.:)

• Liker 1
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Står i VG. Så folk som er avhengig av å bruke kollektivtransport i Oslo må betale ågerpriser til apotekene. Verdens rikeste land my ass. 

Anonymkode: a87e5...063

Og hvor tror du statens penger kommer fra?

Skrevet

Forundrer meg ikke om mange av de som klager over dårlig råd til å kjøpe munnbind, er de samme som måtte dra på handletur i Sverige. Munnbind  kunne vært unngått om folk holdt seg hjemme. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Prøvde å blåse, skulle det stå.

Anonymkode: ad72e...c35

Hvordan får du puste skikkelig bak et sånt bind da, hvis det "omtrent ikke kommer luft igjennom"? 

Jeg antar det kommer rikelig med luft (og virus) inn på sidene, ovenfra og nedenfra.

Skrevet
28 minutter siden, Million skrev:

Hvordan får du puste skikkelig bak et sånt bind da, hvis det "omtrent ikke kommer luft igjennom"? 

Jeg antar det kommer rikelig med luft (og virus) inn på sidene, ovenfra og nedenfra.

Jeg har det samme munnbindet å det er ikke noe problem å puste i det pga det er altfor tynt og i elendig kvalitet! Her ble de kastet i søppelet. 

Anonymkode: 70826...bd8

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Munnbind er dyrt, men folk må no kunne klare å være litt mer kreativ enn å bare klage på prisen. Det går an å sy egne. 
Det går også an å spleise med andre. Feks kjøpe en 50 pakning og dele den med to - tre andre personer. 
Her er en YouTube video som viser hvordan en enkelt syr egne munnbind UTEN symaskin. 

Men her får man jo den vertikale sømmen som FHI av en eller annen grunn sier man ikke skal ha :klo:  

43 minutter siden, Million skrev:

Man puster jo ikke like godt med munnbind som uten, men jada, kommer litt luft inn her og der. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men her får man jo den vertikale sømmen som FHI av en eller annen grunn sier man ikke skal ha :klo:  

Man puster jo ikke like godt med munnbind som uten, men jada, kommer litt luft inn her og der. 

Hvis denne framgangsmåte for å lage munnbind ikke er rett i forhold til hva fhi sier, så finn en annen video da. Kryr av dem på YouTube. Sikkert ikke noe vanskeligere/enklere å lage dem slik fhi sier. 

• Opprett ny...