Gå til innhold

Ingen planer om gratis munnbind, nei

Fremhevede innlegg

Gjest theTitanic
Skrevet

Men apotek burde ikke tjene penger på å selge munnbind. De burde selges til kostpris. Apotekkjeder som selger munnbind dyrere enn kostpris er gribber, og det burde ikke være lov. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja, de som har mistet jobben grunnet koronatiltak og måtte vente månedsvis på nav. 

Anonymkode: a87e5...063

Da har de vel ingensteds å dra uansett. Munnbind hjemme er ikke påbudt.

Anonymkode: 958ae...4e6

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Catalina Culès skrev:

Hva med de fattige ? Munnbind er ikke akkurat billig. 

Ikke akkurat dyrt heller. Kjøp et tekstilmunnbind du kan bruke flere ganger. Høye var ganske klar på at det er nok. 

Anonymkode: 3f04c...8f0

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke akkurat dyrt heller. Kjøp et tekstilmunnbind du kan bruke flere ganger. Høye var ganske klar på at det er nok. 

Jeg snakker ikke om meg selv, jeg tenker på uføre, sosialklienter, trygdede osv

Skrevet

Ikke faen om jeg skal bruke penger på munnbind. 50stk for 700kr?! Er  jo helt sykt. Man må bytte munnbind flere ganger om dagen. Uansett om det blir påbudt kommer jeg ikke til å kjøpe det. Er det et land som har råd til å gi ut gratis munnbind så er det Norge!

Anonymkode: 249df...0a0

• Liker 2
Skrevet

Har akkurat kjøpt 10 tøymunnbind for 200 kr og siden de er gjenbruk så kan det ikke påstås at det er så sinnsykt dyrt. 

Anonymkode: 4bd06...d7b

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har de vel ingensteds å dra uansett. Munnbind hjemme er ikke påbudt.

Anonymkode: 958ae...4e6

Jo, noen av oss må faktisk det. Jeg er på sykehuset flere ganger i uka grunnet sykdom.

Anonymkode: 06808...e17

Skrevet
1 time siden, Pterinochilus skrev:

Det er en del studenter f.eks. som er nødt til å ta kollektivtransport til og fra skole og som ikke nødvendigvis har råd til engangsmunnbind med de prisene vi har nå. Gratis munnbind vil antageligvis føre til mye svinn, så en lav makspris er sannsynligvis bedre.

Men de trenger jo heller ikke engangsmunnbind. Tekstil holder.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skal vaskes på 60 grader!

Anonymkode: 687a7...da3

Ja, men har man ikke varmt vann i kranen da? Det er opptil 70 C her, etter hva jeg vet. Er vel bare å legge den i bløt i så varmt vann. Trenger ikke kjøre en hel vaskemaskin for det.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Står i VG. Så folk som er avhengig av å bruke kollektivtransport i Oslo må betale ågerpriser til apotekene. Verdens rikeste land my ass. 

Så om du har dårlig råd klarer du ikke finne noe gammelt tøy bakerst i skapet (en t-skjorte du ikke liker, en gammel håndduk, et brukt tøynett), klippe, sy litt, feste strikk og ta på?

Hvor hjelpeløse og tiltaksløse skal vi som samfunn ta høyde for at folk er? Dersom du ikke klarer lage et munnbind så er sjansen lav for at du evner følge smittevern-instrukser. De to er omtrent på samme vanskelighetsgrad. En - nybegynner.

Anonymkode: 7dc65...075

• Liker 4
Skrevet

Her selger de veldig billig munnbind! 

Screenshot_20200814-192749_Wish.jpg

Anonymkode: 70826...bd8

• Liker 1
Skrevet

Så om du har dårlig råd klarer du ikke finne noe gammelt tøy bakerst i skapet (en t-skjorte du ikke liker, en gammel håndduk, et brukt tøynett), klippe, sy litt, feste strikk og ta på?

Hvor hjelpeløse og tiltaksløse skal vi som samfunn ta høyde for at folk er? Dersom du ikke klarer lage et munnbind så er sjansen lav for at du evner følge smittevern-instrukser. De to er omtrent på samme vanskelighetsgrad. En - nybegynner.

Er det så vanskelig å skjønne at de en lager selv hjelper ikke mot noe?? Er en grunn til at IKKE er godkjent på fly!

• Liker 2
Skrevet

Nei, ikke alle har symaskin og ikke alle kan sy. Gammelt tøy er heller ikke godkjent som munnbind. 

• Liker 1
Skrevet

Trenger ikke å ruinere seg, jeg har kjøpt et stoffmunnbind til ca 200 kr. Tenker å pakke det ned i en ziplockpose mellom bruk og vaske det hver helg. 

Anonymkode: 57b86...399

• Liker 1
Skrevet

Har akkurat kjøpt 10 tøymunnbind for 200 kr og siden de er gjenbruk så kan det ikke påstås at det er så sinnsykt dyrt. 

Anonymkode: 4bd06...d7b

Zalando sine regner jeg med? Kjøpte de å er utrolig skuffet! De går rett i søppelet. De er jo tynne at de hjelper ikke mot noe som helst! Bomkjøp!

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Trenger ikke å ruinere seg, jeg har kjøpt et stoffmunnbind til ca 200 kr. Tenker å pakke det ned i en ziplockpose mellom bruk og vaske det hver helg. 

Anonymkode: 57b86...399

Joda men holder jo ikke bare med en. Skulle hvertfall hatt minst 3 når jeg må ta bussen 2 ganger om dagen. Da er en oppe i 600 kr bare på munnbind å det ER dyrt!

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, theTitanic skrev:

Men apotek burde ikke tjene penger på å selge munnbind. De burde selges til kostpris. Apotekkjeder som selger munnbind dyrere enn kostpris er gribber, og det burde ikke være lov. 

Apotekene skal lønne sine ansatte. Klart de skal tjene penger på det de selger. 

• Liker 1
Skrevet

Jo, noen av oss må faktisk det. Jeg er på sykehuset flere ganger i uka grunnet sykdom.

Anonymkode: 06808...e17

Pasienttransport?

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her selger de veldig billig munnbind! 

Screenshot_20200814-192749_Wish.jpg

Noen gang handlet på wish før? Leveringstid er minst 1 mnd vanligvis 1-3 mnd. Og alt de selger der er bare søppel. Koster 13 kr for en grunn. Sikkert ikke godkjente munnbind heller

• Liker 4
Skrevet

Du fremstår ikke akkurat som så veldig smart da. Sier seg selv at det ikke holdet med ett munnbind når en tar buss 2 ganger om dagen,itellegg til at kanskje må innom butikken etter middag å da er det allerede gått 3 munnbind bare på en dag. Så hjelper jo ikke bare kjøpe en for en trenger minst 2. Å hvis hver koster 200 kr så er vi oppe i 600 kr bare for munnbind å det ER dyrt for oss som har dårlig råd.

• Liker 1
  • Opprett ny...