Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

snuppa er en noen dager fra 4 mnd (men kom 2 uker før tiden) hun har den siste uken kun sovet en halvtime i slengen på dagtid (for to uker siden sov hun timesvis) å en time å to på natten. hun spiser mer og oftere på natten en før, og spiser ca 200ml rundt 8 ganger i døgnet. jeg er så sliten, ungen er konstant grinete. er det innafor med grøt? ja jeg vet om søvnregresjon 

Anonymkode: 0e14b...c28

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan starte med smaksprøver ja, men bare vær obs på at det ikke nødvendigvis løser noe i forhold til søvn. Ville også startet med grønnsaksmos som første mat, da grøt kan være hardt for magen. 

Anonymkode: a01aa...73e

• Liker 1
Skrevet

Ville ventet et par uker. Du kan uansett ikke gi mer enn en liten skje av gangen når du skal innføre fast føde. 

Grøt hadde absolutt null påvirkning på søvnen her, forøvrig. Sorry, vi håpet også at det skulle automagisk løse alle søvnproblemene, men her hjalp det null og niks. 

Anonymkode: 846c5...a4f

Skrevet

Sov mye bedre etter vi ga grøt, ville bare begynt å gi. 

Anonymkode: dd9a5...de1

• Liker 1
Skrevet

Du kjenner din baby best så ville ikke tatt råd fra KG på akkurat det der. Når det er sagt er det nok søvnregresjonen som gjør at hun våkner så ofte, ikke nødvendigvis sult. Vår fortsatte med enda hyppigere oppvåkninger om natten etter at søvnregresjonen hadde gått over, bare enda verre, typ hver time, og da begynte vi med grøt etter råd fra både lege og helsestasjon, men grøten har ikke gjort noe særlig med nattesøvnen, våkner akkurat like ofte som før for å spise. Men under søvnregresjonen lærte jeg i alle fall forskjell på oppvåkning pga søvnsykluser og sult, så da måtte vi finne andre metoder for å få mini til å sovne igjen. 

Anonymkode: 708a7...335

Skrevet

Vår sov ihvertfall bedre etter at vi begynte å gi grøt i den alderen.

Anonymkode: b82fa...a1e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...