AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #1 Skrevet 14. august 2020 Jeg har i sommer hatt en ekstrajobb som tilkallingsvikar i kommunen, ved siden av hovedjobben min. Jeg har fått tildelt rundt 10 vakter i august/september hvor jeg sto som tilgjengelig. Jeg ser nå at jeg har tatt på meg litt for mye, siden jeg også studerer på fulltid, og tenker å si opp denne vikar-jobben. Det står i kontrakten at jeg ikke har noen oppsigelsesfrist. Noen som vet hva som gjelder når jeg allerede har fått tildelt vakter flere uker frem i tid? Regner med at det fortsatt ikke er noen oppsigelsestid, men ble allikevel litt usikker. Anonymkode: af8e4...1e7
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #2 Skrevet 14. august 2020 Hva står det i kontrakten din? Anonymkode: f7948...59c 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #3 Skrevet 14. august 2020 Tenker du å ikke ta vaktene du har blitt tildelt? Anonymkode: 16941...751
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #4 Skrevet 14. august 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva står det i kontrakten din? Anonymkode: f7948...59c Hvis det hadde stått noe om dette i kontrakten hadde jeg ikke spurt her😉 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker du å ikke ta vaktene du har blitt tildelt? Anonymkode: 16941...751 Ja, tanken var å slutte på dagen, siden jeg ikke har oppsigelsesfrist, men om det også gjelder når jeg har fått tildelt vakter. Anonymkode: af8e4...1e7
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #5 Skrevet 14. august 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det hadde stått noe om dette i kontrakten hadde jeg ikke spurt her😉 Ja, tanken var å slutte på dagen, siden jeg ikke har oppsigelsesfrist, men om det også gjelder når jeg har fått tildelt vakter. Anonymkode: af8e4...1e7 Lol. Uansett skal du vel bruke de som referanse en gang, så jeg ville nok ha sagt opp og jobbet de oppsatte vaktene. Anonymkode: f7948...59c 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #6 Skrevet 14. august 2020 Du har ingen oppsigelsestid, nei, men du har plikt til å jobbe de vaktene du har takket ja til. Anonymkode: 77e15...c53 2
alabaster Skrevet 14. august 2020 #7 Skrevet 14. august 2020 Du kan si opp med en måneds varsel som begynner første i påfølgende måned. Leverer du oppsigelse i august, er du forpliktet til å jobbe på allerede oppsatte vakter i august og september.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #8 Skrevet 14. august 2020 29 minutter siden, alabaster skrev: Du kan si opp med en måneds varsel som begynner første i påfølgende måned. Leverer du oppsigelse i august, er du forpliktet til å jobbe på allerede oppsatte vakter i august og september. Takk for svar😊 Anonymkode: af8e4...1e7
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #9 Skrevet 14. august 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har ingen oppsigelsestid, nei, men du har plikt til å jobbe de vaktene du har takket ja til. Anonymkode: 77e15...c53 Dette! Er selv tilkallingsvikar i en bedrift. I praksis er hver vakt et nytt arbeidsforhold. Nå har jeg ikke fått vakter siden mars da den bedriften er i en bransje som er hardt rammet av corona-situasjonen og om jeg får meg en annen jobb kan jeg bare sende HR beskjed om at jeg sier opp "stillingen" min. Hadde det vært normalsituasjon og jeg hadde fått tildelt vakter fremover er jeg i forpliktet til å jobbe de vaktene, med mindre jeg får en annen tilkallingsvikar til å ta vaktene og sjefen godkjenner det. Snakk med sjefen din, kanskje noen andre gjerne vil jobbe mer fremover og vil ta noen av (eller alle) vaktene dine? Anonymkode: 392ae...481
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå