AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #1 Skrevet 14. august 2020 Har gått Indøk på NTNU med spesialisering i Marin Teknikk. Angrer litt på at jeg valgte den retningen, da det har vært lite programmering. Har hatt et grunnkurs i IT og syntes programmering var ganske vanskelig og fikk D i faget etter svært laber innsats. Men jeg skjønner jo nå at det er trening som skal til og jeg står på ingen måte tilbake for andre intelligensmessig, men det har vært mangel på interesse, latskap og usikkerhet. Blir man ansett som "taper" i arbeidslivet hvis man ikke kan programmere? Burde jeg bare begynne på noen nettkurs for å lære det? Anonymkode: 8c23a...788
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #2 Skrevet 14. august 2020 Om du skal ha jobb som utvikler må du kunne programmere, men om du skal jobbe med noe annet så nei. Jeg jobber i en IT-bedrift og det er mange som ikke kan programmere, de jobber da med andre ting... salg, ledelse, prosjektstyring, rådgivning, IT-drift, arkitektur, produktsjefer osv osv. Anonymkode: 24539...b1b
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #3 Skrevet 14. august 2020 Du trenger da overhodet ikke kunne programmere, om du ikke skal jobbe med programmering? Om du har gått indøk, er det da flertallet av jobbene som IKKE innebærer programmering. Anonymkode: ca236...a7b 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #4 Skrevet 14. august 2020 Det blir litt som et hangarskip, ikke alle trenger være jagerflypilot. Man trenger mange andre roller og. De færreste har talent og lyst til å programmere. Programmerere er mer ettertraktet enn andre da, siden de fleste vil jobbe med andre ting. Og det er en grense for hvor mange scrum-mastere og koordinatorer verden trenger. Anonymkode: d83d2...f12
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #5 Skrevet 14. august 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir litt som et hangarskip, ikke alle trenger være jagerflypilot. Man trenger mange andre roller og. De færreste har talent og lyst til å programmere. Programmerere er mer ettertraktet enn andre da, siden de fleste vil jobbe med andre ting. Og det er en grense for hvor mange scrum-mastere og koordinatorer verden trenger. Anonymkode: d83d2...f12 Føler ikke at det handler så mye om talent men innsats og interesse. Hadde jeg lagt ned 3 timer hver dag i 5 år regner jeg med at jeg hadde vært ganske god nå. Anonymkode: 8c23a...788
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #6 Skrevet 14. august 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Føler ikke at det handler så mye om talent men innsats og interesse. Hadde jeg lagt ned 3 timer hver dag i 5 år regner jeg med at jeg hadde vært ganske god nå. Anonymkode: 8c23a...788 Jeg føler ikke noe som helst, men jeg er veldig sikker på at programmering handler svært mye om talent og evner. Mer enn det aller meste man kan drive med Anonymkode: d83d2...f12 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #7 Skrevet 14. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg føler ikke noe som helst, men jeg er veldig sikker på at programmering handler svært mye om talent og evner. Mer enn det aller meste man kan drive med Anonymkode: d83d2...f12 Driver ikke med programmering eller IT. Har en helt annen utdannelse, men har «alltid» drevet med koding på fritiden. Min erfaring er at programmering er som matte, knekk «koden» og det er enkelt, det virker imidlertid som om mange forvansker begge, tror det er mye mere komplisert enn det er fordi de ikke forstår språk og begrep umiddelbart og gir opp uten å prøve Anonymkode: ef4c9...39f 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #8 Skrevet 14. august 2020 Folk flest vet ikke hva programmere betyr... Anonymkode: aa5be...9f4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #9 Skrevet 14. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Folk flest vet ikke hva programmere betyr... Anonymkode: aa5be...9f4 Bør jeg føle meg truffet? Anonymkode: ef4c9...39f
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #10 Skrevet 14. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler ikke noe som helst, men jeg er veldig sikker på at programmering handler svært mye om talent og evner. Mer enn det aller meste man kan drive med Anonymkode: d83d2...f12 Har møtt mange som sa de slet lenge før det knakk og som nå jobber som utviklere. Det er tross alt mange mange milioner utviklere og folk som driver med det på fritiden så åpenbart trenger man ikke være noen Mozart for å ha en helt normal utviklerjobb. Anonymkode: 8c23a...788
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå