Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurer på.. va er ideal-vekten når man er 168 cm høy? Vet dere kommer til å skrive at det er veldig individuelt, men det finnes vel en slags skala for dette også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at man skal veie ti kilo mindre enn høyden. Hvis du er 1.68 skal du veie 58 kg. Men om dette er riktig vet jeg ikke...

Gjest Guest
Skrevet

Det er egentlig ganske lite iforhold til høyden, men det kommer slevfølgelig an på benbygning og muskelmasse.... Jeg vil tro mellom 58-68. Regn ut bmi og er den mellom 19 og 24 er du "trygg". (selvom dette måltallet også kan være ganske missvisende pga benbygning og muskelmasse som nevnt. Derfor er det vanskelig å gi en idealvekt..) :)

Skrevet

Hei

Jeg vet ikke men 10 kg mindre ,skal jeg oxo veie 58,tror nok jeg hadde følt meg ideel da!!!!(ønske vekt) :roll:

Men der er det vanskelig å holde seg for meg,veier rundt 60 kg nå,og det er jo innen normal på BMI.

Men føler meg alikevell ikke helt vel,jobber mot under 60 kg.

Vi er alle forskjellige,så ideal vekt .....Vet ikke?

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg tror ikke det finnes noe slikt som idealvekt i forhold til høyde, i hvertfall ikke så man bastant kan si at du skal veie så og så mange kilo til den og den høyden. Folk er forskjellige; noen er smale, noen har mye muskler, noen har mindre muskler. Beinbygning kan vel også til en viss grad variere, men det som er mest avgjørende, er hvordan fordelingen av muskler og fett er på kroppen. BMI kan gi en grov pekepinn, men først og fremst gjelder det hvordan du føler deg.

Skrevet

Hva er det med denne vekta egentlig??? den ødelegger oss jo helt!!! vekta vår er sånn passe akkurat når vi selv føler for det! skjønner dere hva jeg mener? går selv å ser i speilet hver gang jeg går forbi, kunne tatt litt bort her o der, men jeg er jo som jeg er-o axeptert det! Akkurat da er man i idealvekta!! (Jeg er 164 høy o veier 57k-men kiloene er ikke i mine bryst-for jeg er helt flat) Når man er fornøyd med seg selv inni-blir man fornøyd med hele pakningen! er det ikke sånn?

MVH/Thealille ;)

Gjest Guest
Skrevet

Det er veeeldig inviduelt. Jeg er rundt 165 og veier 67 kg, og jeg er IKKE tykk, jeg har masse muskelmasse. En annen venninne av meg er like høy som meg, og veier 65, og hun er faktisk tykkere enn meg. Vi er helt forskjellig i kroppsfasongen. Så det finnes ingen idealvekt mtp høyden. Ikke i det hele tatt.

Skrevet (endret)

ifølge bmi-skalaen så er jeg jo ikke undervektig før jeg når ned på 53 kilo!!! Og hvis jeg veier over 70 kilo er jeg overvektig?? Ærlig talt.. Jeg veide 55 kilo en stund og fikk kommentarer på hvor tynn og usunn jeg så ut. Det kan da ikke stemme??

Endret av missluna
Skrevet

Man kan ikke henge seg for mye opp i BMI alene...

BMI tar ikke alltid hensyn til muskelmassen eller økt muskelmasse og samtidig tap av fettmasse.

-viXen-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...