AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #1 Skrevet 14. august 2020 Jeg bor like utenfor Bergen sentrum og her er det stappfullt på bussene. Det har det vært siden mars, med reduserte avganger og annethvert sete. Så kom sommerrutene med enda dårligere busstilbud. Det er nesten ikke noe som heter rushtid lengre, bussene inn og ut av byen er stappfulle nesten hele dagen, unntatt sent om kvelden i ukedagene. Det er flere som står i midtgangen enn som sitter, og folk står så tett at vi kan nesten slikke hverandre på kinnet... Selvfølgelig kan jeg ta på meg et munnbind og det kan andre også gjøre, men hvis regjeringen anbefaler det blir det litt mer press! Anonymkode: b8e74...520 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #2 Skrevet 14. august 2020 Typisk at regjeringen må komme med en anbefaling, (noen) folk klarer jo ikke å tenke sjøl lenger men må styres av liver og regler Anonymkode: a4c76...236 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 14. august 2020 #3 Skrevet 14. august 2020 Fordi vi ikke bor i ett diktatur.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #4 Skrevet 14. august 2020 Rart ja. Jeg hadde egentlig et lite håp om at de også anbefalte dette i kjøpesenter... Kanskje om 14 dager? Må bare sørge for nok smitte først 🤔 i vår by har vi fått enda mer smitte denne uken, alt fra utlandet. Hyggelig Anonymkode: 9bafa...abb 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #5 Skrevet 14. august 2020 Helt idiotisk at de ikke har påbud om det der man ikke KAN ha sosial distanse. De er redd for at folk stoler for mye på munnbindene, og driter i å holde avstand. 1 meters avstand reduserer smitten med 80%, mens et medisinsk munnbind bare reduserer faren med 40% - og et ikke-medisinsk kan ha omtrent null effekt i verste fall. Så det kan forsåvidt være fornuftig å ikke ha påbud der man kan holde avstand. Men når man overhodet ikke kan ha avstand, så bør det absolutt være påbud der. Anonymkode: 38fd8...89a 1
Gjest RoNo Skrevet 14. august 2020 #6 Skrevet 14. august 2020 Akkurat nå, Catalina Culès skrev: Fordi vi ikke bor i ett diktatur. I diktatur er det ikke anbefalt 🤯 men påbudt.
Gjest Lasox Skrevet 14. august 2020 #7 Skrevet 14. august 2020 Helt latterlig at det ikke er blitt påbudt med munnbind. Stadig flere land har det. Hva er det norske politikere ikke forstår?! Det burde ihvertfall vært obligatorisk å ha munnbind til offentlig transport, kjøpesenter og inne på matbutikker i det minste! Det er jo ingen som tar hensyn lengre!!
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #8 Skrevet 14. august 2020 Norske politikere vet at masker er tull og tøys. Derfor. Gjør litt research så skjønner dere alt sammen. Anonymkode: a27b8...cd4 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 14. august 2020 #9 Skrevet 14. august 2020 Nå kommer de med nye råd https://www.dinside.no/reise/dette-er-munnbind-radene/72743130
Anbefalte innlegg