exictence Skrevet 14. august 2020 #1 Skrevet 14. august 2020 Føler at det er få som tenker som meg. Er det ikke, og har det ikke alltid vært sykdommer som kommer, sykdommer som går. Sykdommer blir, noen dør. Nye sykdommer kommer, andre forsvinner. Hvorfor gå rundt og være redd? Det som skjer, det skjer. Jeg vil selvfølgelig ta hensyn til andre, følge regler. Men ellers er jeg ganske avslappet. Andre? 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #2 Skrevet 14. august 2020 Neida, vi er nok mange som tenker slik, men vi drukner nok litt blant hysterikerne og de blodrøde overskriftene. Anonymkode: c9675...99a 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #4 Skrevet 14. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Neida, vi er nok mange som tenker slik, men vi drukner nok litt blant hysterikerne og de blodrøde overskriftene. Anonymkode: c9675...99a HEh, ja... hysterikere i risikogruppen og Folk med ME som ikke ønsker å leve resten av livet med post-covid syndrom (blant annet kronisk utmattelsessyndrom) Anonymkode: 61c66...c6c 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #5 Skrevet 14. august 2020 og arr på lungene. Anonymkode: 61c66...c6c
exictence Skrevet 14. august 2020 Forfatter #6 Skrevet 14. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Neida, vi er nok mange som tenker slik, men vi drukner nok litt blant hysterikerne og de blodrøde overskriftene. Anonymkode: c9675...99a Tror det er bortkastet og synd at folk skal være så redde og leie. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: HEh, ja... hysterikere i risikogruppen og Folk med ME som ikke ønsker å leve resten av livet med post-covid syndrom (blant annet kronisk utmattelsessyndrom) Anonymkode: 61c66...c6c 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: og arr på lungene. Anonymkode: 61c66...c6c Man skal alltid vise hensyn i forhold til hygiene, og nå også med å holde avstand, spesielt folk med svakt immunforsvar. Men hva er vitsen med å gå rundt og være redd og lei seg. Vi alle får gjøre så godt vi kan, og så skjer det som skjer. Det er ikke til noen hjelp å gå og være redd og lei. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #7 Skrevet 14. august 2020 37 minutter siden, exictence skrev: Føler at det er få som tenker som meg. Er det ikke, og har det ikke alltid vært sykdommer som kommer, sykdommer som går. Sykdommer blir, noen dør. Nye sykdommer kommer, andre forsvinner. Hvorfor gå rundt og være redd? Det som skjer, det skjer. Jeg vil selvfølgelig ta hensyn til andre, følge regler. Men ellers er jeg ganske avslappet. Andre? Hmmm... nei, jeg tenker vi er litt forbi den der i 2020. La oss nå bruke kunnskapen vi har til et eller annet fornuftig da. Kan da stor betydning for de "noen" som kanskje fikk 50 år til å leve, se barn og barnebarn vokse opp etc... Det som skjer det skjer tilslutt uansett... Men hva om det som skje denne gangen er at masse smarte folk sørger for at vi ikke mister 100vis av millioner til covid-19? Det tror jeg er det som skjer nemlig. Men at det ikke skjer helt av seg selv... Anonymkode: 6860d...44d 1
Iceman Skrevet 14. august 2020 #8 Skrevet 14. august 2020 Svartedøden kom og den gikk. Ødela også Norge i 600 år.
exictence Skrevet 14. august 2020 Forfatter #9 Skrevet 14. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hmmm... nei, jeg tenker vi er litt forbi den der i 2020. La oss nå bruke kunnskapen vi har til et eller annet fornuftig da. Kan da stor betydning for de "noen" som kanskje fikk 50 år til å leve, se barn og barnebarn vokse opp etc... Det som skjer det skjer tilslutt uansett... Men hva om det som skje denne gangen er at masse smarte folk sørger for at vi ikke mister 100vis av millioner til covid-19? Det tror jeg er det som skjer nemlig. Men at det ikke skjer helt av seg selv... Anonymkode: 6860d...44d Ja, det er jo flott. Men hva er vitsen med å gå rundt og være redd? Ta hensyn, følg regler, gjør så godt man kan med å forhindre. Men er det vits at vi psykisk går rundt og er så fortvilte? Nei
exictence Skrevet 14. august 2020 Forfatter #10 Skrevet 14. august 2020 1 minutt siden, Iceman skrev: Svartedøden kom og den gikk. Ødela også Norge i 600 år. Mon tro hvordan det ellers hadde gått?
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #11 Skrevet 14. august 2020 Føler de fleste tenker slik. De respekterer rådene, men er ellers avslappet og lever livet som vanlig. Det er først når jeg leser her inne, eller VGs vridninger på alt, jeg tenker at enkelte har gått fullstendig av skaftet og gravd seg ned i en haug av overdramatisering og konspirasjonsteorier. Anonymkode: 0773f...d28 2
Iceman Skrevet 14. august 2020 #12 Skrevet 14. august 2020 6 minutter siden, exictence skrev: Mon tro hvordan det ellers hadde gått? Bedre for Norge i alle fall. 2
Bix Skrevet 14. august 2020 #13 Skrevet 14. august 2020 Ikke alle gjester er like hyggelige å få på besøk, så noen ganger er det best å være føre var, og lukke døren mens den fremdeles kan lukkes. 1
exictence Skrevet 14. august 2020 Forfatter #14 Skrevet 14. august 2020 2 minutter siden, Iceman skrev: Bedre for Norge i alle fall. Kanskje? Jeg mener, hvis de hadde kunnet ta mer hygieniske hensyn, holdt like "strenge" regler som ved corona, Kanskje det hadde tatt lengre tid før før det ble over, men til det bedre? Hm, kanskje.
Iceman Skrevet 14. august 2020 #15 Skrevet 14. august 2020 1 minutt siden, exictence skrev: Kanskje? Jeg mener, hvis de hadde kunnet ta mer hygieniske hensyn, holdt like "strenge" regler som ved corona, Kanskje det hadde tatt lengre tid før før det ble over, men til det bedre? Hm, kanskje. 60% av Norges befolkning døde. Store deler av adelen døde, kan til og med spekuleres i om Håkon VI og Olav IV døde av svartedødens etterdønninger. Norge gikk fra å være et relevant kongerike til å bli en provins av et Danmark styrt av tyskere. Svartedøden kom i mindre bølger etter hovedutbruddet over flere generasjoner. Enkelte områder klarte seg unna med 20-25% døde, for eksempel Polen og Milan. Smitteverntiltak i form av karantene før de egentlig visste hvordan mikroorganismer opererte. 1
exictence Skrevet 14. august 2020 Forfatter #16 Skrevet 14. august 2020 3 minutter siden, Iceman skrev: 60% av Norges befolkning døde. Store deler av adelen døde, kan til og med spekuleres i om Håkon VI og Olav IV døde av svartedødens etterdønninger. Norge gikk fra å være et relevant kongerike til å bli en provins av et Danmark styrt av tyskere. Svartedøden kom i mindre bølger etter hovedutbruddet over flere generasjoner. Enkelte områder klarte seg unna med 20-25% døde, for eksempel Polen og Milan. Smitteverntiltak i form av karantene før de egentlig visste hvordan mikroorganismer opererte. Er viktig å gjøre tiltak, det er ikke det jeg mener. Men å gå rundt å være trist, frustrert og redd, det hjelper ikke.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #17 Skrevet 14. august 2020 1 minutt siden, exictence said: Er viktig å gjøre tiltak, det er ikke det jeg mener. Men å gå rundt å være trist, frustrert og redd, det hjelper ikke. Det er flott dersom du kan bestemme hva du skal føle. Slik er det ikke for alle. Anonymkode: 2a57c...ee3
exictence Skrevet 14. august 2020 Forfatter #18 Skrevet 14. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er flott dersom du kan bestemme hva du skal føle. Slik er det ikke for alle. Anonymkode: 2a57c...ee3 Så sant. Jeg, som ingen, kan kontrollere følelser. Men man kan kontrollere handlinger. Og handler man positivt, så smitter det til positive følelser.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #19 Skrevet 14. august 2020 Sykdom som kommer og sykdom som går Det er de eneste sykdommene jeg får Anonymkode: 09f6d...6f6
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #20 Skrevet 14. august 2020 54 minutter siden, Iceman skrev: 60% av Norges befolkning døde. Store deler av adelen døde, kan til og med spekuleres i om Håkon VI og Olav IV døde av svartedødens etterdønninger. Norge gikk fra å være et relevant kongerike til å bli en provins av et Danmark styrt av tyskere. Svartedøden kom i mindre bølger etter hovedutbruddet over flere generasjoner. Enkelte områder klarte seg unna med 20-25% døde, for eksempel Polen og Milan. Smitteverntiltak i form av karantene før de egentlig visste hvordan mikroorganismer opererte. Med tanke på hvor sinnsykt overbefolket verden er klarer jeg ikke å se den store katastrofen i massedød, annet enn selvsagt på individnivå. JEG blir jo kjempetrist om foreldrene mine eller mannen min dør, (hvis jeg selv dør blir jeg jo ikke trist, men det hadde nok vært grusomt for mann og barn), men for jordkloden spiller det ingen rolle, 60 % mindre mennesker hadde egentlig vært kjempebra. Anonymkode: 3baf9...436
Anbefalte innlegg