AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #1 Skrevet 14. august 2020 Søker på en stilling i en butikk som jeg er veldig interessert i. Har jobb i tilsvarende butikk, men annen kjede/annen type produkt som selges, men høyt fokus på salg, kundeservice etv okke som. Nå har det gått sakte med prosessen fordi de har visstnok en del sykdom lokalt, men jeg tolker jo det som at de i teorien har behov for folk også, så jeg lurer på om jeg bør/kan sende en mail som "purrer" litt, samt hvor jeg selger meg selv enda mer enn den lille nett-søknaden gjorde? Hvor jeg nevner at jeg kan starte omgående og har veldig relevant erfaring og dermed trenger lite opplæring i annet enn systemer og rutiner, og nevner at referanser kan oppgis og vil bekrefte min pålitelighet og arbeidsvilje etc. Er det too much, burde jeg kun etterlyse prosess-fremgangen? Anonymkode: 377aa...179
Gjest Lommerusk Skrevet 14. august 2020 #3 Skrevet 14. august 2020 Nei ringe! Det viser engasjement og de får sette en stemme på søknaden... ofte vil de huske deg bedre. Har kun opplevd det som positivt!
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #4 Skrevet 15. august 2020 Nei. Hverken ring eller Mail. Er fryktelig slitsomt årskullet svare på alle henvendelsene i løpet av en dag når du allerede har sendt søknad. Vi har andre ring å gjøre enn å besvare 100 Mail og telefoner på hvor vi ligger Ann i løypa. Det tar den tiden det tar Anonymkode: a45f5...ee6
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #5 Skrevet 15. august 2020 Hva slags type butikk er det du søker jobb i? Anonymkode: 43851...92c
BiancaWhite Skrevet 15. august 2020 #6 Skrevet 15. august 2020 Jeg mailet eller sendte melding til en kontaktperson/sjef en gang jeg var på et sted der jeg hadd søkt. Kom isåfall til intervjuet. Å ringe og maile flere ganger kan nok oppfattes masete for enkelte. Vent isåfall til det hae gått så lang tid at du bør ha hørt noe. Ikke ring ei uke etter søknad liksom. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå