AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #1 Del Skrevet 14. august 2020 Jeg skal kjøpe meg ny laptop og tror jeg har landet på MacBook Air. Maskinen skal brukes til helt vanlig hverdagsbruk for en student ved UiO. Ikke noe redigering av tunge bilde- eller videofiler eller tilsvarende, kun Office-pakken, Zoom, mail, nettsurfing og streaming. Enkel redigering av bilder jeg som glad amatør tar. Det duger vel MacBook Air godt til? Det som gjør at jeg er litt usikker er at den kun har 13" skjerm. Har for øyeblikket en åtte år gammel MacBook Pro 15" og ønskedrømmen er en 16" MBP, men prisen er så stiv at det er uaktuelt med mindre jeg vinner i Lotto i nærmeste fremtid. Jeg har som jeg forstår ikke behov for kraften i en MBP til mitt bruk, det er kun ønsket om en noe større skjerm som har gjort at jeg sikler på den. Jeg kunne sikkert kjøpt en rimeligere Windows-laptop til mitt bruk, men har vært Mac-bruker i alle år og har lite lyst til å gå tilbake til Windows nå. Har vært fornøyd med kvaliteten på Mac, min nåværende er som sagt åtte år gammel og den fungerer helt greit fortsatt, men er diverse ting som må fikses på den og det koster såpass mye at jeg heller vil kjøpe ny enn å legge flere tusen på reparasjoner av en tilårskommen laptop jeg ikke aner hvor lenge vil leve. Anonymkode: 83040...c3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #2 Del Skrevet 14. august 2020 Jeg har en tilsvarende med samme type skjerm (Huawei Matebook X) og har ingen problemer med skjerm, stor nok for vanlig bruk for de fleste tror jeg, og deilig med en laptop som veier i overkant av 1kg. Det er selvfølgelig ulemper med ultraportable, men skjermen er ikke noe problem for de fleste. Lenge siden jeg har hatt noe større enn 13-14" Til det du beskriver som bruksområde tror jeg du vil bli fornøyd... Anonymkode: 5ebd7...e8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #3 Del Skrevet 14. august 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er selvfølgelig ulemper med ultraportable, men skjermen er ikke noe problem for de fleste. Lenge siden jeg har hatt noe større enn 13-14" Hvilke problemer tenker du på? Anonymkode: 83040...c3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #4 Del Skrevet 14. august 2020 Har macbook air 13 tommer. Har hatt den i vel 5 år. Brukt den svært mye, både til office, vært student nå i 2 og begynner på 3.året, har gått på videregående i 3 år med den og har dataen full i dokumenter og bilder. Har sims på pcen med alt det inkluderer(mods og CC). Den er allikevel rask, men spiller jeg sims kan ting henge og vifta går raskt. Jeg er veldig fornøyd med min i alle fall Anonymkode: 134bf...f7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #5 Del Skrevet 15. august 2020 Kjenner jeg savner å ha mac, det er virkelig kvalitet. Min macbook air varte i 7 år, og enda jeg sølte vann på den så den tok kvelden, så den "våknet opp" igjen etter å ha vært avslått en måneds tid 🙂 Var ikke like heldig gang nummer to det skjedde..Kjørte til og med et tungt spill som World of Warcraft på den i flere år, og det klarte den greit uten særlig problemer 😄 Anonymkode: 6d642...a8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #6 Del Skrevet 15. august 2020 Vet ikke om Air, men jeg har MacBook Pro 13 tommer. Jeg er veldig fornøyd! 😄 Veldig grei maskin å ha med seg på universitet, om litt dyr da. Det eneste problemet mitt er at E knappen er løsnet etter tre års daglig bruk, så det må jeg fikse. Anonymkode: 5b695...5f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #7 Del Skrevet 21. august 2020 MacBook air er perfekt til ditt bruk. Anonymkode: 9b66c...f49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 21. august 2020 #8 Del Skrevet 21. august 2020 Har en MacBook Air 2014 13-tommer hvor den blir brukt tungt, photoshop, premiere og bridge går daglig i perioder. Eneste jeg er litt bitter på er batteritiden, men til gjengjeld så har den igjen vært brukt til programmer som trekker mye batteri. Til at den nærmer seg 7 år er jeg strålende fornøyd og kommer ikke til å kjøpe meg noe ny med det første (selv om stellar grey står høyt på listen) Kjøp med en ekstra hardddisk, så har du nok av plass i tillegg. Jeg bruker en på 1TB, og den er det brukt 50gb av på de 7 årene jeg har hatt boken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #9 Del Skrevet 21. august 2020 Har den selv, helt topp! Lett og liten. Hatt den i 5år, kjøpte den brukt. Noe jeg vil anbefale, er så dyr ny. Kjøp en som ikke er så gammel med kvittering. Anonymkode: 96061...9a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #10 Del Skrevet 21. august 2020 Har hatt min MacBook Air 13" siden 2016 og er kjempefornøyd! Bruker den til dagligdagse ting: surfe, lese mail, Teams, se Netflix osv. Den er helt perfekt til mitt bruk og jeg går aldri tilbake til windows igjen. Før denne hadde jeg en MacBook som jeg hadde i over åtte år. Anonymkode: 557bc...0d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #11 Del Skrevet 21. august 2020 På 14.8.2020 den 12.13, AnonymBruker skrev: Jeg skal kjøpe meg ny laptop og tror jeg har landet på MacBook Air. Maskinen skal brukes til helt vanlig hverdagsbruk for en student ved UiO. Ikke noe redigering av tunge bilde- eller videofiler eller tilsvarende, kun Office-pakken, Zoom, mail, nettsurfing og streaming. Enkel redigering av bilder jeg som glad amatør tar. Det duger vel MacBook Air godt til? Det som gjør at jeg er litt usikker er at den kun har 13" skjerm. Har for øyeblikket en åtte år gammel MacBook Pro 15" og ønskedrømmen er en 16" MBP, men prisen er så stiv at det er uaktuelt med mindre jeg vinner i Lotto i nærmeste fremtid. Jeg har som jeg forstår ikke behov for kraften i en MBP til mitt bruk, det er kun ønsket om en noe større skjerm som har gjort at jeg sikler på den. Jeg kunne sikkert kjøpt en rimeligere Windows-laptop til mitt bruk, men har vært Mac-bruker i alle år og har lite lyst til å gå tilbake til Windows nå. Har vært fornøyd med kvaliteten på Mac, min nåværende er som sagt åtte år gammel og den fungerer helt greit fortsatt, men er diverse ting som må fikses på den og det koster såpass mye at jeg heller vil kjøpe ny enn å legge flere tusen på reparasjoner av en tilårskommen laptop jeg ikke aner hvor lenge vil leve. Anonymkode: 83040...c3b Skal du frakte den mye rundt? I så fall, 13 tommer. Skal du for det meste ha den hjemme på et bord? Se etter noe større. 13 tommer er litt klaustrofobisk, men hvis du skal bære den hver dag vil du ha den lettest og minst mulig. Anonymkode: 45815...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #12 Del Skrevet 21. august 2020 Takk for alle svar Ser at det billigste MacBook Pro 13" koster det samme som den dyreste MacBook Air 13", så nå vurderer jeg å gå for entry-level Pro da den har TouchBar. Er jo en kraftigere maskin, dog med 256 GB SDD minne vs 512 GB i Air. Har 512 GB harddisk i min nåværende MacBook Pro og den er ikke halvfull en gang, så tror ikke det er noe problem. Lagrer mye i "sky" og kan evt ha en ekstern harddisk ved siden av. Anonymkode: 83040...c3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 21. august 2020 #13 Del Skrevet 21. august 2020 Sitter med en Pro 17´´ ved siden av meg nå, så spørsmålet er jo om du bruker sekk mens du bærer den rundt, jeg syntes det var digg å ikke kjenne at jeg omtrent hadde noe i sekken (da jeg allerede hadde med meg noen kilo med kamerautstyr), så det er jo også noe du må tenke på. Jeg har ikke noe problem med en liten harddisk, så så lenge du har en ekstern ved siden av og du ikke syntes vekten av en pro er noe verre så hvorfor ikke? Mannen syntes det er digg med touch, jeg som aldri har hatt det har jo heller ikke noe tanke om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå