AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #1 Skrevet 14. august 2020 Nå er jeg så lei. Hvor lenge skal vi slite med dette drittviruset? Sommeren var så fin, man slappet litt av og for et lite øyeblikk føltes ting normalt igjen, men nå virker det som at viruset kontrollerer dagene igjen. Det er trist å tenke på at dette skal være hverdagen framover... Anonymkode: 48933...990 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #2 Skrevet 14. august 2020 Dessverre kommer vi til å slite med viruset resten av livet. Forhåpentligvis kommer det en vaksine vi kan ta hvert år slik som med influensa i 2021. Anonymkode: b7bbe...405 3
Iceman Skrevet 14. august 2020 #4 Skrevet 14. august 2020 I tafatte Norge? Så lenge pandemien varer på verdensbasis. Tipper 2022-2023. 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #5 Skrevet 14. august 2020 Ser stadig flere land melder om at dette må vi leve med i mange år. Men hva er det som ødelegger så mye for deg? Her føler jeg vi lever helt som normalt. Er ute og spiser, på kontoret og litt på hjemmekontor, møter venner og familie, trener, handler. Tenker i det hele tatt ikke på viruset med unntak av når det slår meg hvor jeg skulle reist i høst. Anonymkode: 83148...40b 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #6 Skrevet 14. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dessverre kommer vi til å slite med viruset resten av livet. Forhåpentligvis kommer det en vaksine vi kan ta hvert år slik som med influensa i 2021. Anonymkode: b7bbe...405 Når vi får vaksine og medisiner som fungerer så kan vi vel leve noenlunde normalt igjen, men når vi får (om vi i det hele tatt får vaksine) er det ingen som vet foreløpig. Anonymkode: 48933...990
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #7 Skrevet 14. august 2020 4 minutter siden, Iceman skrev: I tafatte Norge? Så lenge pandemien varer på verdensbasis. Tipper 2022-2023. Vi kan da vel ikke ha det slik som nå i spesielt lenge. Det er for stress og slitsomt å skulle tenke over alt man tar på, bruke litervis med antibac og munnbind. Anonymkode: 48933...990
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #8 Skrevet 14. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ser stadig flere land melder om at dette må vi leve med i mange år. Men hva er det som ødelegger så mye for deg? Her føler jeg vi lever helt som normalt. Er ute og spiser, på kontoret og litt på hjemmekontor, møter venner og familie, trener, handler. Tenker i det hele tatt ikke på viruset med unntak av når det slår meg hvor jeg skulle reist i høst. Anonymkode: 83148...40b For meg er det ikke normalt å bekymre meg over syke familiemedlemmer og slektninger og andre med underliggende sykdommer som er i faresonen. Det er ikke normalt å bruke så mye antibac som vi bruker nå. Det er ikke normalt å hele tiden passe på å holde 1-2 meter avstand og det er ikke normalt å bruke munnbind når man tar offentlig transport. Det er ikke normalt å utsette bryllup, konfirmasjon, bursdag på grunn av smittevern. Det er ikke normalt å ikke kunne dra på begravelsen til noen for å unngå smitte. Det er ikke normalt å ikke kunne besøk folk man bryr seg om fordi man er redd for å smitte dem. Det er ikke normalt å ikke kunne dra på fest med mange venner. Det er ikke normalt at det er begresninger på samlinger med mer enn 20, osv, osv. Anonymkode: 48933...990 8
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #9 Skrevet 14. august 2020 Jeg er ferdig med korona for lenge siden. Orker ikke mer rett og slett. Synes det er helt tullete nå. Koronareglene minner om den tiden hvor klimahysteriet var i startfasen med absurde regler som at du kan kjøre til jobb dersom du har passasjer i bilen osv. Bare tull alt sammen. Get real. Vi har et virus i luften, det har vi alltid. Det finnes 1000 virus til enhver tid. Lev med det. Anonymkode: 81eee...610 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #10 Skrevet 14. august 2020 Til valget i usa er over, så altså i november eller januar en plass.. Anonymkode: 90614...75e 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #11 Skrevet 14. august 2020 I ett år til. Deretter muterer koronaviruset og dreper 95% av menneskene på kloden. Anonymkode: b0e85...318
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #12 Skrevet 14. august 2020 Vil tro at det begynner å roe seg om ca 2-3 år, men at vi må leve med restriksjoner i kanskje 5 år. Epidemiologer i WHO sier at selv ikke en vaksine vil være noen magisk av-knapp for viruset, det vil være med oss i flere år uansett. I tillegg gjør strategien med nedstengninger at varigheten av epidemien trekker ut i tid, mens f.eks. Sverige har det temmelig jævlig i starten, men så blir ferdig med det. Anonymkode: 9ff04...b03 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #13 Skrevet 14. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: For meg er det ikke normalt å bekymre meg over syke familiemedlemmer og slektninger og andre med underliggende sykdommer som er i faresonen. Det er ikke normalt å bruke så mye antibac som vi bruker nå. Det er ikke normalt å hele tiden passe på å holde 1-2 meter avstand og det er ikke normalt å bruke munnbind når man tar offentlig transport. Det er ikke normalt å utsette bryllup, konfirmasjon, bursdag på grunn av smittevern. Det er ikke normalt å ikke kunne dra på begravelsen til noen for å unngå smitte. Det er ikke normalt å ikke kunne besøk folk man bryr seg om fordi man er redd for å smitte dem. Det er ikke normalt å ikke kunne dra på fest med mange venner. Det er ikke normalt at det er begresninger på samlinger med mer enn 20, osv, osv. Anonymkode: 48933...990 Dette høres ut som unaturlig angst. Du bør få profesjonell hjelp. Når vi er ferdig med Corona kommer det til å være noe nytt som spiser deg opp. Av det du nevner er det kun antibac jeg kjenner meg igjen i. Men det er jo null stress og noe jeg knapt tenker over nå. Anonymkode: 83148...40b 1
Gjest Storpølse Skrevet 14. august 2020 #14 Skrevet 14. august 2020 Hverdagen min er akkurat som før den kom til verden. Eneste irriterende at den ofte blir omtalt i media og står gjerne på forsiden. Vil gjerne lese om alt annet enn Covid 19 takk.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #15 Skrevet 14. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ferdig med korona for lenge siden. Orker ikke mer rett og slett. Synes det er helt tullete nå. Koronareglene minner om den tiden hvor klimahysteriet var i startfasen med absurde regler som at du kan kjøre til jobb dersom du har passasjer i bilen osv. Bare tull alt sammen. Get real. Vi har et virus i luften, det har vi alltid. Det finnes 1000 virus til enhver tid. Lev med det. Anonymkode: 81eee...610 For meg høres du bare konspiratorisk og alternativ ut med den meningen. Jeg er ikke redd for meg selv, men for de som ikke tåler viruset, og mange av disse klarer seg fint med jobb og et a4-liv. Ja, det finnes virus, men dette viruset er nytt, vi har ikke vaksine eller medisiner mot dette viruset enda, men forhåpentligvis tar det ikke altfor lang tid til vi får det. Influensa hadde drept mange flere dersom vi ikke hadde hatt vaksiner, osv. Å bagatellisere noe som kan gjøre mange syke og ta livet av mange er ganske idiotisk. Anonymkode: 48933...990 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #16 Skrevet 14. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette høres ut som unaturlig angst. Du bør få profesjonell hjelp. Når vi er ferdig med Corona kommer det til å være noe nytt som spiser deg opp. Av det du nevner er det kun antibac jeg kjenner meg igjen i. Men det er jo null stress og noe jeg knapt tenker over nå. Anonymkode: 83148...40b I alle dager. Jeg klarer meg utmerket, men jeg er redd for familie og venner. Jeg studerer, jobber og trener, og forsøker å leve så normalt som mulig, selv om coroaen begrenser en del. Så nei takk, hvorfor skal jeg søke profesjonell hjelp på grunn av en pandemi hvor flere tenker det samme som meg? Anonymkode: 48933...990 5
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #17 Skrevet 14. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette høres ut som unaturlig angst. Du bør få profesjonell hjelp. Når vi er ferdig med Corona kommer det til å være noe nytt som spiser deg opp. Av det du nevner er det kun antibac jeg kjenner meg igjen i. Men det er jo null stress og noe jeg knapt tenker over nå. Anonymkode: 83148...40b Og det jeg ramset opp er ikke frykt, men fakta. Det er begresninger, så hvordan du får dette til å handle om irrasjonell frykt er ganske utrolig. Anonymkode: 48933...990 4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #18 Skrevet 14. august 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: For meg høres du bare konspiratorisk og alternativ ut med den meningen. Jeg er ikke redd for meg selv, men for de som ikke tåler viruset, og mange av disse klarer seg fint med jobb og et a4-liv. Ja, det finnes virus, men dette viruset er nytt, vi har ikke vaksine eller medisiner mot dette viruset enda, men forhåpentligvis tar det ikke altfor lang tid til vi får det. Influensa hadde drept mange flere dersom vi ikke hadde hatt vaksiner, osv. Å bagatellisere noe som kan gjøre mange syke og ta livet av mange er ganske idiotisk. Anonymkode: 48933...990 Bagatelliserer ikke, men bringer fram virkeligheten for de som tror de kan gjemme seg for den. I går døde en person på over 80 år av korona, står det med store bokstaver på forsiden av Norges største avis. Det er en nyhet som angår ditt liv tydeligvis. Jeg er mer opptatt av de over 100 andre som døde samme dag av andre årsaker. Anonymkode: 81eee...610 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #19 Skrevet 14. august 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: For meg er det ikke normalt å bekymre meg over syke familiemedlemmer og slektninger og andre med underliggende sykdommer som er i faresonen. Det er ikke normalt å bruke så mye antibac som vi bruker nå. Det er ikke normalt å hele tiden passe på å holde 1-2 meter avstand og det er ikke normalt å bruke munnbind når man tar offentlig transport. Det er ikke normalt å utsette bryllup, konfirmasjon, bursdag på grunn av smittevern. Det er ikke normalt å ikke kunne dra på begravelsen til noen for å unngå smitte. Det er ikke normalt å ikke kunne besøk folk man bryr seg om fordi man er redd for å smitte dem. Det er ikke normalt å ikke kunne dra på fest med mange venner. Det er ikke normalt at det er begresninger på samlinger med mer enn 20, osv, osv. Anonymkode: 48933...990 Enig med deg. For meg er det verste frykten for at jeg skal ta med meg smitte inn på jobb. Jobber daglig med barn uten immunforsvar. Føler ikke at jeg kan leve normalt nå når smitten tar seg opp, og særlig når barna mine skal tilbake på skolen. Skjønner heller ikke hvorfor folk her inne skal sykeliggjøre det å synes dette er en vanskelig situasjon over tid. Anonymkode: afc55...9c0 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #20 Skrevet 14. august 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ferdig med korona for lenge siden. Orker ikke mer rett og slett. Synes det er helt tullete nå. Koronareglene minner om den tiden hvor klimahysteriet var i startfasen med absurde regler som at du kan kjøre til jobb dersom du har passasjer i bilen osv. Bare tull alt sammen. Get real. Vi har et virus i luften, det har vi alltid. Det finnes 1000 virus til enhver tid. Lev med det. Anonymkode: 81eee...610 Vi har et virus med store senvirkninger som ingen helt har oversikten over. Når ellers friske folk knapt kommer seg til postkassa etter tre måneder er det grunn til bekymring. Rehabiliteringstilbud finnes ikke. Sykmelding har du rett på i ett år, deretter får økonomien seg et kraftig knekk. Ingen grunn til å kimse av dette. Anonymkode: afc55...9c0 1
Anbefalte innlegg