Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Guest
Skrevet

Jeg har fått så svake, skjøre hår i nakken. Har ganske langt hår, naturlig rødt.

Jeg leste på nettet at man kan styrke håret med henna. Stemmer det?

Hvordan gjør jeg det i såfall? Har tenkt at det meste man gjør med håret av farge sliter på det. Er det noe jeg ikke vil gjøre, så er det å klippe meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henne sliter ikke på håret. Jeg brukte henna før, i flere år. Fargen er flott, den er permanent. Jeg pleide å ha litt olivenolje i når jeg blandet den ut, for å pleie håret. Henna er i allefall min favoritthårfarge, det er bare to små minus: den er litt grisete å ha med å gjøre (men får du hjelp av en venn er det kjapt gjort) og det lukter gjørme av håret ditt noen dager (men det vasker du jo bort etterhvert).

Gjest GreenSky
Skrevet

For å få en rødbrun farge, kan du blande ut hennaen med kaffe i stedet for vann.

Skrevet
For å få en rødbrun farge, kan du blande ut hennaen med kaffe i stedet for vann.

Jeg pleier å blande med brun henna. ;)

Gjest GreenSky
Skrevet

I min hennaperide kjøpte jeg henna på apoteket, fikk en boks med grønn henna. Det var den eneste sorten de hadde.

Gjest Guest
Skrevet

Hvordan får jeg gulaktig farge på håret med henna? Er den hennaen de selger

på apoteket bra nok, egentlig?

Gjest Gjesta
Skrevet
Hvordan får jeg gulaktig farge på håret med henna? Er den hennaen de selger

på apoteket bra nok, egentlig?

Hennaen de selger på apoteket er bra nok, ja. Men det er ren henna, og for å få andre farger må du selv trikse og mikse.

Jeg vel ikke om du kan få gulaktig farge med henna? Hennaen i seg selv gir jo rødskjær på de fleste hårtyper og -farger.

Skrevet (endret)

Kan man bruke henna på all slags typer hår?

Jeg har sett henna farger i "alternative" butikker, noen som vet om de er bra?

Hva er forskjellen/ fordelen med henna farge i forhold til vanlig hårfarging?

Håper noen kan svare :)

Endret av Fi
Gjest gjest1
Skrevet

Helsekost og Body Shop har også hennafarge. Jeg brukte mørkbrun (det røde fargesotffet er trukket ut, så det gir ikke rødskjær) henna i en periode, og var egentlig fornøyd. Ga fin glans, og fikk en følelse av at håret fikk pleie. Men sluttet pga gjørmelukten, som ikke var der i noen dager, men i uker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...