AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #1 Skrevet 14. august 2020 Folk vil feste og drikke uansett, derfor må man stoppe all tilgang til alkohol. Eneste løsning. Samt portforbud kl 22, da skal ingen være utendørs. Anonymkode: 8e225...71e
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #3 Skrevet 14. august 2020 Da må de også sette inn voldsomme grensekontroller mot sverige, da folk kommer til å snike seg gjennom skogen som om det var 2. verdenskrig for å få fatt i sprit... Hjemmebrentproduksjonen kommer også til å gå i taket. De siste årene har det vært ekstremt poppis å brygge sitt eget øl. Hva skal de gjøre for å hindre folk i å gjøre det, da, når annenhver hipster har fullt utstyr hjemme? Anonymkode: 1f232...37d 8
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #4 Skrevet 14. august 2020 Ville vært demonstrasjoner foran alle marbutikker i landet da. Høres ut som et dårlig gjennomtenkt forslag. Blir jo mer smitte av det Anonymkode: 90b84...6b6 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #5 Skrevet 14. august 2020 Litt enig! Blir helt uvel av alle egoistene som skal fråtse i sydenliv, mat, alkohol mm. Så j.. at det ikke går an å ta det rolig, høre på fagpersoner og myndigheter og bare innrette seg. Meg, meg, meg. Kanskje portforbud er det eneste som funker. Anonymkode: e9df8...332
Iceman Skrevet 14. august 2020 #6 Skrevet 14. august 2020 Det verste med å kjøpe øl er jo at man må på butikken for å gjøre det med mindre man brygger selv. Hvis man uansett må risikere smitte for å dra på butikken og kjøpe mat ser jeg ikke noe poeng i å ikke tillate kjøp av øl, noen gleder må folk få ha. Portforbud derimot, det kan jeg støtte, drikk i eget hjem.
Iceman Skrevet 14. august 2020 #7 Skrevet 14. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt enig! Blir helt uvel av alle egoistene som skal fråtse i sydenliv, mat, alkohol mm. Så j.. at det ikke går an å ta det rolig, høre på fagpersoner og myndigheter og bare innrette seg. Meg, meg, meg. Kanskje portforbud er det eneste som funker. Anonymkode: e9df8...332 Sydenliv skjønner jeg. Ser derimot ingen grunn til at det skal være noe galt i å fråtse mat og alkohol i eget hjem. Utgjør null smittefare. 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #8 Skrevet 14. august 2020 3 minutter siden, Iceman said: Sydenliv skjønner jeg. Ser derimot ingen grunn til at det skal være noe galt i å fråtse mat og alkohol i eget hjem. Utgjør null smittefare. Problemet er jo alle de som velter ut av huset og ut i gatene med promille i blodet. Naivt å tro at alle som drikker holder seg hjemme. Dritings nordmenn vil ut å treffe folk, klemme de, pule, slåss. Anonymkode: 1a198...c0a 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #9 Skrevet 14. august 2020 Alkohol er et stort samfunnproblem, på tide å innse det. Se på alt som skjer pga rusen, vold og faenskap. Anonymkode: 8e225...71e
Iceman Skrevet 14. august 2020 #10 Skrevet 14. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Problemet er jo alle de som velter ut av huset og ut i gatene med promille i blodet. Naivt å tro at alle som drikker holder seg hjemme. Dritings nordmenn vil ut å treffe folk, klemme de, pule, slåss. Anonymkode: 1a198...c0a Du om det. Jeg har vent meg til å drikke hjemme siden februar for min del. Ved portforbud ville politi og militæret kunne kontrollert gatene. Folk får holde seg på egen eiendom men på egen eiendom må man få gjøre hva man vil. 1
Iceman Skrevet 14. august 2020 #11 Skrevet 14. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alkohol er et stort samfunnproblem, på tide å innse det. Se på alt som skjer pga rusen, vold og faenskap. Anonymkode: 8e225...71e Yess! Forby alkohol så kriminelle får enda flere kunder. 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #12 Skrevet 14. august 2020 Å lage alkohol er ikke noe problem for de som vil det, og markedet blir nok stort for HB. Anonymkode: 757b7...82c 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #13 Skrevet 14. august 2020 24 minutter siden, Iceman skrev: Det verste med å kjøpe øl er jo at man må på butikken for å gjøre det med mindre man brygger selv. Hvis man uansett må risikere smitte for å dra på butikken og kjøpe mat ser jeg ikke noe poeng i å ikke tillate kjøp av øl, noen gleder må folk få ha. Portforbud derimot, det kan jeg støtte, drikk i eget hjem. Dette oppsummerer egentlig egoismen her inne, at alle tenker meg-meg-meg, slik at de kan leve mest mulig slik de pleier. For min del kan de både forby alkohol og uteliv, og slenge på et portforbud kl 20.00. Men å ta fra meg utlandet, det hater jeg. Anonymkode: 1da9e...a45 1
Iceman Skrevet 14. august 2020 #14 Skrevet 14. august 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette oppsummerer egentlig egoismen her inne, at alle tenker meg-meg-meg, slik at de kan leve mest mulig slik de pleier. For min del kan de både forby alkohol og uteliv, og slenge på et portforbud kl 20.00. Men å ta fra meg utlandet, det hater jeg. Anonymkode: 1da9e...a45 Offentlig rom må kontrolleres, ja. Steng uteplasser og serveringssteder, slå hardt ned på festing. Men ingen tar skade av at noen drikker alkohol på egen eiendom uten besøkende. Ikke alle blir rølpete og vil dra på fest for å "pule og sloss" som noen nevnte her bare fordi de nøt litt øl eller vin til maten. Dette handler om hva som har mye eller ingen innvirkning på smitte. Generelt alkoholforbud har null innvirkning, kontroll på innreise har høy innvirkning og nedstengning av utesteder og festing har høy innvirkning når kontroll på innreise har feilet.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #15 Skrevet 14. august 2020 8 minutter siden, Iceman skrev: Offentlig rom må kontrolleres, ja. Steng uteplasser og serveringssteder, slå hardt ned på festing. Men ingen tar skade av at noen drikker alkohol på egen eiendom uten besøkende. Ikke alle blir rølpete og vil dra på fest for å "pule og sloss" som noen nevnte her bare fordi de nøt litt øl eller vin til maten. Dette handler om hva som har mye eller ingen innvirkning på smitte. Generelt alkoholforbud har null innvirkning, kontroll på innreise har høy innvirkning og nedstengning av utesteder og festing har høy innvirkning når kontroll på innreise har feilet. Joda, mange barn tar skade av at foreldrene sitter og drikker hjemme. Mange kvinner tar skade av at deres menn sitter hjemme og drikker, for så å banke opp kona. Anonymkode: ced3c...63c 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #16 Skrevet 14. august 2020 47 minutter siden, Iceman skrev: Du om det. Jeg har vent meg til å drikke hjemme siden februar for min del. Ved portforbud ville politi og militæret kunne kontrollert gatene. Folk får holde seg på egen eiendom men på egen eiendom må man få gjøre hva man vil. Det er ikke nok politi og militære i Norge for å kontrollere hver eneste krok i vårt langstrakte land. Anonymkode: ced3c...63c
Iceman Skrevet 14. august 2020 #17 Skrevet 14. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Joda, mange barn tar skade av at foreldrene sitter og drikker hjemme. Mange kvinner tar skade av at deres menn sitter hjemme og drikker, for så å banke opp kona. Anonymkode: ced3c...63c Og hva er forskjellen mellom at de kjøper øl på butikken eller hos kriminelle? Jo, den ene løsningen gir grobunn for økt organisert kriminalitet. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #18 Skrevet 14. august 2020 2 timer siden, Iceman skrev: Offentlig rom må kontrolleres, ja. Steng uteplasser og serveringssteder, slå hardt ned på festing. Men ingen tar skade av at noen drikker alkohol på egen eiendom uten besøkende. Ikke alle blir rølpete og vil dra på fest for å "pule og sloss" som noen nevnte her bare fordi de nøt litt øl eller vin til maten. Dette handler om hva som har mye eller ingen innvirkning på smitte. Generelt alkoholforbud har null innvirkning, kontroll på innreise har høy innvirkning og nedstengning av utesteder og festing har høy innvirkning når kontroll på innreise har feilet. Alkoholkonsum, vold og mishandling på hjemmebarne, har økt enormt i koronatiden når folk er for mye hjemme. Så nei, å tvinge alle til å drikke hjemme og skjult, er et stort overtramp mot mange barn i dette landet. Anonymkode: 1da9e...a45 1
Morpheus Skrevet 14. august 2020 #19 Skrevet 14. august 2020 Alkohol blir ikke borte om man slutter å selge det i butikken. Det går bare under jorda. Liker du smugling, hjemmebrenning og harryhandel? I Norge er tobakk så dyrt at 3 av 4 sigaretter som røykes i Norge, er kjøpt i utlandet eller smuglet inn. Det taper alle på, med unntak av smuglere og svenske grensebutikker. Blir mot sin hensikt å prise opp eller forby slike ting. 3
Iceman Skrevet 14. august 2020 #20 Skrevet 14. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alkoholkonsum, vold og mishandling på hjemmebarne, har økt enormt i koronatiden når folk er for mye hjemme. Så nei, å tvinge alle til å drikke hjemme og skjult, er et stort overtramp mot mange barn i dette landet. Anonymkode: 1da9e...a45 Hva er det du egentlig vil frem til her? Åpne uteplasser slik at enkelte alkiser kan bli nektet adgang for så og gå hjem igjen og banke kona og barna for at de skal få en times pause fra volden eller sørge for regler som gir mening for smittevernet i Norge som helhet? 1
Anbefalte innlegg